Afscheid Blijenberg

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

intussen is hij toch al lang terug bij zijn "stokpaardje" cvs, dacht ik?
misschien is er meer te vinden op zijn website? http://simonwessely.com/
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dank, Nijn.

Van zijn site geplukt:

Simon: "However, these days, my main research interests these days lie in military health and how people and populations react to adversity I am also very involved in undergraduate and postgraduate medical education."

Eerste deel bevestigt zijn huidige bezigheden.

Tweede deel doet zwaar vermoeden dat ik nog invloed kan uit oefenen op studenten.

En dit staat ook ergens:

"I still see CFS patients to this day, and that keeps me in touch and remains very satisfying."

Afgaand op volgend artikel zit ie er dus inderdaad nog:

http://babelfish.yahoo.com/translate_ur ... =Translate

(vertaald uit het Spaans, geloof ik)


Maar gezien vnl de vele economisch belangen.........:


Insurers/medical insurance companies involved:

Wessely is a member of the supervisory board of a company named PRISMA. This same company is being paid many millions of pounds to supply ‘rehabilitation’ programs (such as CBT and GET) to the NHS for use on ‘CFS’ patients (Mar 2004, [Online]). Wessely is also an officer of the insurance giant UNUM. A friend of W., Peter White is one of the chief medical officers for insurance company Swiss Re.


Other insurers involved include: LoCascio of UNUM, Swiss Life, Canada Life, Norwich Union, Allied Dunbar, Sun Alliance, Skandia, Zurich Life and Permanent Insurance, and as Re-insurers, the massive Swiss Re. The goal of these groups has clearly been to prevent insurance cover for M.E. patients (those with a psychiatric label are denied medical insurance cover), to prevent disability payments to them and to prevent successful liability lawsuits and maintain the supremacy of their industries (Hooper 2003, [Online]) (Hooper et al. 2001, [Online]) (Williams 2007, [Online]) (Rutherford 2007, [Online]).

Wessely is adviser to the UK government and his wife (a GP and psychiatrist) is Senior Policy Adviser to the Department of Health. Wessely was also recently reprimanded by the World Health Organisation (WHO) for attempting to subvert the ICD definition of Myalgic Encephalomyelitis due to the fact that he did not, as he claimed, have the authority to issue a WHO definition (Hooper 2003a, [Online]) (Hooper et al. 2001, [Online]) (Marshall & Williams 2005a, [Online]).


.......is dit zeer te betreuren.

As Dr Elizabeth Dowsett comments, these ridiculous financially motivated theories bear as much relation to legitimate science ‘as Astrology does to Astronomy’ (1999b [Online]).

(Bron: http://www.hfme.org/whobenefitsfromcfs.htm)

Sorry voor de enorme lap en de stelling dat ie niet meer werkte.

Ik zal die vriend vragen waaruit hij op kon maken dat ie gestopt was.
killmenow
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 nov 2010, 15:31

Bericht door killmenow »

Ik heb goed nieuws
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat Bleijenberg alias Smeagol in april een afscheidsspeech houdt.
Daarin zou hij zijn diepste spijt betuigen voor alle leed die hij (in)direct heeft verooorzaakt aan alle ME patienten. Ook zou hij voornemens zijn op alle schade die hij daarbij veroorzaakt heeft te compenseren en een stichting in het leven roepen om hier uitvoering aan te geven. Verder zou hij zich onder druk van echte medici, mensen die hun eed wel trouw zijn gebleven, vrijwillig melden bij justitie om de rest van zijn leven boete te doen voor zijn wanpraktijken. Het bleek toch dat hij degene was met verkeerde percepties al dan niet ingegeven door zelverheerlijking en verrijking.
Dus even geduld nog tot april.
=D>
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Ben je nou niet gewoon hardop aan het dagdromen?

Wat zou het geweldig zijn, maar ik ben bang dat de werkelijkheid anders is.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Lol! :P
Ik weet weinig.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

uhu???? ik vermoed dat dit een flauwe grap is hoor die excuses!!
Er is op 27 april wel een afscheidssymposium.... maar ik vermoed dat hij nog steeds heel hoog van de toren blaast over zijn strakke visie....

