VET HAAR

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

VET HAAR

Bericht door huppelepup »

Om gek van te worden. Ik moet nu iedere dag mijn haar wassen, het is zo snel vet. Ik zou weleens willen weten waardoor het komt. Vroeger hoefde ik mijn haar maar drie keer in de week te wassen. Ik heb wel eens gehoord hoe vaker je het wast hoe eerder het vet is maar kan moeilijk met een koppie met vet haar over straat en daarbij krijg ik jeuk als het vettig wordt.

Herkennen jullie dit en wat zou kunnen helpen????
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

VET HAAR

Bericht door malu »

Heb ik ook erg last van gehad, maar is sterk verbeterd nu ik de pil gebruik. Nu hoef ik het slechts 2 keer per week te wassen.

Gebruik je B12-injecties oid? Die kunnen namelijk voor hormonale veranderingen zorgen. Niet dat je daar gelijk mee moet stoppen als je die gebruikt, maar misschien handig om te weten waar het vandaan kan komen. Het werd bij mij in ieder geval erger toen ik aan de B12 ging (en ik nog geen pil slikte).

Een vriendin gebruikt wel eens droogshampoo als ze geen tijd heeft om het te wassen (ze wast het normaal gesproken iedere dag), dit is in sprayvorm. Ik vraag me af of dat goed werkt: 1 keer kwamen er - misschien door de combi met andere producten - allemaal witte sliertjes te voorschijn, maar je zou het eens kunnen proberen!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

VET HAAR

Bericht door huppelepup »

Malu@ bedankt voor je antwoord. En nee ik gebruik niet de pil en ook geen b12 injecties.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

VET HAAR

Bericht door malu »

Dan zou je verder nog kunnen kijken naar de shampoo - die moet mild zijn en een neutrale PH-waarde hebben.

Ik gebruik zelf in periodes van vet haar: http://www.kapperskorting.com/p/802/808 ... OR82005684

En wat je zelf zegt: niet te vaak gaan wassen, hoe lastig het ook is.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik heb gewoonweg de energie niet om vaker dan 1x p/w mijn haren te wassen, het kost mij soms een dag om ervan bij te komen...halverwege de week is het dan soms idd redelijk vettig. Eigenlijk zou ik er gewoon de schaar in moeten zetten, dan zou het niet zoveel werk zijn met wassen en drogen :?
Sinds kort heb ik de droogshampoo van Andrelon ontdekt, en moet zeggen dat dat voor mij wel goed werkt. Ik gebruik het alleen als ik ergens naartoe moet, in huis maakt dat haar me niet zoveel uit, dus gebruik het maar af en toe...je haar ruikt dan weer lekker fris en is een stuk minder vet...zo kan ik het wassen dan vaak nog een dag, of twee, uitstellen...tot het moment dat ik weer wat energie gespaard heb, of dat het gewoon niet langer kan wachten :roll:
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Sinds ik de producten van Furterer gebruik moet ik mijn haar minder vaak wassen.
Hiervoor probeerde ik het ook een dag uit te stellen met droogshampoo.

http://www.renefurterer.com/index.php#/ ... ituelen/1/
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

Ook ik heb er veel last van. Veel shampoo's gebruikt, nu neutral, dat helpt aardig!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

gewoon je kop kaal scheren zoals ik doe :D
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Herkenbaar, mijn haar wordt ook steeds vetter. Kon ik eerder nog met twee wasbeurten per week toe, inmiddels zijn het er minimaal drie. Ik ga die droogshampoo zeker eens proberen.

Mijn kop kaal scheren doe ik maar niet.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Mijn haar wordt dunner en valt meer uit dan voor mijn CVS/ME klachten. Ook zijn mijn nagels dunner en zwakker. Die knip ik als vrouw maar kort :( Hebben jullie daar geen last van?
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

kaal scheren nou nee, ik heb het al heel kort. ik doe ook expres al zo min mogelijk aan gel en versteviger
er in maar ook dat lijkt niet te helpen.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Mijn haar is erg droog. Moet er juist olie in smeren. Elke dag onder de koude kraan houden en maar af en toe met shampoo. Lang haar, want dan kan je het met een simpel elastiekje vast zetten als je geen puf hebt voor meer werk. Bij kort haar moet je altijd voor een kapsel zorgen, dus föhnen.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Manja,

Ik heb broze, snel ingescheurde nagels sinds ik ME heb.

Mijn haar is dun geworden maar dat kan ook met ouderdom te maken hebben :roll:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Nagels en haar, dat kan voor lactose-intolerantie komen. Sinds ik van dat verband hoorde en dus de zuivelinname drastisch minderde, ging het gelijk beter met de nagels. Helemaal lactose mijden is nauwelijks mogelijk, het lijkt wel overal aan toegevoegd te worden. AH heeft gelukkig bij de produktinformatie ook een lemma voor bekende allergieën/intoleranties. Is denk ik alleen lactose, melkzuur, pinda's, tarwe wat gemeld wordt. Kan me geen andere meldingen herinneren.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

@de vrouwen hier
was ook maar een flauw grapje :oops:
ik als man kan dat natuurlijk makkelijk doen ;)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Plaats reactie