Oproep aan alle ME/CVS patiënten! Word lid van WUCB!

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Oproep aan alle ME/CVS patiënten! Word lid van WUCB!

Bericht door mjramzy »

Deze tekst mag overal gedeeld worden.

Ongeveer 65% van alle CVS patiënten lijden eigenlijk (zonder het vaak zelf te weten) aan ME (Myalgische Encefalomyelitis). In de jaren 80 hebben ze bij ons in belgië die naam verandert naar CVS en dit heeft al meer kwaad dan goed gedaan. Omdat het dan als een psychologische aandoening kan worden aanzien, wat niet gedekt dient te worden door de Ziekte-Verzekering. Maar ondertussen bestaan er al 4000 studies over de biologische oorzaken van ME (CVS) & zijn er al allerei testen ontwikkeld om deze op te sporen. De weinige artsen in ons land waarbij je hiervoor terecht kan worden vaak fel tegengewerkt ondanks dat zij veel patiënten kunnen verder helpen en sommige zelfs GENEZEN ! Wij patiënten mogen ons niet laten doen en daarom is de Wake Up Call Beweging ontstaan en streven voor verandering zodat ME/CVS'ers beter kunnen geholpen worden en niet mishandeld worden zoals dat nu het geval is.. De therapie die word gegeven in CVS centra WERKT NIET. Slechts 6% heeft baat ermee en bijna 60% verslechtert door de oefentherapie. Dit zijn resultaten uit een studie door het Kenniscentrum van de overheid in 2004 ! Dus ze weten dat die therapie niet werkt & zelfs veel patiënten zieker maakt. Desondanks zetten ze deze wanpraktijken gewoon verder. Deze info word gewoonweg in de doofpot gehouden.

DIT MOET STOPPEN DUS ROEPEN WIJ IEDEREEN OP OM LID TE WORDEN VAN DE WUCB:

http://www.wakeupcallbeweging.be/

Toelichting bij deze oproep :

Het is belangrijk dat de kaap van 1000 leden overschreden wordt. Zo zal er nog meer gehoor komen naar de doelstellingen van deze organisatie. Zij hebben reeds al veel gesprekken gehad met politici & ook met de top van bepaalde ziekenfondsen. Er word dan telkens gevraagd hoeveel leden ze bezitten. Momenteel is het hoofddoel erkenning van ME & het oprichten van een Bio-Medisch Centrum in België.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Oproep aan alle ME/CVS patiënten!

Bericht door luna923 »

ben lid geworden
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Oproep aan alle ME/CVS patiënten!

Bericht door asje »

Was het al.
Life smells...
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Oproep aan alle ME/CVS patiënten!

Bericht door yarwen »

Goed dat je dit nog eens onder de aandacht brengt. Was als een van de eerste lid.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Gelieve onderstaande tekst te gebruiken om te delen op Facebook of te mailen. De cijfers van het aantal ME-patiënten is niet exact bewezen en anders kan hierdoor discussie ontstaan.

Meer dan de helft van alle CVS patiënten in België lijden eigenlijk (zonder het vaak zelf te weten) aan ME (Myalgische Encefalomyelitis). In de jaren 80 vonden wetenschappers er niet beter op ME om te dopen tot Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS) en dit heeft al meer kwaad dan goed gedaan. Omdat het dan als een psychologische aandoening kan worden aanzien, wat niet gedekt dient te worden door de Ziekte-Verzekering. Maar ondertussen bestaan er al 4000 studies over de biologische oorzaken van ME (CVS) & zijn er al allerei testen ontwikkeld om deze op te sporen. De weinige artsen in ons land waarbij je hiervoor terecht kan worden vaak fel tegengewerkt ondanks dat zij veel patiënten kunnen verder helpen en sommige zelfs GENEZEN ! Wij patiënten mogen ons niet laten doen en daarom is de Wake Up Call Beweging ontstaan en streven voor verandering zodat ME/CVS'ers beter kunnen geholpen worden en niet mishandeld worden zoals dat nu het geval is.. De therapie die word gegeven in CVS centra WERKT NIET. Slechts 6% heeft baat ermee en bijna 60% verslechtert door de oefentherapie. Dit zijn resultaten uit een studie door het Kenniscentrum van de overheid in 2004 ! Dus ze weten dat die therapie niet werkt & zelfs veel patiënten zieker maakt. Desondanks zetten ze deze wanpraktijken gewoon verder. Deze info word gewoonweg in de doofpot gehouden. DIT MOET STOPPEN DUS ROEPEN WIJ IEDEREEN OP OM LID TE WORDEN VAN DE WUCB:

http://www.wakeupcallbeweging.be/

Gelieve bovenstaande tekst te gebruiken om te delen op Facebook of te mailen. De cijfers van het aantal ME-patiënten is niet exact bewezen en anders kan hierdoor discussie ontstaan.

Toelichting bij deze oproep :

Het is belangrijk dat de kaap van 1000 leden overschreden wordt. Zo zal er nog meer gehoor komen naar de doelstellingen van deze organisatie. Zij hebben reeds al veel gesprekken gehad met politici & ook met de top van bepaalde ziekenfondsen. Er word dan telkens gevraagd hoeveel leden ze bezitten. Momenteel is het hoofddoel erkenning van ME & het oprichten van een Bio-Medisch Centrum in België.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

was ook al lid, maar goeie oproep!

(ps: er zijn inmiddels ruim 5000 wetensch. studies, volgens mij zelfs meer dan 5500..)
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Net ook lid geworden, is heel makkelijk, je hoeft alleen je emailadres in te vullen, doen allemaal!
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Idd het is niet veel werk en je naam wordt nergens vermeld ofzo. Op 2 dagen nu al 30 leden erbij :) Bedankt aan de nieuwe leden!
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Deze tekst is goedgekeurd door de WUCB en mag gebruikt worden om te kopiëren en door te sturen. Gelieve deze te gebruiken.


OPROEP AAN ALLE ME/CVS PATIENTEN - MAILEN NAAR ANDERE PATIENTEN AUB :

Patiënten die de diagnose CVS hebben gekregen moeten er zich bewust van zijn dat ze mogelijks lijden aan ME (Myalgische Encefalomyelitis). In de jaren 80 vonden wetenschappers er niet beter op ME om te dopen tot Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS) en dit heeft al meer kwaad dan goed gedaan. Omdat het dan als een psychologische aandoening kan worden aanzien, wat niet gedekt dient te worden door de Ziekte-Verzekering. Ondertussen bestaan er meer dan 5000 studies over de biologische oorzaken van ME (CVS) & zijn er al allerei testen ontwikkeld om deze op te sporen. De weinige artsen in ons land waarbij je hiervoor terecht kan worden vaak fel tegengewerkt ondanks dat zij veel patiënten kunnen verder helpen en sommige zelfs GENEZEN ! Wij patiënten mogen ons niet laten doen en daarom is de Wake Up Call Beweging ontstaan om samen te streven voor verandering zodat ME/CVS'ers beter kunnen geholpen worden en niet mishandeld worden zoals dat nu het geval is.. De therapie die wordt gegeven in CVS centra WERKT NIET. Slechts 6% heeft baat ermee en bijna 60% verslechtert door de oefentherapie. Dit zijn resultaten uit een studie door het Kenniscentrum van de overheid in 2004 ! Dus ze weten dat die therapie niet werkt & zelfs veel patiënten zieker maakt. Desondanks zetten ze deze wanpraktijken gewoon verder. Deze info wordt gewoonweg in de doofpot gehouden. DIT MOET STOPPEN DUS ROEPEN WIJ IEDEREEN OP OM LID TE WORDEN VAN DE WUCB : http://www.wakeupcallbeweging.be/


Deze tekst is goedgekeurd door de WUCB en mag gebruikt worden om te kopiëren en door te sturen. Gelieve deze te gebruiken.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Ook lid geworden, ben wel geen Belg trouwens.
ben79
Gevorderd lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 jun 2010, 16:35
Locatie: Wachtebeke

Bericht door ben79 »

voila is gebeurd :-)
Plaats reactie