gewicht aankomen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ja maar jij bent ook net met t dieet bezig. Toen viel ik oook kilos af.
maarja dat blijft niet dan zou er niks meer overblijven na nu al 16 maanden
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik heb al vaker een soort gelijk dieet gevolgd en je hebt in principe een soort van ondergewicht
lichter word je niet, tenzij het door ziekte is en niet door het dieet
ik heb nog zo'n 3 a 4 kilo te gaan en lichter zal ik echt niet worden en ik hoop ook niet weer zwaarder...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ok, je bent dus blij met je paar verloren kilo's? das goed :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Burial / @Diederik / @Nabo,

Spieren worden steeds zwakker, conditie holt achteruit, een leger voedselintoleranties waar je U tegen zegt, bedlegerigheid, darmen + immuunsysteem disfunctioneren.

Daarom denk ik dat ME per definitie progressief + invaliderend is, althans dat is bij mij wel zo..
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Inderdaad, al zie ik niet direct in wat dit met dikker/dunner worden te maken heeft :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Diederik,

Het bewegen wordt onder impuls van progressieve ME steeds moeilijker.

Mijn spier en zenuw (neuropathische) pijnen zijn ook progressief, dat maakt bewegen erg moeilijk....

Als gevolg hiervan kunnen ME-ers m.i. dikker worden, oftewel gewicht aankomen..
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Toen ik net ziek was, ben ik enorm aangekomen (20 kg in ongeveer een half jaar tijd). Het stond echt niet in verhouding met wat ik at. Ik had een eetpatroon waarmee ik toen inmiddels 2 jaar op een gezond gewicht zat. Ik at geen abnormale porties en snoepte ook niet heel vaak/veel. Toen ik zo aangekomen was, heb ik een jaar op mijn eten gelet en een dieet gevolgd wat ik toen 3 jaar geleden van de dietiste gekregen had, maar er ging niks af. Daarna heb ik een koolhydraatarm dieet gedaan en toen ging het ineens wel. Niet snel, maar het ging. Daarna ben ik bij Weight Watchers gegaan, ik viel nog iets af, maar later stond ik qua gewicht weer stil. In januari weer met een koolhydraatarm dieet begonnen en nu val ik weer af.

Ik vraag me af of ik sinds de ME misschien gevoeliger ben geworden voor koolhydraten, dat ik daar tegenwoordig sneller van aankom. Omdat ik met een "normaal" eetpatroon met brood en aardappels/pasta/rijst aankom of in ieder geval niet of nauwelijks afval, terwijl ik met een koolhydraatarm en eiwitrijk dieet wel afval (hoewel het niet snel gaat). Het kan ook los staan van de ME, ben ook 31 en ik hoor vaak dat mensen na hun 30e ineens behoorlijk aankomen omdat er kennelijk iets in je hormonen verandert.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ben in 2009-2011 langzaam maar regelmatig afgevallen. Geen gejojo oid. Momenteel komt het er, ondanks hetzelfde dieet (alleen iets strakker afgesteld omdat ik toch steeds minder actief ben), alleen maar aan ipv af?
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

@diederik
ben wel blij ja :)
mogen nog wel n paar kilo's vanaf...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

In het begin van het Tobback dieet ben ik ook erg afgevallen, het was ook wel een redelijk extreme overgang, ben toen ruim 5 kilo verloren, dat was ook wel echt de max. want ik was al niet te dik...

Daarna is het er langzaam weer gaan bijkomen, en nu zit ik ong. weer op mijn oude 'normale' gewicht...en hoop dat dat ook zo blijft...
Ik ben wel blij dat er weer een klein randje vet op zit om in te spuiten, want dat ging ook bijna niet meer, maar meer hoeft ook niet ;-)

Ik dus geloof dat te maken heeft met dat de darmen langzaam aan herstellen, en nu dus wel weer voedingsstoffen zouden kunnen opnemen, waardoor je dus zou aankomen...helemaal het fijne weet ik er ook niet van, maar het klinkt opzich wel logisch...dit slaat dus wss alleen op de mensen die het dieet van Christine volgen...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

hmmm oke... interessant.

nou hopelijk dan een goed teken!
over 2 weken meer info bij dml.
Gebruikersavatar
maxi
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2011, 14:09
Locatie: Limburg

Bericht door maxi »

Hier hetzelfde.. altijd alles kunnen eten zonder een gram aan te komen.
Nu kan ik zo wat iedere 2 maanden nieuwe broeken kopen. In het begin was ik er blij mee, omdat ik aan de dunne kant was, maar nu wordt het steeds vervelender. Vooral mijn bovenbenen worden erg dik....Sinds ik met de GCmaf gestart ben kom ik iedere 4 weken een kilo aan. Toeval? DML zegt dat het vanzelf weer stopt? Maar wanneer?
Ik kan niet sporten, omdat ik daar nog veel te moe voor ben.
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

DML heeft mij hierrond wat uitleg gegeven bij mijn vorige consult. Ik kan het niet meer haarfijn uitleggen, maar hij had het over het effect van het immuunsysteem op de doorbloeding in het lichaam en het samentrekken van de grote en kleine bloedvaten. Mensen met een hoge(re) kerntemperatuur (grote bloedvaten) verbruiken energie als gek, tot spierafbraak toe, om toch maar genoeg energie te vinden om wat normaal te functioneren.

Mensen met een lage kerntemperatuur daarintegen, die hun lichaam gaat zowat bijna in een winterslaap. Hij gaf een vb van een patient met nog maar een kerntemperatuur van 35,4°, die verdikte al bij het eten van amper 800 kcal per dag.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Bericht door yoyo »

Ik ben inderdaad ook steeds meer aan het aankomen. Pas geen enkele broek meer. Was ook altijd slank.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Interessant hayes. Kan dat dan ook na verloop van tijd shiften? En is er een manier om het te stoppen?
Plaats reactie