Hoofdpijn, wat kan ik doen??

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ben 13 jaar geleden bij internist/endocrinoloog Kurk terechtgekomen die toen bij Vermeulen kwam werken, dat was een eerste goeie ervaring, daarna Visser. Maar ondertussen ben ik ook door heel andere dingen met meer Gz-werkers in aanraking gekomen (oa een verblijf in een verpleeghuis, wel deels ivm ME) waar ik zowel vreselijke als goede ervaringen heb gehad. Toen kon ik weer zien dat het allemaal niet zo zwart-wit ligt en ook raakt een arts oid die verkeerde dingen zegt me totaal niet meer persoonlijk.

Parasietenwaan, is dat ook opgenomen in de DSM V :lol: Zolang artsen de ziekelijke neiging hebben dingen psychisch te noemen zullen ze altijd weer met iets nieuws komen. Trek je er zo min mogelijk van aan!
Life smells...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Weet je Asje

mijnhoofd /verstand weet de dingen vaak wel te plaatsen, maar hoe het ook komt, ik word steeds gevoeliger en reageer steeds heftiger, gevoelsmatig dus, op de zgn verkeerde opmerkingen van behandelaars die ik nodig heb en waar ik dan dus van afhankelijk ben. Afhankelijk van hun hulp omdat ik anders zieker word of zelfs doodga. Weggaan ergens kan altijd, zolang je in staat bent fysiek om weg te gaan,\. Een verpleeghuis, tjee, jij hebt ook wat voor je kiezen gehad.
Toch is mijn gevoelighed ook handig, ik ben vaak al overstuur en in paniek, terwijl mijn hoofd nog niet doorheeft, dat iemand een heel verkeerd e behandeling wil gaan doen met mij zonder overleg.
Dus ik leer ook op de eerste signalen te letten, zodat ik sneller door heb wie echt oke is en wie niet.

Knap, dat jij de dingen niet persoonlijk meer neemt, want dat zijn ze ook niet. Kan nog wat van je leren, maar vrees dt het er voor mij niet inzit :wink:
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

asje schreef: Parasietenwaan, is dat ook opgenomen in de DSM V :lol: Zolang artsen de ziekelijke neiging hebben dingen psychisch te noemen zullen ze altijd weer met iets nieuws komen. Trek je er zo min mogelijk van aan!
Parasietenwaan, is dat net zoiets als smetvrees? ;) Ach in de DSM VI zal het aantal aandoeningen kwadratisch toenemen denk ik zo.

Maar over de hoofdpijn: het ligt er natuurlijk aan wat voor hoofdpijn het is. Ik heb verschillende, maar bij mij werkt magnesium (b-magnum 450mg), rivotril heeft ook geholpen (0,5-1mg) maar dat heb ik al bijna een jaar niet meer gehad (eergisteren eens 1mg genomen, als ik dan over een lijntje moest lopen zou ik mee moeten naar het bureau :lol:). Ook de hoge vitamine B12-dosis is een regelrechte uitkomst, als ik die en dag mis heb ik direct hoofdpijn die opgevolgd wordt door migraine.
Van een aantal voedingsstoffen krijg ik trouwens ook migraine. Of van teveel doen. Genoeg keuze dus.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Josje, ik begrijp goed wat je bedoelt hoor en rottig dat het steeds sterker lijkt te worden. En als je afhankelijk van zo iemand bent...Het eerst voelen dat het niet goed zit en het dan pas kunnen bedenken (of zelfs pas dagen later?) ken ik ook goed en is ook typisch ME. Overigens gaat dat normaal ook zo, eerst is er de gevoelsreactie en een fractie van een seconde later zijn er pas de gedachten. Door onze cognitieve stoornissen treedt er een vertraging op, wij maken dus bewust mee dat je eerst voelt en dan denkt. Maar ja, niet handig. Wij moeten dus extra naar ons gevoel luisteren.

De DSM VI :lol: Als het zo doorgaat vrees ik het ook.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Haha dino, ook nog smetvrees d'r bij, zo gaat'ie lekker!! :wink:
Kan ik pochen dat ik de meeste psy-etiketjes heb!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie