indicatie WMO: huishoudhulp + rolstoel. tips?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

rolstoel, scootmobiel etc.

Bericht door nanda »

Ik heb inmiddels een verlenging gekregen voor mijn huishoudelijke hulp voor een jaar.
Een rollator heb ik ook gekregen, ik heb er zelf wat bij betaald en heb er een die "lichtgewicht" is en gemakkelijk inklapbaar.
Verder werd ik vandaag gebeld door de welzorg dat ze een douchestoel en een toiletstoel moeten brengen van de gemeente.
Ik heb bij de gemeente aangevraagd om de vaste douchebak eruit te laten halen zodat ik een douchstoel kan gebruiken, in de douchebak gaat dat eigenlijk niet omdat dat niet past waardoor de stoel heel wankel staat en ik steeds in een kramp schiet.
En ik had een toilet boven aangevraagd, aan een toiletstoel heb ik niets. Ik kan de trap al amper af en dan zou ik dus met een gebruikte po in mijn handen naar beneden moeten om hem te legen...
Officieel heb ik nog niets gehoord van de gemeente dus even dat bericht afwachten en kijken wat ze nou precies gaan doen.

Zelf mijn badkamer aan laten passen kan ik niet betalen en ik heb ook niet iemand die dit voor mij kan doen, de ergo therapeut zei kan uw schoonvader dat dan niet> Jee die man is in de 70 en die doet al teveel voor me, dat gaat echt niet.
Ik hoop wel dat ik de taxipas die ik heb aangevraagd krijg, dan zou ik nl gemakkelijker ergens heen kunnen(hier in de stad)

Een trippelstoel kreeg ik niet, omdat ik ook mijn rollator zou kunnen gebruiken.
Gelukkig heb ik een mooie trippelstoel via marktplaats gekocht en die meneer was zelfs zo vriendlijk om hem te komen brengen, omdat ik zelf geen mogenlijkheid heb om zouets op te halen.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

rolstoel, scootmobiel etc.

Bericht door felixloena »

Hoi Nanda,

super voor je, ik denk dat ik ook maar naar Lelystad verhuis.
De gemeente Heerlen is totaal niet meewerkend in mijn geval. Het is hier een lijdensweg om ook maar iets uit de wmo te krijgen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

rolstoel, scootmobiel etc.

Bericht door nanda »

Oke ik vond dat het hier al stroef gaat maar als ik dit zo van jullie lees mag ik helemaal niet mopperen.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

rolstoel, scootmobiel etc.

Bericht door felixloena »

Ik ben al 2,5 jaar bezig, heb een rechtszaak moeten voeren, en heb uiteindelijk alleen huishoudelijke hulp gekregen. Scoot en rolstoel krijg ik niet. en ze hadden me financiele compensatie beloofd omdat ze fouten gemaakt hadden, maar ze hebben zich bedacht en doen het nu toch maar niet. Ik heb ze nu in gebreke gesteld, dus het is nog steeds niet klaar .
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

rolstoel, scootmobiel etc.

Bericht door stargazertje »

De nachtmerrie is nog steeds niet over Felixloena?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

rolstoel, scootmobiel etc.

Bericht door felixloena »

Nope...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Roswitha
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mei 2006, 13:27

Bericht door Roswitha »

Ik heb ook een jaartje huishoudelijke hulp gehad. Er was iemand langs gekomen van het WMO en kreeg vrij snel het besluit dat ik 3 uur in de week hulp kreeg. Eerst kreeg ik een half jaartje, dat werd verlengt met een half jaar. Daarna zou ik er alleen nog recht op hebben als ik me zou laten behandelen in zeist. (Altrecht Psychosomatiek Eikenboom) Daar moest ik heen omdat de trappenberg huizen mij te slecht vond om bij hun een revalidatie traject te volgen.
Zeist zag en zie ik natuurlijk helemaal niet zitten want er is Psychisch niks mis met me. En daarbij, toen woonde ik in Hilversum en de reis naar Zeist kon en kan ik niet eens maken.
Aangezien ik toch ging samenwonen heb ik het ook verder maar gelaten.
Nu ben ik 28 weken zwanger en de hele zwangerschap loopt mijn gezondheid al niet lekker. Ik heb toch een nieuwe poging gewaagt om huishoudelijke hulp aan te vragen. Ik ben nu slechter als hoe ik toen was, alleen heb ik nu een gezonde vriend. Dus de vraag is maar of ik het krijg. Maar voor mijn vriend word het ook allemaal erg veel. Buiten zijn full time baan om heeft hij ook nog 4 dagen de zorg van zijn 5 jarige dochtertje.
Ik woon nu in Almere, dus zal het sowieso ook anders zijn als in Hilversum. Heb het toch maar aangevraagd. Het zou zoveel meer rust geven. Ik kan zelf echt zo goed als niks. Na de lichtste inspanning ben ik dood op!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Buiten zijn full time baan om heeft hij ook nog 4 dagen de zorg van zijn 5 jarige dochtertje.
ik ben er bang voor, dit is 'gebruikelijke zorg'. Je moet echt aan kunnen tonen dat je partner ook ziek is (of overbelast etc), of het kindje moet extra zorg nodig hebben (bijv. ook door een beperking.

