Wasmiddelen - bio of niet?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Wasmiddelen - bio of niet?

Bericht door bloemetje »

Dino had het over wasmiddelen in een ander topic, vandaar dat ik er een nieuwe draad van heb gemaakt.

Afgelopen week was Ecover in de aanbieding bij de biowinkel en dat gaan we dus nu eens uitproberen. Dat idee kregen we nadat we dit lazen: http://www.lewrockwell.com/mercola/mercola164.html.

Voor wie bij iHerb bestelt: daar hebben ze ook bio wasmiddelen. Ik snap dat het iets duurder is, dan wasmiddelen bij de gewone supermarkt, maar ja.. wie weet wat voor verschil het kan maken. Ik wil het iig graag proberen en zolang het goedkoper is dan Nexavir :mrgreen:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Wasmiddelen - bio of niet?

Bericht door marlène »

Wij wassen de kleding met Marseillezeep en dat lijkt me voorlopig een betaalbaar alternatief tegen de chemische kriebels.

Afwassen gebeurt met Ecover.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Wasmiddelen - bio of niet?

Bericht door Lea »

Wij gebruiken voor was en onderhoud Ecover en zijn er heel tevreden over.
Ze zijn heel zuinig in gebruik, dus misschien niet echt duurder.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Wasmiddelen - bio of niet?

Bericht door bloemetje »

Prompt krijg ik wasmiddelaanbiedingen hier aan de zijkant van mijn scherm, ik zal er eens op een paar klikken, das weer centen in de pot hier, nietwaar?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Wasmiddelen - bio of niet?

Bericht door semma »

Waar koop je die Marseillezeep dan?
Ik zag het ooit bij de natuurdrogist in een staaf van een pond voor 5 piek. Da's dúúr.

PS
De link was not found.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Wasmiddelen - bio of niet?

Bericht door dino »

Bloemetje: ik was niet met de wasbol omdat het onnodig meer lawaai maakt. Dus kan daar geen ervaring over delen.
Ik was zelf heel vaak zonder wasmiddel en dan weer een keertje met, dan 2x zonder... Zoiets. Er blijft altijd best veel in je kleding zitten of zo want het blijft naar wasmiddel ruiken (gebruik niet eens veel). Bij 60 graden worden de bacterieen toch gedood.

Semma: dat klinkt duur denk ik. Als je het raspt en er water aan toevoegt heb je zo meerdere flessen "gewoon wasmiddel". En gewoon niet zo veel gebruiken.

Als wasverzachter en kleurbehouder kun je azijn gebruiken.
Plaats reactie