Lombardi 2009 XMRV studie in zijn geheel ingetrokken

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Lombardi 2009 XMRV studie in zijn geheel ingetrokken

Bericht door magnetronnie »

Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Lombardi 2009 XMRV studie in zijn geheel ingetrokken

Bericht door poppetje »

Wel bijzonder dat de Lo/Alter et al., studie (MLV's) buiten schot blijft.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Lombardi 2009 XMRV studie in zijn geheel ingetrokken

Bericht door poppetje »

Interessant de reactie van Mikovits te lezen, we kunnen dus van de Lipkin study (of alleen haar resultaten?) over een maand of 2 resultaten verwachten...... Ben benieuwd !!!

Iedereen is zo gefocust op XMRV als contaminant dat men de grote groep humaan gamma retrovirussen vergeet (waar xmrv slechts onderdeel van was). Lipkin kijkt daar naar. Mocht daar niets uitkomen, dan valt het doek voor het hele retrovirus verhaal definitief, maar tot die tijd is het wel voorbarig (LO/Alter zijn opvallend stil, maar ik weet nog dat dit jaar op een congres zij duidelijk achter hun studie en resultaten bleven staan, 2012 wordt interessant wat dit betreft).
_________________________________

Mikovits and Ruscetti are currently taking part in a multilab study coordinated by pathogen sleuth Ian Lipkin at Columbia University in New York City that will look for XMRV and related viruses in many more CFS patients than were analyzed in the Blood Working Group study. Mikovits says this $2.3 million study, funded by the U.S. National Institute of Allergy and Infectious Diseases, also factored in to the decision not to sign the full retraction. "We think it's premature to do anything before it's complete," says Mikovits, who estimates they will have results within 2 months.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Lombardi 2009 XMRV studie in zijn geheel ingetrokken

Bericht door magnetronnie »

http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap ... d-in.dhtml

"Gecontamineerde data"
Was de data besmet geraakt ja? :P
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Lombardi 2009 XMRV studie in zijn geheel ingetrokken

Bericht door poppetje »

Dank magnetronnie voor je snelle updates

Tjeetje, ben eigenlijk wel een beetje stil van dit nieuws. Maar het was wel te verwachten. Waar ik wel bang voor ben ik dat dit toekomstig onderzoek naar link tussen virussen en ME volledig stillegt en dat niemand zich meer aan dit topic waagt. Het is natuurlijk nog afwachten wat Lipkin vindt, maar de kans dat hier iets nieuws/spectaculairs uit komt lijkt mij uiterst gering.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Lombardi 2009 XMRV studie in zijn geheel ingetrokken

Bericht door magnetronnie »

Ik verwacht dat Lipkin vooral oppertunistische virussen gaat vinden, zoals EBV en CMV en enterovirussen, die eigenlijk ook al eerder zijn gevonden. En misschien nog een geheel nieuw virus wat in een klein percentage van de patiënten tot een doorbraak leidt.

Maar aangezien CVS een erg heterogene ziekte is, is het bijna onmogelijk dat het veroorzaakt wordt door slechts één virus.
Plaats reactie