gewicht aankomen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

gewicht aankomen

Bericht door nabo »

Hoi iedereen

Het laatste halfjaar kom ik steeds meer aan.
Toen ik vorig jaar sep mijn dieet startte bij tobback was ik een aantal kilo verloren. Op een gegeven moment niet meer en later begon ik juist weer aan te komen.

Nu heb ik al vaker op t forum gelezen dat mensen last hebben van aankomen/dikker worden. Of andere die juist alleen maar afvallen.

Weet iemand een verklaring hiervoor?

Ik snap dat als je niet meer kunt sporten en bijna heel de dag ligt je natuurlijk aankomt en niet afvalt maarja vind t allemaal wel heel irritant. Ik wil heel graag sporten maar dat kan niet.
Toen ik nog gezond was, was ik heel dun, heel dunne armen en benen vooral en nu kom ik dus steeds aan. (toen deed ik natuurlijk van alles en deed ik aan fitness.)

Diederik, had dml jou hier niet iets over verteld?
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

gewicht aankomen

Bericht door josje »

hoi nabo,

ja ik heb dat probleem ook,ik word erg dik,ik denk achteraf wel eens dat juist door die zware dieeten ik nu zo aankom.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

gewicht aankomen

Bericht door nabo »

Hmm oke.

ik weet t niet. Eet geen suiker en bijna geen vet.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

gewicht aankomen

Bericht door sowfia »

ja bij mij ook! ook altijd supermager geweest, dus er mocht wel wat bij, maar het mag ook wel eens gaan stoppen... is echt het laatste half jaar tot jaar bij mij ook. en idd je ligt heel de dag stil, maar heb deze ziekte al acht jaar en is dan nu pas. dus moet er toch nog iets anders zijn dat het verklaart?
ik dacht dat het kon samenhangen met gcmaf, maar daar heb jij lang niks van gehad toch?
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

gewicht aankomen

Bericht door angelsandra »

sowfia schreef:ja bij mij ook! ook altijd supermager geweest, dus er mocht wel wat bij, maar het mag ook wel eens gaan stoppen... is echt het laatste half jaar tot jaar bij mij ook. en idd je ligt heel de dag stil, maar heb deze ziekte al acht jaar en is dan nu pas. dus moet er toch nog iets anders zijn dat het verklaart?
Same here. Ik was altijd een dun meisje en tijdens het ziek zijn nog steeds toen werd ik te dun en ben ik dagelijks cake met slagroom gaan eten om me bmi weer goed te krijgen ;) was wel erg lekker hoor hahaha maargoed dit doe ik al 2 jaar niet meer en sinds een jaar word ik in 1 keer ook dikker. Vooral me bovenbenen. Kan zelfs me skinny jeans niet goed meer aankrijgen. Nu is laatst bij bloedtest al gebleken dat mijn schildklier opeens traag is gaan werken maar er is mij ook verteld dat ik daaar nog geen symptomen van kan hebben.... Nu vraag ik mij toch af of dit wel waar is want het gaat opeens heel hard...

Denk dat het heel lastig is te achterhalen waar de gewichttoename vandaan kan komen. Kan je nog wel iets bewegen? of lig je voornamelijk op bed? Ikzelf eet ene periode meer dan de andere periode en ja doordat er geen lichamelijke beweging is kan het dan ook hard gaan.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

gewicht aankomen

Bericht door sowfia »

ja in het begin van mijn ziekte was ik ook echt nog afgevallen, was ik echt een lat. daarna is het geleidelijk naar terug wat normaler gegaan maar nog steeds dun. en nu kom ik dus bij vooral rond mijn buikzone.
ik beweeg nog iets, het is te zeggen, gewoon in huis loop ik wel rond maar lig ook veel. af en toe ga ik naar een winkel en kan ik dus wel een stukje wandelen.
ik eet wel redelijk wat, ook tussendoor want heb altijd honger. maar dit heb ik altijd gedaan.
mja... niet veel aan te doen vrees ik want echt sporten kunnen de meesten niet.

ooit lang geleden heb ik wel eens gehoord dat dml iets had gezegd van, in het begin van de ziekte val je af en na een bepaalde tijd kom je juist veel bij. maar het fijne weet ik daar niet meer van.
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

gewicht aankomen

Bericht door angelsandra »

sowfia schreef: ik eet wel redelijk wat, ook tussendoor want heb altijd honger. maar dit heb ik altijd gedaan.
Dit herken ik ook. Ik kon ook altijd alles eten kwam er niet van aan had snelle stofwisseling en nu nog heb ik heel snel honger en dan moet ik ook echt snel eten anders krijg ik tril en zweet handen en wordt ik naar. Helaas moet ik nu als ik tussendoor erg honger heb dan maar aan de rijstwafels of iets anders lichts om niet teveel aan te komen. Irritant is dat..

