cryo- of vriestherapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

cryo- of vriestherapie

Bericht door Fritel »

Iemand ervaring of als iets gehoord over die therapie ?
Heb gisteren het artikel gelezen in de gratis zondagkrant pagina 29.
Het intrigeert me , ik die constant ingeduffeld ben, maar toch : 3 minuten in een cabine plaatsnemen waar de temperatuur -130°C bedraagt..
Ik citeer :
"Na het verlaten van de cabine krijgt het lichaam een ongekende doorbloeding door alle organen met de vrijgekomen reserves van het lichaam en extra zuurstof. Daaarom is de therapie ook heilzaam voor CVS-patiënten."
Meer info op www.flow2see.be
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Weer iets nieuw???
Ik weet het niet, hoor,n je kan alleen maar zeggen of het helpt als je het geprobeerd hebt, maar hoeveel kost het weer?
De jaren dat ik alles uitprobeerde, zijn voorbij, maar mss zijn er anderen die hier wel al ervaring mee hebben? Ben wel benieuwd in elk geval...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Fritel,

Is dat niet koud, ik meen mij te herinneren dat ME-patienten het sowieso al snel koud hebben vandaar :?:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Gelukkig duurt het maar max 3 minuten he, dat je in de cabine moet blijven...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

karolien schreef: je kan alleen maar zeggen of het helpt als je het geprobeerd hebt,

Ik quote dit in het Algemeen, omdat volgens mij hier meerdere zijn die wegens hun onzekerheid bepaalde therapieën afwijzen, omdat het onbekend is,
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

ja, zoals ik zei, het intrigeert mij; als ik warm heb is het gewoon weg een mirakel. Is dat nu mogelijk naar -130° en in leven blijven ?
Hebben jullie de getuigenissen gelezen op de site ?
En ja , heel duur : 50eur stond in het artikel.
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi Fritel,

ik ben in eindhoven eens naar een sauna geweest waar een vriescabine stond.
Je kon ipv na de sauna, onder een koude douche in de vriescabine gaan...om af te koelen.
En je lichaam koelt maar langzaam af, hoor, het duurt wel effe vooraleer je de koude echt voelt en je lichaam de temperatuur overneemt.
Maar -130graden zal nog wel iets heel anders zijn dan een gewone vriescabine in een sauna, he.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ik vind 3 min best een lange tijd.
Je moet denk ik eerst oefenen op sauna afgewisseld met koud water. Ik ben nooit in die tobbe gegaan, bang om te stijf te zijn om er uit te kunnen. Ik kan erg snel verstijven.
Plaats reactie