Serious Request actie 21-12-2011

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door southerncross »

LET OP: lees even goed de aanwijzingen!

-----------------------------------------------------------

Om 3fm Serious Request te steunen, alle ME patienten in Nederland een hart onder de riem te steken en mogelijk wat radio-aandacht voor de petitie te krijgen hebben wij het volgende bedacht!

ME patienten en sympathisanten, vraag vandaag 21-12-2011 het volgende nummer aan: Coldplay – Fix You via www.vraageenplaataan.nl (doneer een zelfgekozen bedrag!)

Naast artiest en nummer wordt er ook gevraagd naar een motivatie. Schrijf daar het volgende:
“Dit nummer is voor alle ME patienten in Nederland! We hebben een goede behandeling nodig, fix us! http://deziekteME.petities.nl/

Vul bij ‘emailadres’ MEDenHaag@gmail.com in zodat we vanuit de ME groep een eventueel radio-interview kunnen coordineren (LET OP: de bevestiging van je donatie wordt naar dit emailadres gestuurd. Naam, woonplaats, gedoneerd bedrag en aangevraagde plaat staan hierin vermeld. Wil je dit liever niet, vul dan je eigen emailadres in)!

Wij hopen op vele aanvragen zodat ze er bij 3fm niet meer onderuit kunnen! Merry Christmas everyone!

Groep ME-DenHaag
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door uook »

Moeten er nu ook al zangertjes aan te pas komen ? bullshit !
binnenkort voetballers.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:D Iedereen die vandaag mee gaat doen:
AfbeeldingLet's go for it!!! Veel succes en ik ga het zeker volgen op TV/Radio!
uook schreef:Moeten er nu ook al zangertjes aan te pas komen ?
:lol: Waarom niet?

ME-ers kunnen moeilijk allemaal de straat op gaan om de Petitie Erken ME aan de man/vrouw te brengen. Velen zijn thuis gebonden, of zelfs 80-100% bedgebonden. Op deze wijze kunnen wij thuis vanaf bed/bank achter de PC en met telefoon aandacht vragen voor ME, dat is toch een prima idee?

En de song van Coldplay - Fix you is goed gekozen, mooi met een toepasselijke tekst: http://www.youtube.com/watch?v=JI-o25K6B-E

Tekst:
When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down on your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down on your face
And I...

Tears stream down on your face
I promise you that I will learn from mistakes.
Tears stream down on your face
And I...

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Bericht door uook »

Geachte Louisa,

Please, mij moet je nu niet echt leren wat M.E. inhoudt en teweegbrengt. Dit is zowat misplaatst na achtien jaar wankelen en vegeteren met veel en mindere pijnen met voorbarige uitputting van het niets doen; indien de IC(criteria) onbekend en bevreemdend overkomen bij professionelen van de gezondheidszorg, die verondersteld worden minstens van het bestaan ervan op de hoogte te zijn, hoe wil je dit dan naar de volksmond toe gaan overbrengen met een singeltje van Klaas Wiet. ik refereer hier naar bv. de AIDS campagnes die ondanks massa geldinzameling en wereldwijde media aandacht nog steeds volop verder woekert. zonder te spreken dat het hier dan om een 'vermaak' ziekte gaat ( tenzij enorme pech),om het even ruw te stellen. Dit probleem gaat ons trouwens minder aan (ik spreek als man), door het feit dat een normale relatie zo goed als uitgesloten is, tenzij je halfdood achterblijft voor een drietal dagen ..of langer in een pessimistischer maar even reel scenario.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

@uook, natuurlijk zal deze actie niet in een keer een aardverschuiving te weeg brengen, net zoals de vele andere acties die gevoerd worden om ME erkend te krijgen. Maar niks doen is ook geen optie. Ik ga ervan uit dat al die kleine acties uiteindelijk wel tot resultaat zullen leiden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb meegedaan, ik hoop dat er nog velen volgen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik doe mee!
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik heb ook gedoneerd, ben benieuwd of er nog een interviewtje gaat volgen. Spannend!
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door southerncross »

uook schreef:Moeten er nu ook al zangertjes aan te pas komen ? bullshit !
binnenkort voetballers.
Wat een optimisme weer! Voor jou dus geen hart onder de riem middels dit nummertje! Sorry dat je het niet kan waarderen!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door southerncross »

Thx aan iedereen die meedoet!!! Nu hopen dat het wat gaat opleveren! Voor mij voelt het in ieder geval goed aan, 2 vliegen in klap!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door Izzy »

Wat goed zeg!!
Zelf kan ik niet doneren gezien ik met moeite de eindjes aan elkaar kan knopen maar veel succes!
Hopelijk levert het de nodige aandacht op :)

Liefs.
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

De plaat is inmiddels al (minimaal) 26x aangevraagd!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door louisa »

Hoi southerncross,
southerncross schreef:Om 3fm Serious Request te steunen, alle ME patienten in Nederland een hart onder de riem te steken en mogelijk wat radio-aandacht voor de petitie te krijgen hebben wij het volgende bedacht!
:D voor mij is en voelt het initiatief zeker als een hart onder de riem steken Afbeelding. En ik duim natuurlijk mee, dat er ook wat radio-aandacht voor de Petitie uit kan komen.

En dat er meer belangstelling aan het komen is voor ME Afbeelding door het initiatief/de Petitie en de acties van de ME-DenHaag groep, dat is merkbaar.

Dus, ga zeker door met al jullie goede Afbeelding werk!!!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door stier »

Zo, ik heb de plaat net ook aangevraagd. Had ik nog net wat energie voor over na een tripje Brussel en de apotheek in Lier..... ;-)
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Serious Request actie 21-12-2011

Bericht door metoo »

Ook aangevraagd...Goed en leuk initiatief!

@southerncross: Alleen de link naar de petitie zoals die er nu staat om te copieren werkt niet, dus wellicht kan iemand dit even kan aanpassen, beetje zonde als iedereen z'n best doet en het niet zou werken...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Plaats reactie