Dokter Bauer (Zwitserland)

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

vickelientje
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:23

Dokter Bauer (Zwitserland)

Bericht door vickelientje »

:?
Hallo,

Ik ben op zoek naar de schrijver over het artikel van Georges Pierrard.
Is er iemand die me kan laten weten waar ik deze arts in Zwitserland kan vinden? Ik heb me namelijk al "gek" gezocht naar deze arts, maar niets specifieks over te vinden.

Graag iemand die over deze arts meer inlichtingen kan verstrekken?

Alvast bedankt,
Vickelientje

Heb even de titel aangepast, zodat er geen misverstanden rond namen ontstaan. Groetjes, Zuiderzon
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hallo Vickelientje,

Ik heb even moeten zoeken om te weten waar je het precies over had. Maar je hebt het dus over dit artikel als ik het goed voor heb. En nee die Georges Pierrard is niet de arts maar degene die het stukje geschreven heeft.

Van CVS-online heb ik volgende info gevonden over die arts: Prof. Dr. Bauer, Baar, Zwitserland. (Bedankt CVS-online!)
Anneke schreef: Door onbegrijpelijke weerstand van o.a. de FES komt deze arts op de Nederlandse sites niet voor. Hij opereert als enige in de wereld fibromyalgiepatienten.
Toen Dr. Bauer in 1990 nog hoogleraar en chirurg (handen) was aan de Universiteitskliniek in Munchen, Duitsland, ontdekte hij bij sommige patienten eiwitafzetting aan de peeseinden. Dat hoorde daar niet, dus nam hij het en passant weg. Patienten kwamen hem later vertellen dat ze geheel of grotendeels pijnvrij waren. Het bleken fibromyalgiepatienten.
Dr. Bauer is toen onderzoek gaan doen en na 12 jaar research en proefoperaties een particuliere kliniek in Zwitserland begonnen. Ik ga zijn hele verhaal niet vertellen, dat kan hij beter zelf.
Ik ga geen juichend verhaal houden, ieder is mondig genoeg om voor zichzelf te beslissen. Ik ben met mijn partner naar Zwitserland geweest. Hij is een uur lang grondig onderzocht door Dr. Bauer, en die bood hem een operatie aan. In januari gaat hij onder het mes, met goede hoop op een uitweg uit de hel van pijn. Na zich te hebben geinformeerd, vergoedt zijn verzekering de medische kosten. Reis en verblijf komen voor je eigen rekening. Na de operatie moet je minimaal 3 en liefst 5 dagen in Zwitserland in een hotel of pension blijven
In Duitsland en Nederland is weerstand tegen Bauer. Maar mappen en mappen vol brieven uit de hele wereld van intens dankbare mensen, van wie sommigen zelfs weer uit de rolstoel zijn gekomen en weer aan het werk zijn, zeggen mij genoeg.
Uiteraard is zijn methode niet gezond voor de farmaceutische industrie en allerlei therapeuten, die het goed bedoelen, maar weinig bereiken.
Hij is voor van alles uitgemaakt, tot charlatan aan toe. Intussen heeft hij het zo druk, dat de wachttijd voor een eerste consult een half jaar is.
Intussen is Oostenrijk met hem in onderhandeling voor een professoraat.
Op Google kun je via Bauer Baar fibromyalgie allerlei informatie krijgen, ook negatieve. Dr. Bauer wordt nog steeds op alle mogelijke manieren tegengewerkt. Hij beweert niet dat hij iedereen kan helpen, maar ruim 90 procent van de patienten vindt in elk geval verlichting. Het hangt er ook vanaf in welke fase de ziekte is.
In het dagblad Tubantia van 2 december 2005 staat een paginagroot artikel van Annette Toonen over een mevrouw die door Bauer is geopereerd. Met de commentaren van dr. Rasker en de FES. Tubantia zit in Enschede, voor het geval je een kopie wilt bestellen.
Een brochure met info is hier te downloaden. Je kunt de brochure ook bestellen, ook met Nederlandse tekst, via office@fms-bauer.ch, of bij Praxis Dr. J Bauer, Falkenweg 1, CH-6340, Baar, Zwitserland.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes,

Zuiderzon
Hoop doet leven!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Jeetje, wat een toeval, daar wonen mijn oom en tante ook, dat is een heel klein plaatsje in Zwitserland.
Ik zal het mijn andere tante eens zeggen, die heeft ook fibromyalgie..
Keep on rockin'
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

dokter bauer

Bericht door orchidee »