Mij is het na een strijd van ruim 2 jaar wel gelukt om hulp te krijgen, maar we hadden een giga dossier. Mijn man werkt 40 uur in 3 ploegen. Onze 2 zoons hebben beiden add met bijkomende problemen. Mijn man was aan de antidepressiva, want trok het niet meer. En dat stond allemaal op papier door jeugdzorg, psycholoog en ambulant begeleiders. Maar het is pas gelukt nadat de rechter eraan te pas was gekomen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Roswitha
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mei 2006, 13:27

Bericht door Roswitha »

felixloena schreef:
Buiten zijn full time baan om heeft hij ook nog 4 dagen de zorg van zijn 5 jarige dochtertje.
ik ben er bang voor, dit is 'gebruikelijke zorg'. Je moet echt aan kunnen tonen dat je partner ook ziek is (of overbelast etc), of het kindje moet extra zorg nodig hebben (bijv. ook door een beperking.

Mij is het na een strijd van ruim 2 jaar wel gelukt om hulp te krijgen, maar we hadden een giga dossier. Mijn man werkt 40 uur in 3 ploegen. Onze 2 zoons hebben beiden add met bijkomende problemen. Mijn man was aan de antidepressiva, want trok het niet meer. En dat stond allemaal op papier door jeugdzorg, psycholoog en ambulant begeleiders. Maar het is pas gelukt nadat de rechter eraan te pas was gekomen.
Dat verwacht ik ook, maar ik heb vaker van mensen gehoord met gezonde partner dat ze het toch kregen. En aangezien ik het al een keer gehad heb en ik deze zwangerschap ook in het ziekenhuis heb gelegen probeer ik het nogmaals aan te vragen. Alleen als het echt niet lukt, gaan we toch particulier maar eens kijken. Op deze manier trekken we het allebei niet zo. Van mijn vriend hoef ik helemaal niks te doen, en hij klaagt nooit, maar ik zie dat het voor hem allemaal erg veel is. De zorg voor mij, zijn dochter en straks met de baby erbij. Denk alleen inderdaad dat ik het nu wel kan vergeten. We zullen zien.

Sowieso heb ik tot nog toe veel begrip gehad voor mijn ME. Dat lees ik hier heeeeel vaak anders helaas. Ik kreeg ook snel een Wajong uitkering en ben helemaal afgekeurd. Alleen op scholen waren ze nooit zo begripvol, maar daar heb ik nu gelukkig niks meer mee te maken.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Niet geschoten is altijd mis, dus zeker proberen. Ik hoop voor je dat het lukt! partners van chronisch zieken hebben het toch al veel te zwaar.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

partners van chronisch zieken hebben het toch al veel te zwaar.
Dat wordt veel te vaak onderschat inderdaad.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Partners van chronisch zieken zijn eigenlijk ook gewoon mantelzorgers.

Gisteren was hier iemand van een bureau dat de gemeente had ingeschakeld om mijn aanvraag voor een rolstoel te beoordelen. Ondanks dat ik de rolstoel alleen gebruik voor uitjes en ik normaal gesproken meer dan 100 meter kan lopen (dat schijnt een of ander criterium te zijn) gaat hij de gemeente wel adviseren om mij een rolstoel te geven en ook een douchekruk. Vrijwel altijd volgt de gemeente zo'n advies op (ze schakelen immers niet voor niets dat bureau in) dus het is vrijwel zeker dat ik de rolstoel en douchekruk krijg. Maar ik wil niet te vroeg juichen, de spullen staan hier immers nog niet en je weet het niet met de gemeente.

Ik heb de huishoudelijke hulp ook nog eens aangekaart, maar het is hier nu eenmaal zo dat je die niet krijgt als je een gezonde partner hebt, maakt niet uit hoe ziek je bent. Gelukkig heb ik toevallig mazzel dat ik zelf een huishoudelijke hulp gevonden heb die weinig kost, goed poetst en aardig is. Ze komt om de week 4 uur en dat is prima voor de grote poetsklussen.
Plaats reactie