Wel appart dat we beide dun waren, in begin van de ziekte ook nog dun en nu opeens dikker worden. Misschien dat meer dit herkennen...
En is bij jou de schildklier al eens getest? Bij mij was ie ene keer te traag en andere keer weer goed. moet over 1 maand weer testen als ie dan nog steeds te traag werkt krijg ik er medicijnen voor. Als ik dan nog steeds niet afval in gewicht weten we misschien wel dat het gewoon door de M.E. komt?!
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

gewicht aankomen

Bericht door sowfia »

de schildklier, goh, bij mijn vorige arts (orthomoleculair) wel denk ik en toen zei die dat die een beetje traag was. maar er is niet heel veel mee gedaan. nu ben ik bij de meirleir en ik denk niet dat die daar op heeft getest.

ja misschien hebben wel meer mensen het, nabo dan ook al.
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

gewicht aankomen

Bericht door angelsandra »

Misschien dat je dit eens kan laten testen weer? Kan ook via de huisarts simpel testje stelt niks voor wie weet dat je daar het antwoord uit kan halen en anders weet je ook meteen dat dat het niet kan zijn.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

gewicht aankomen

Bericht door diederik »

@nabo: nee, met DML heb ik het daar niet over ghad :)
Er was wel iets met vetverbranding naar aanleiding van het feit dat ik geel werd, maar dat heeft denk ik hier niks mee te maken.

Afgezien daarvan merk ik de afgelopen maanden ook dat ik weer wat kilo's ben bijgekomen. Het eerste halfjaar ben ik 5 kilo kwijtgeraakt, en nu hangen die er weer "aan" op het eerste zicht.

Kan het ook niet goed verklaren :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

gewicht aankomen

Bericht door felixloena »

Ik meen dat ME patienten vetcellen niet of niet voldoende afbreken, omdat er bepaalde stofjes ontbreken. Ik was ook heel veel bijgekomen. Gelukkig ben ik nu ruim 15 kilo kwijt, door het dieet van christine. Maar de details weet ik ook niet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

gewicht aankomen

Bericht door janine »

Kijk wel met streng dieten uit dat je wel aan de 2000 calo's komt.
Anders is je lichaam in hongersnood gekomen en slaat het nu alles op wat het pakken kan.
Suikers kun je wel zonder, vetten heb je nodig.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

gewicht aankomen

Bericht door nabo »

hmm lastig allemaal...

nouja over kleine 3 weken weer naar dml.

Daar zal ik het eens vragen... Misschien is er een reden?
ziek zijn is al zo rot pfff..
Wil ook niet nog eens 30 kilo aankomen en dan weer met het volgende probleem zitten.

Nou zo ver zal t vast niet komen hahahaha! maar vind het wel heel irritant... wil gewoon weer kunnen sporten en afvallen en mn normale lichaam & nog veel belangrijker LEVEN terug krijgen.
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Toen ik nog actief sporten woog ik 60 kg. Ik was toen te licht. Ik ben 1.73 lang. Maar kon wel eten wat ik wilde. Ik dronk slim-vast bij mijn maaltijden om aan te komen.

Op een gegeven moment kreeg ik diverse medicijnen, nou de kilo's vlogen er aan. Ik weeg nu 84 kilo.
Ik zou dolgraag naar de 75 kilo willen, dat vind ik een gewicht dat wel bij me past. 60 kilo was toen te licht.

Maar ja, sporten gaat niet meer.

Ik denk dat het grootste probleem in de medicatie ligt.
Bij mijn vriendin is dit ook zo.

Vorig jaar griep gehad, buikgriep. Alles achter elkaar. Bijna 3 maanden op vloeibaar gezeten ook vanwege mijn maag. En maar 2 kilo afgevallen.
Zeg het maar.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik ben juist 10 kilo afgevallen en denk niet dat ik snel zal aankomen
ondanks dat ik nauwelijks tot niet beweeg...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Plaats reactie