Hallo,

Ongeveer een dik jaar geleden stond in "Het Laatste Nieuws" (belgische krant) een lezersbrief van iemand wiens vrouw er geopereerd was. Die man was ook razend enthousiast en had die brief gepubliceerd bij wijze van info. Heb helaas dat artikel niet meer.
Groetjes,
Dirk

Hoi Dirk,
Ik denk dat het op basis van net deze lezersbrief is dat Vickelientje haar oproep doet. En die heb ik hierboven al vermeld, hier nogmaals de link naar de lezersbrief :wink:
Groetjes,
Zuiderzon
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

dokter bauer

Bericht door orchidee »

Hoi Zuiderzon,

jawel, dat is het artikel dat ik gelezen had. Sorry, heb niet genoeg rondgekeken.
Groetjes,
Dirk
mariska28
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2006, 14:41

dokter bauer

Bericht door mariska28 »

zou het ons ME patienten ook kunnen helpen? voor de spieren EN vermoeidheid?

weet iemand dit?
Gebruikersavatar
wim48
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2011, 19:20

dokter bauer

Bericht door wim48 »

Ik ben Wim en heb fibromyalgie dit al 25 jaar, en hebben de hele medische wereld al afgewerkt niets hielp tot nu toe de ziekte blijft toenemen.
Laatst gewijzigd door wim48 op 17 sep 2011, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wim48
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2011, 19:20

dokter bauer

Bericht door wim48 »

Ik heb FMS en ga de operatie van dokter Bauer aan.
Het is ons laatste spaargeld wat we hier instoppen, of het wat gaat brengen??? Ik heb natuurlijk wel goede hoop anders zou ik het niet doen, pillen werken bij mij niet.
Mijn operatie is geplant op 7 november, ... ik zal ook hier mijn ervaringen schijven voor wie wil weten hoe het met mij gaat verlopen na de operatie.

Op http://www.lotgenotenfibromyalgie.nl/ Wilde ik over dokter Bauer schrijven in de hoop dat vele patiënten mij zouden gaan volgen of deze operatie echt helpt, maar dat mocht niet, kreeg meteen een ban omdat ik iets anders wilde proberen dan medicijnen. Ik ben er erg verdrietig over dat ze mij een BAN gegeven hebben. ( heb met mijn mede lotgenoten waar je een schriftelijke relatie mee opgebouwd hebt geen afscheid kunnen nemen ). En dat alleen omdat je je verhaal wil schrijven over wat je ervaringen zullen zijn met deze operatie.

Of het nu positieve of negatieve ervaringen zullen worden, ik denk dat het informatief zou zijn geweest voor andere fibromyalgie patiënten.
We willen allemaal gezond worden hoe maakt toch niet uit.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi wim48,

Welkom op het forum!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
vivijan
Gevorderd lid
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 nov 2009, 19:18

Bericht door vivijan »

Wim, hartelijk welkom.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo Wim,

Welkom. Wat erg dat je al zo lang pijn hebt. Wat heb je allemaal geprobeerd tot hiertoe?

Marlène
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Van harte welkom Wim.

Wat bizar die 'ban', ze lijken wel erg bang daar. Héél vervelend voor je. Nou, hier is men iig wel geïnteresseerd.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Hoi Wim
ook van mij van harte welkom hier.

in de ban :?: :?:
bestaat dat nog? we leven toch in een land van vrijheid
van spreken en schrijven :?:
walchelijk om een speekverbod op te leggen.

heel veel sterkte
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
wim48
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2011, 19:20

Bericht door wim48 »

Hallo allemaal,

Wat heb ik zoal al geprobeerd.

Heel lang geleden in Duitsland een “Heilpraktiker” in Baden-Baden. Toen kon ik nog werken en konden we het nog financieel opbrengen. Deze man heeft heel veel goeds voor mij gedaan. Maar we hebben moeten stoppen omdat ik niet meer kon werken en thuis kwam te zitten. Inmiddels is de man gestopt.

Daarna hebben we een hele lijst afgewerkt accupunctuur, yoga en meditatie (mediteren doe ik trouwens nog steeds) en diverse alternatieven; handopleggers, natuurgeneeskundigen, aura-herstellers, Jomanda en een heleboel die ik waarschijnlijk vergeten ben. Via Jomanda kwam ik in contact met mijn lasertherapie arts. Deze heeft mij het leven gered. Met dank aan Jomanda en dokter Koekkoek.

