Hoofdpijn, wat kan ik doen??

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

moederkruid is een goede tip dat vaak helpt bij migraine en hoofdpijn. Je hebt het in capsule vorm, maar ik meen ook in thee.

Helaas heb ik maanden de capsules geslikt zonder resultaat. Maar het is een goede tip om te proberen
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

paracetamol hielp bij mij ook niet maar krijg nu op doktersvoorschrift
paracetamol met codeïne (niet cafeïne).

Hoofdpijn is niet weg maar is wel wat dragelijker.
Misschien het proberen waard?

Succes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als je paracetamol moet nemen is het belangrijk dat je het iedere 4 uur neemt. Met codeïne 10 mg is niet veel sterker als zonder maar met 20 mg is het een sterke pijnstiller.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Paracetamol is slecht voor ME-patienten. Het put de voorraad glutathion verder uit. Alle chronisch zieken hebben hier een absoluut tekort aan.

Ik heb het ook lang genomen maar wist toen van niet beter.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Marlène, wat is denk je de minst schadelijke pijnstiller voor ons als het niet anders kan?
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Goede vraag waar geen eenduidig antwoord op kan gegeven worden. Ieder mens is immers anders.

Ik ben bijvoorbeeld erg gebaat met Topamax omdat ik ook een beetje neiging tot epilepsie heb.
Daarom slaagt het erg goed aan en bovendien verwerkt mijn lever het blijkbaar goed. Ik heb er wel lang bijwerkingen van gehad maar ze waren dragelijk.

De kunst is te ontdekken wat de oorzaak van de hoofdpijn is. Heb je migraine, dan ben je zeker gebaat met extra vitamine B3 en magnesium. Heb je hoofdpijn omdat je darm ontstoken is, dan heb je baat met NAC. Enzovoorts.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

memsi schreef:Mijn herboriste zegt ook altijd dat ik moederkruid moet nemen , hoe neem je het in druppels ,thee? Of heb je zelf een plantje
Ik neem gewoon pillen. de plant schijnt nogal vies te smaken en zo heb ik daar ook geen zorg aan.
Reintje
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Bedankt iedereen voor de info.

Gaat nog steeds heel slecht dus ga t allemaal nog even lezen.

Ik heb nu sinds 2 dagen enorme kaakpijn en hoofdpijn links en ook wat oorpijn.
Deze hoofdpijn voelt totaal anders dan wat ik eerst altijd had.

Eerst had ik juist altijd rechts hoofdpijn en mijn oren en kaken geen problemen.

Wat kan dit nu zijn??
Heel erge kaakpijn en hoofdpijn en stralen naar elkaar uit.
Een hele doffe nare pijn, als ik beweeg word t nog 10000x erger.

Snap er niets meer van wat is dit nu ineens??? nog nooit gehad..... ineens 2 dagen terug begonnen. :-k :| :( :shock: :cry: #-o :-k :| :( :shock: :cry: #-o
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Mijn kaken en oren doen ook soms mee, als het heel erg is, straalt inderdaad uit naar mekaar. Ik weet niet waarom...
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Nabo, ik denk dat je bijholteontsteking hebt?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Nabo, ik denk dat je bijholteontsteking hebt of iets in die richting? Ik had pas ook zoiets. Ging vanzelf weer weg na een paar dagen. Anders eventueel naar de huisarts, mja, die zal het meestal ook aankijken of je krijgt weer antibiotica.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Hai nabo,

Als je je hoofd naar voren en beneden buigt is het dan net of er een zware steen in hoofd ligt, er druk voor in je hoofd en kaken opbouwt ?
Dan zal het best een ontsteking van een goede verkoudheid zijn. Stomen kan ook wel helpen voor verlichting
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Nee geen bijholte ontsteking. Voelt anders.

naja maar even aankijken en anders weer huisarts of tandarts ofzo...
klinkt een beetje als een overbelasting van kaken of ontsteking kaakkopje.

nouja veel pijn pff... nu weer rusten
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Twee maanden geleden kreek ik opeens clusterhoofdpijn aanvallen, echt hele rare hele heftige hoofdpijnaanvallen. Zenuwpijn. Het werd gelukkig meteen herken door de HAP.
Na het weekend meteen naar de neuroloog geweest en imigran-spuiten mee. Et heeft gelukkig maar 2 1/2 week geduurd. Kan dit bij ME horen? Ik heb hier gezocht, niet alles :oops: , vond niks

:?:

groetjes van josje15
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi josje15,
josje15 schreef:Kan dit bij ME horen? Ik heb hier gezocht, niet alles :oops: , vond niks :?:
Nog wat voor je gevonden :wink:: ICC: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-133.html
2 Pijn

a. Hoofdpijn: vb. chronische, gegeneraliseerde hoofdpijn, vaak gepaard gaand met pijn aan de ogen, achter de ogen en het achterhoofd, dat geassocieerd kan worden met cervicale spierspanning; migraine, spanningshoofdpijn

b. Belangrijke pijn kan ervaren worden in de spieren, spier-pees verbindingen, gewrichten, buik of borst. Het is van nature niet inflammatoir en verspringt vaak. vb. Gegeneraliseerde hyperalgesie, wijdverspreide pijn (kan voldoen aan de criteria van fibromyalgie), myofasciale of uitstralende pijn
Ook in de eerder Canadese Criteria genoemd: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-117.html
4. Pijn*

Spierpijn is in belangrijke mate aanwezig. De pijn kan ervaren worden in de spieren en/of gewrichten en is dikwijls wijdverspreid en verspringend van aard. Dikwijls is er sprake van ernstige hoofdpijn, van een nieuw type, patroon of ernst dan ooit voor de ziekte het geval was.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie