Hoe kom je bij DML of Coucke terecht?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marliesje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:51

Hoe kom je bij DML of Coucke terecht?

Bericht door marliesje »

Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag, maar na door Pellenberg naar de particuliere hulpverlening te zijn doorverwezen (ze boden geen CGT aan zeiden ze (??!!), enkel groepspsychotherapie om met de diagnose te leren omgaan...) vraag ik mij af of ik misschien niet beter eens naar DML of Dr. Coucke zou gaan. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik daar een afspraak kan krijgen. Moet ik dat aan de huisarts vragen of hoe gaat dat in zijn werk?
Want zo zonder "behandeling" voel ik mij ook maar wat aan mijn lot overgelaten eerlijk gezegd... Bovendien lees ik zo veel over symptomen en zie ik mijn symptomen bij zoveel andere ziektes terugkomen dat ik stilaan begin te twijfelen aan wat ik nu eigenlijk heb en wat niet...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Heel erg dat Leuven de patiënten zo in de steek laat.
Ik moest ook mijn plan trekken.
Je hebt niets of niemand nodig om een afspraak te maken bij die 2 dokters.

Als je het financieel ziet zitten zou ik zeggen : ga ervoor !!!
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

Himmunitas
Prof. Dr. K. DE MEIRLEIR
De Tyraslaan 111
1120 Neder-Over-Heembeek
tel.: 02 266 87 40
fax: 02 266 87 50
mail: info@ehmb.be

bij deze iig de contact info voor DML! ;)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

het correcte telefoon nummer met landcode word dan: 00 32 22668740
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo marliesje

Dr coucke heeft consultaties in het AZ Monica te Antwerpen.
http://www.efka.be/nl/over_az_monica/te ... ummers.asp

Verder kan je ook bij hem terecht op consultatie bij hem thuis in St.-Niklaas
http://drcoucke.be/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Beste Marliesje, als je inderdaad goed hebt afgewogen hoe en wat je van behandeling gaat proberen (incl. het financiële plaatje), kun je daar inderdaad zonder afspraak of verwijzing binnen.
Bij DML kon ik op eerste consultatie ca. 3 maanden nadat we ze opbelden.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Je kan meestal snel terecht bij Dr Peperkamp & zal u klachten erg serieus nemen.

Behandeling & analyses worden meegevolgd door Professor Maes als je bij Dr Peperkamp gaat. Er word uitgebreid onderzoek gedaan waardoor ze enkel de nodige dure bloedtesten doen die echt nodig zijn ! Zodat je geen facturen van 1000 of 2000€ ontvangt.

Hij zit nu vooral in zijn privé-praktijk :

Dokter J. Peperkamp
Dennenlei 7
2930 Brasschaat
Telefoon 03 653 08 52
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
marliesje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:51

Bericht door marliesje »

Bedankt voor de informatie allemaal!

Ik heb een mailtje verstuurd naar DML aangezien dat het dichtst bij Leuven is alwaar ik woon.

Wat het kostenplaatje betreft, daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Wat voor bedragen gaat het dan om misschien? En niks is terugbetaald daarvan neem ik aan? Of kan dat wel als ik officieel word doorverwezen? Want ik ben er zeker van dat mijn huisdokter dat zonder problemen wil doen als ik het hem vraag eigenlijk.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

de behandel bij DML is heeeeeel duur, dus als je een doorverwijzing kan krijgen dan moet je dat natuurlijk altijd doen!
Het gaat namelijk om duizenden euro's, ik denk dat je makkelijk mag uitgaan van 10.000 euro euro
in NL vergoeden zorgverzekeringen niks, maar je kunt het dan wel eens per jaar aan de belasting opgeven waardoor je een hoop (zo niet alles) toch vergoed krijgt
maar alles zal toch eerst betaald moeten worden in eerste instantie...
succes met alles!
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Voor de eerste reeks testen zal je toch wel op minstens 2000 euro moeten rekenen.. De testen afzonderlijk zijn niet extreem duur, maar het zijn er zeer veel.

De verdere kosten hangen af van de behandeling die hij dan voorstelt. Dat kan goed meevallen, maar kan indien je duurdere medicatie nodig hebt (oa Nexavir) idd heel snel oplopen..
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

wat een geld zeg
dat kan toch niet iedereen betalen ,
of voorschieten.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Bij Dr Peperkamp die nu samenwerkt met Prof Michael Maes word uitgebreid onderzoek gedaan waardoor ze enkel de nodige dure bloedtesten doen die echt nodig zijn ! Zodat je geen facturen van 1000 of 2000€ ontvangt. Hij werkt met een vragenlijst van 300 vragen die je moet invullen waaruit ze beter kunnen afleiden welke dure testen echt nodig zijn dus er is toch nog een betaalbare methode in vlaanderen. Ze spreken over max 600€ voor de bloedtesten daar dus niet zo duur zoals bij DML.

Hij zit nu vooral in zijn privé-praktijk :

Dokter J. Peperkamp
Dennenlei 7
2930 Brasschaat
Telefoon 03 653 08 52
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Mirjamzy
bedankt voor je antwoord

ik heb een bijstands uitkering,
en kan er maar net van leven.
ik kan ook niet meer reizen,
ik heb al 17 jaar ME.
woon in mijn bed ,zeg maar:wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

Bericht door elssp »

Toch wel even bijvertellen dat DML het aantal testen en behandeling aanpast aan jouw persoonlijke situatie.
Als je van het begin aangeeft dat je financieële mogelijkheden beperkt zijn, houdt hij daar rekening mee.
Als je geen nexavir kan betalen, zal hij andere medicatie voorstellen. Er zijn ook berichten dat nexavir of een gelijkaardig product goedkoper zou worden. (zie forum)

Als je al te weten komt tegen welk eten je niet tegen kan en vit B 12 inspuitingen krijgt, kan je al heel wat vooruitgaan. Lactose- en fructosetesten worden terugbetaald voor diegene die in België een ziekteverzekering hebben.

Van DML kreeg ik ook tips die niets kosten maar mijn levenskwaliteit toch positief beïnvloeden.
Zo is voor mij meer zout innemen belangrijk en ik at juist heel weinig zout.

Je hoeft dus als Belg niet rijk te zijn om bij DML op consultatie te gaan. Wel duidelijk zijn en je goed voorbereiden op consultatie zodat je er veel uit haalt. Schrijf dus zo uitgebreid mogelijk op waar je allemaal last van hebt en lijst je medische voorgeschiedenis op. Ik had alles op een lijst gezet, zelfs zaken waarvan ik dacht dat ze onbelangrijk waren. Ik was verbaasd welke informatie hij daar allemaal uit haalde en heb daar veel aan gehad. Alleen al het feit dat je met iemand kan praten die weet waarover het gaat, doet al goed.
Gebruikersavatar
marliesje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:51

Bericht door marliesje »

Ik ga voorlopig dus even afwachten wat voor antwoord ik op mijn email krijg en dan zien we wel verder.
Plaats reactie