Goedkopere Nexavir nu verkrijgbaar!

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik heb het vandaag ook maar eens geprobeerd, hoewel ik nog een half fleske 'oude' Nex heb staan, maar ik wou toch al even weten wat mij de komende maanden te wachten ging staan ;)

Ik vond het moeilijker om in de spuit te trekken door de ampulles ipv het flesje, en de vloeistof zag er een stuk donkerder uit, maar ik heb eigenlijk niks gemerkt van pijnlijkere/meer prikkend gevoel na inspuiten. Net zoals met oude Nexavir voel ik eigenlijk niks van de inspuiting, behalve de naald prikken zelf.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
maxi
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2011, 14:09
Locatie: Limburg

Bericht door maxi »

Ik vind het allemaal wel een beetje eng, vooral omdat er geen bijsluiter bij zit.
Wie zegt dat het precies hetzelfde is. De vloeistof is donkerder.
En er staat voedingssupplement op de verpakking.
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

op mijn nieuwe behandelplan schrijft DML 4ME voor, het zou wel een hele erge blunder zijn om een medicijn voor te schrijven dat een andere samenstelling/werking heeft dan nexavir zonder dat duidelijk te maken.

Ik prik het nu meer dan een week en merk geen verschil, ik zie geen kleurverschil en het heeft dezelfde geur.

Geen aparte veranderingen of bijwerkingen dus ik maak me geen zorgen (:
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Volgens de informatie die ik van Himmunitas kreeg, moet je je bestelling bij Kalida naar een hotmail-adres sturen?!
Ben ik de enige die dat wel heeeel vreemd en onprofessioneel over vindt komen?
Wat is dat Kalida überhaupt voor bedrijfje? Via Google is er niets over te vinden.
En als ik dan ook nog van jullie hoor dat er geen bijsluiter bij zit, sta ik niet echt te springen om het te bestellen.
Het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik Nexavir ga spuiten, dus ik vind het sowieso al spannend. Deze knullige eerste indrukken geven mij niet echt vertrouwen.
Iemand die me gerust kan stellen?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Mijn moeder bestelt dat altijd dus ik wist niet dat het via een hotmail-adres verliep, maar ze komen inderdaad op het eerste zicht wel knullig over.

Ze zijn niet de besten in het beantwoorden van emails (met vragen kun je beter bellen), maar bestellingen komen hier altijd wel 2 dagen na ontvangst betaling aan, op dat vlak nooit iets op te merken gehad.
Zelfs al ontvang je nooit een bevestiging dat ze je bestelling hebben ontvangen, of dat de betaling binnen is :roll: Dan vraag je je de eerste keren wel af of ze je bestelling wel hebben doorgekregen, maar de volgende dag staat je pakketje gewoon voor de deur dus op den duur went dat wel :P


Dus ja, ze stralen niet echt professionaliteit uit, zijn niet echt communicatief en inderdaad raar dat er verder niks over te vinden is, maar qua levering en product nooit te klagen gehad, dat is altijd perfect verlopen.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Bedankt voor je reactie, Diederik! Versturen ze via TNT of DHL?
En klopt het, dat je als Nederlander maar liefst 14 euro verzendkosten betaalt tegenover de Belgen die maar 5 euro verzendkosten betalen? (Terwijl Ossendrecht, waar Kalida gevestigd is, toch echt in Nederland ligt...)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik denk dat dat belastingtechnisch is, want hun pakketten worden verstuurd uit Dilbeek tegen Brussel :)

Ik denk dat de 'gewone' post het opstuurt (of taxipost ofzo), in Nederland zal dat dan wel via TNT zijn.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Via DHL is het.. (gister ontvangen)..
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Indd bedrijf in nl maar ze sturen altijd vanuit Belgie.

en met DHL ja. Mis altijd net mn pakket lig dan net op bed grrrrr.

Maargoed wij wachten al 4 dagen op antwoord van kalida over onze bestelling. En de nexavir is nu bijna op. ojeeeeee!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Klopt het dat één ampul Nexavir dus 2 ml bevat en dus 10 ampullen 20 ml, tesamen 85 of 90 euro, overeenkomend met de oude flesjes van à 20 ml voor 150 euro?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Yup, dat klopt!

Dezelfde hoeveelheid als voordien, namelijk 10 doses; voor 85eu krijg je nu exact hetzelfde als voor 150eu vroeger.
Ik weet weinig.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik ben nu wel ff heel onzeker ivm de ampules...

ik merkte dat er na het openbreken gemakkelijk 1-2 kleine schilfertjes glas in de ampule zitten, om nog niet te spreken van de stukjes die te klein zijn om te zien maar er waarschijnlijk ook wel inzitten.
(nog afgezien van de hoeveelheid glas die altijd aan mn vingers blijft zitten)
En eerlijk gezegd heb ik geen zin in micro- of macropartikeltjes glas die gaan rondzwerven ergens in mijn lijf.

Hadden ze niet gewoon de nieuwe vloeistof in de oude verpakking kunnen laten? :P


Iemand op het Noors forum dat ik volg, zei dat je gewoon met een optreknaald moest optrekken en dat die alles er wel uitfiltert. Is dat zo, en zit er automatisch in elke optreknaald een filter? :P


(tot hiertoe gebruikte ik namelijk geen optreknaalden aangezien je gewoon met de echte naald ook uit die oude flesjes kon optrekken)
Laatst gewijzigd door diederik op 28 feb 2012, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
fez
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:36

Bericht door fez »

Daar heb ik ook al eens aan gedacht maar ik ga er voor het gemak vanuit dat die kleine glasdeeltjes in het lichaam geen kwaad kunnen :)

nog nooit gehoord van filter in optreknaalden eigenlijk, denk het niet eigenlijk
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

de diameter van een naald is zo klein, ik zou me er niet druk om maken
bij B12 heb je in feite hetzelfde probleem...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Hmmm ja klinkt toch niet echt als een gezellig idee...

Trouwens opletten ook dat je je niet snijdt want mijn verpleegster heeft zo al eens een bloedbad veroorzaakt (bij zichzelf) doordat ampullen soms heel moeilijk breken.

Ik krijg over een paar dagen mijn nieuwe lading dus dan begint bij mij ook het geknoei :-)
Plaats reactie