Echt als ik hem niet had ontmoet weet ik zeker dat ik nu niet meer zou leven. Ik speelde met de gedachten van zelfdoding. Zoveel pijn had ik. Dag in, dag uit. En geen medicijn dat hielp. Vanaf de eerste behandeling met de laser door dokter Koekkoek ging het bergopwaarts en werd de pijn te houden. http://home.planet.nl/~bettg003/laserth ... erapie.htm

Mijn oude huisarts heeft 20 jaar vol gehouden dat mijn klachten psychisch waren, waardoor ik 25 jaar met een liesbreuk gelopen heb. Maar dit staat gedeeltelijk los van mijn FMS klachten. Misschien dat ik dat verhaal ook nog wel eens vertel.

Helaas ook de lastertherapie behandelingen zijn niet toereikend om mijn FMS klachten in ‘bedwang’ te houden. De klachten worden door de jaren heen toch steeds erger. Natuurlijk ook fysiotherapie, Cesar-therapie, Mensendieck en weet ik al niet meer therapie geprobeerd. Zonder succes.

Inmiddels hadden we een (voor ons) nieuwe therapie gezien in een documentaire op de Duitse TV. http://www.kurzentrum.com/weissenstadt- ... rapie.html
Koude kamer therapie, dit is een best zware therapie. Je gaat een kamer binnen die min 120 graden is en je verblijft daar 3 minuten. ( mits je dit volhoud ) Dit onderga je 2 tot 3 x daags.
Resultaat 2 maanden zo goed als pijn vrij daarna kwamen de pijnen een voor een terug.

Vorig jaar kwamen we de therapie Actieve Zuurstof tegen. Dit apparaat hebben we gekocht in de hoop dat het ook werkt op de pijn. Het apparaat kan de ziekte niet genezen. Ik heb 30% minder pijn, waardoor ik weer in bed kan liggen en beter kan slapen. Maar deze ziekte staat niet stil en sluimert voort.

Aangezien wij open staan voor nieuwe dingen kwamen we Dokter Bauer tegen, we hebben vele berichten en mensen gesproken. De meeste (ex-)patiënten zeiden: “je moet dit echt doen, het werkt echt”. Maar het geld houdt ons bezig om voorzichtig te zijn. We hebben tot nu toe één patiënt gesproken die zei dat hij teleurgesteld was. Meteen gaan dan de alarmklokken rinkelen. Zou het dan toch niet werken? Voor ons is het ons laatste spaargeld.

We hebben alle informatie ook voorgelegd aan mijn lasertherapie-arts en deze ziet toch zeker een goede kans in deze operatie. Terwijl hij in eerste instantie eerder negatief was, maar na uitgebreider onderzoek in de documentatie van mening veranderd is.

De ziekte FMS geeft me momenteel zoveel pijn dat we besloten hebben om toch de operatie door dokter Bauer te laten doen. Zo en nu zijn we met ons verhaal in het heden aangekomen.

Of een ban van deze tijd is? Je ziet het gebeurd nog steeds. En je kan er niets tegen ondernemen. Eenmaal een ban, kan je geen weerwoord meer geven.

Groetjes,
Wim

Hallo Wim, ik heb wit-regels tussen de tekst gezet. Wil jij dit ook doen? Veel ME-ers kunnen moeilijk lange teksten lezen. Dank je wel alvast :wink:! Adm.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hallo Wim

Dank voor je uitgebreide reactie.

Weet je die liesbreuk is niet zo apart als je een bindweefselaandoening hebt. Dan heb je makkelijker kans op een liesbreuk.

Wat ik voorstel, is dat voordat je die operatie aangaat, je ook meer info leest over neuraal therapie. Dat zijn procaine spuitjes die de geleiding in het bindweefsel herstellen. Mijn pijn is er zo goed als volledig met verdwenen na enkele maanden. Ik had tevens verschrikkelijke ligpijn en die is niet meer teruggekomen.

Een tweede tip, is het schrappen van gluten. Veel mensen met een bindweefselziekte, kunnen niet tegen gluten. Dat breekt de b-endorfinen af waardoor ze nog meer pijn gaan hebben. Een straatje zonder einde dus.

En tot slot is er het medicijn Low Dose Naltrexone. Dat stimuleert de aanmaak van b-endorfinen. Het maakt dus opnieuw pijnreceptoren aan. Je gaat minder pijn, meer plezier en een betere gezondheid hebben als eindresultaat.

Meerdere studies zijn inmiddels gevoerd rond dit medicijn en staan beschreven ook op deze site. Je kan ze terugvinden hier:

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... r-asc.html

http://planetthrive.com/2009/08/neural-therapy/

Hopelijk heb je er wat aan en als je vragen hebt, stel ze gerust.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie