Goedkopere Nexavir nu verkrijgbaar!

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

indd volgens mij valt t mee. Diameter erg klein.

Bij b12 altijd precies t zelfde en heb mij ook nog nooit gesneden ofzo, gaat prima.
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

wij doen dat sowieso in een velletje keukenrolpapier, dat openbreken.

Ik heb net voor de eerste x 4me geprikt...
Is het normaal dat het pijnlijk is?
Van de GcMaf prikken merk ik niks, maar deze prikt echt wel, de vloeistof...
Nu heb ik (een halfuur later) een grote rode vlek op mijn buik.

Waar prikken jullie ze? in de buik of in de bips?

grts
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

ik doe nexavir altijd in de buik
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Is het ook pijnlijk voor jou?
De rode vlek blijft en ziet er echt allergisch- achting uit...
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik soms in buik, meestal bovenbenen. Van de gewone nexavir heb ik ook soms rode vlekken en bulten, soms jeukend. En het inspuiten doet ook pijn, gewoon omdat er zoveel vloeistof ingeduwd wordt denk ik bij mij, het is een andere pijn dan van de b12.
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

thx Sowfia,

Het is inderdaad anders.
De B12 is eerder nijpend, en de 4ME is eerder prikkend...
Ben al opgelucht dat ik niet de enige ben, dacht al dat het een reactie was of zo...

grts
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Met de 4me heb ik wel nog geen ervaring.
Bij mij is de b12 trouwens eerder branderig (en nog wat andere pijnen di eik niet kan beschrijven :-))
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik gebruik zelf nog geen Nexavir/4ME, maar heb het er wel eens over met DML. Hij hield een vaag betoog over dat je nu niet meer 10 keer in een ampul mag prikken met een naald (alleen het bedrijf dat xylocaïne produceert had nog even uitstel). Wellicht is dat de reden dat er nu kleine ampullen van 2 ml op de markt zijn gebracht.

Maar zou het ook kunnen dat er een beetje xylocaïne (verdovingsvloeistof) in de oorspronkelijke Nexavir zat? DML maakte zijn zin niet af toen ik vroeg of de hulpstoffen van 4ME ook hetzelfde zijn. Zijn reactie was: 'Ja, identiek hetzelfde. Alleen minder... (en toen dat vage betoog).'

Zou hij hier minder xylocaïne bedoeld kunnen hebben? (en dat het daarom wat prikt?) Of komt het 'pijnlijke' echt alleen door de grote hoeveelheid die wordt ingespoten?

En anders slaat 'minder' waarschijnlijk op minder vloeistof in een ampul... lekker cryptisch af en toe die dokter van ons :).

(En het is idd echt aan te raden om een gaasje of keukenpapiertje gebruiken bij het openbreken van de ampul: de assistente die mij prikte had zich een keer behoorlijk verwond aan zo'n ampul, ze zijn toen lang bezig geweest om alle kleine stukjes glas eruit te halen...)
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Ik heb eerst altijd nexavir geprikt maar sinds ik de 4me gebruik moet ik wel zeggen dat het constant zeer pijnlijk is om in te spuiten terwijl ik dat nooit zo erg heb gehad met de nexavir.

Dus als er xylocaine in de nexavir zat zou dat een hoop verklaren.

Trouwens ik heb begrepen dat een doorzichtige vloeistof zoals GCMaf minder pijnijk is om in te spuiten dan een kleurvloeistof dus dat zou verklaren waarom de gcmaf niet of nauwelijks pijnlijk is.

Tot nu toe geen problemen gehad met het openbreken van de ampullen, geen last van glasscherven gelukkig.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

hmm interessant!

Bij mij doet het ook meer pijn!
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Heb gisteren de bijsluiter van nexavir eens rap bekeken maar ik zag nergens xylocaine staan.
Ik verwacht de 4me vandaag of maandag dus ik ben benieuwd of ik er ook meer pijn van heb.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@sowfia: gisteren ook in mijne vinger gesneden, maar 't was maar een klein bloedbadje :)


En de 4ME voel ik eigenlijk helemaal niks van, net zoals de Nexavir. (of de B12)
Tenzij ik recht op een zenuw prik, maar dat is iets anders natuurlijk.

Raar hoe dat zo bij iedereen verschillend kan zijn :) een boebbel heb ik natuurlijk wel, maar zodra de vloeistof is geabsorbeerd is die wel grotendeels weg.

Een jeukend gevoel heb ik alleen als ik het in mijn dijbeen inspuit op een plaats waar er eigenlijk weinig vet is en het de huid echt oprekt.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

een echte beer van een vent hé onze Diederik... Die voelt da allemaal nie... ;)

Verdorie, ben helemaal niet jaloers... Maar als ik zo hoor dat je er niks van merkt, dan krijg ik toch een groene blos op de wangen.
Mijn man krijgt al schrik van me omdat ik hem altijd zo boos aankijk als hij met z'n spuiten afkomt... ;)
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Troost u, ik vind het ook nog altijd verschrikkelijk bangelijk zenne, ik begin het zelfs moeilijker en moeilijker te vinden om die spuiten elke dag te blijven zetten ;)
Maar dat is vooral omdat ik nen bangeschijter ben (en omdat ik precies meer en meer in aders/zenuwen prik dan in het begin) - niet omdat de rest van de spuit zeer doet ;)
Ik weet weinig.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

PS aangezien pijn (of afwezigheid daarvan) niet iet is waaraan je zelf verdienste hebt, vind ik het eigenlijk duizend keer stoerder van die mensen die die spuit er gewoon inploffen ondanks dat het pijnlijk is, dan van mijzelf die er een minuut over doet om dat ding er millimeter per millimeter in te krijgen :P
Plaats reactie