In dit PDF-document kan je de agenda zie van het afscheidscongres van G Bleijenberg....
(het zijn 2 blz)

http://www.nvpo.nl/joomla/pdf/agenda/11 ... 20NKCV.pdf
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

killmenow schreef:Ik heb goed nieuws
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat Bleijenberg alias Smeagol in april een afscheidsspeech houdt.
Daarin zou hij zijn diepste spijt betuigen voor alle leed die hij (in)direct heeft verooorzaakt aan alle ME patienten. Ook zou hij voornemens zijn op alle schade die hij daarbij veroorzaakt heeft te compenseren en een stichting in het leven roepen om hier uitvoering aan te geven. Verder zou hij zich onder druk van echte medici, mensen die hun eed wel trouw zijn gebleven, vrijwillig melden bij justitie om de rest van zijn leven boete te doen voor zijn wanpraktijken. Het bleek toch dat hij degene was met verkeerde percepties al dan niet ingegeven door zelverheerlijking en verrijking.
Dus even geduld nog tot april.
=D>
Grappenmaker! Smeagol? Waar staat dat voor?

Wie weet dat ik er nog heen ga ook! Heb een BIG nr, dus eitje om een plaats te reserveren.

Maar denk bij nader inzien dat het de energie niet waard is.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

(Smeagol= Gollem uit In de Ban van de Ring)
Ik weet weinig.
killmenow
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 nov 2010, 15:31

Bericht door killmenow »

Google :Smeagol en selecteer afbeeldingen!
Succes :-)
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

annac schreef:Grappenmaker! Smeagol? Waar staat dat voor?

Wie weet dat ik er nog heen ga ook! Heb een BIG nr, dus eitje om een plaats te reserveren.

Maar denk bij nader inzien dat het de energie niet waard is.
Je schiet er heel weinig mee op denk ik. Nu nog even een gefrustreerde reactie o.i.d. sterkt dat soort lui alleen maar in hun overtuigingen. Werkt alleen maar tegen je...
Gebruikersavatar
mirande
Actief lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 19 okt 2011, 14:18

Bericht door mirande »

Waarom kijken jullie niet naar de positieve kant en forwarden die?
Chronische vermoeidheid.

Punt.
Er staat niet eens chronisch verm syndroom laat staan ME.

Hello world?!
killmenow
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 nov 2010, 15:31

Bericht door killmenow »

@Mirande

Dat c.v. wat jij noemt is juist de cover-up van Blijenberg. Zo verkoopt hij zijn theorie en heeft hij altijd "gelijk". Hij behandelt dan ook gewoon de ME CVS patienten. (maar vervolgens bestaan ze weer niet)
Dus het lijkt mij dat jij wat naief bent op dit geheel. Lees anders het forum eens goed door.
Ik geef toe dat het complex kan zijn. Maar zo simpel als jij het doet voorkomen, zo is het niet...
Als je mijn quote dus goed leest zul je begrijpen dat er niets positiefs aan is.
Er veranderd niets met zijn afscheid!!
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

mirande schreef:Waarom kijken jullie niet naar de positieve kant en forwarden die?
Vind ik ook
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Aan de slag dan, Mirande, jij voorop. Forward de positieve kant.

Waar ken ik jou toch van. Reageerde jij ergens op een filmpje van het VCL? Net als nu over het positieve van de psychiatrische aanpak kwakend?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi semma,
semma schreef:Waar ken ik jou toch van. Reageerde jij ergens op een filmpje van het VCL? Net als nu over het positieve van de psychiatrische aanpak kwakend?
:roll: Hûh?, wat een aparte reactie. Dat wordt volgens mij helemaal niet bedoeld door mirande. En je kent haar, kennelijk, niet goed :wink:. (sorry, mirande ik :oops: spreek even voor je)

Lees bijvoorbeeld een interview, en/of ken je haar boek?

* Artikel, interview, in Mijn Geheim: "Mirande heeft de aandoening ME: Ik mis twaalf jaar van mijn leven": http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-834.html

* Artikel, interview, in de Stentor: "Leven als een zombie met ME: De getuigenissen van patiënte Mirande én een getroffen gezin": http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-783.html

* Boek: "Ik werd ziek... maar de wereld bleek mesjokke": http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... id-83.html

* Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Er wordt hiermee heel hard gewerkt voor jou, mij en alle ME-patiënten in Nederland.

Dat alles spreekt voor zich.

Groetjes, Louisa
Plaats reactie