Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door marlène »

@ bloemetje

de tandarts heeft het altijd in huis dus ze zal het inderdaad wel vaker gebruiken
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

ME en het Articaine probleem

Bericht door annahan »

topics samengevoegd - mod.

ME -ers.......Hier weleens aangedacht?

Articaine, een toxisch verdovingsmiddel.

We zullen allemaal weleens een tandartsbehandeling gehad hebben of een behandeling bij de kaakchirurg waarbij een verdoving nodig was. Een veel gebruikt maar berucht middel wat kaakchirurgen graag gebruiken is Articaine
Articaine wordt vaak ingezet omdat het diep verdoofd en direct werkt, dit itt bijv Lidocaine , wat een inwerktijd heeft.

Ik ben 1 keer met Articaine verdoofd en ben blij dat ik het nog na kan vertellen.

De Bosscher Stichting vermoedt dat articaïne verantwoordelijk is voor een reeks van onvermoede bijwerkingen.
Indien er zich bij u tot enkele maanden na een (b.v. tandheelkundige) ingreep één van de volgende klachten voordoet is het verstandig deze site eens uitvoerig door te nemen.
• Vermoeidheid en een algeheel gevoel van malaise (ziektegevoel)
• Allergische reacties en voedsel intolerantie
• Astmatische bronchitis
• Blijvende tintelingen in vingers en tenen
• Spieruitval aan armen en/of benen
• Borst-, prostaat- of nierkanker
• Vage klachten zonder herleidbare afwijkingen
• Tremoren of spasmen


Neurologische problemen of wel de groep van patiënten met storingen aan het (centraal) zenuwstelsel. Deze storingen uiten zich in aandoening zoals parkinsonisme (bevingen) ME-achtige klachten (vermoeidheidssyndroom) A.L.S. en M.S. Voor het overige scharen wij hier ook onder de patiënten met spieruitval en langdurige tintelingen in vingers of tenen.

Carcinogene problemen of wel verschijnselen van kanker. Vooral borst- prostaat- en nierkanker wordt geconstateerd. Opmerkelijk is dat sommige vormen van borstkanker bij vrouwen zich openbaren 5-7 maanden na een tandartsbehandeling, waarbij het opvalt dat vrouwen "van de ene op de andere dag" constateren dat er sprake is van knobbeltjes in de borst, maar ook dat deze knobbeltjes zeer snel groeien. Vaak blijkt de therapie resistentie van deze vorm van borstkanker erg groot te zijn.



http://www.bosscherstichting.org/index. ... ument.html

Nogmaals; ME is geen nieuwe ziekte, maar een enorme stapeling in ons lichaam van de meest uiteenlopende toxiciteit

Witte stoflaesies op MRI scan's wordt gezien als ontstekingshaarden, maar dit zijn in werkelijkheid intracellulaire aanwezige gifstoffen.

Zoals bij lyme , MS etc.
Je kunt het geloven of niet ...........

Een aantal jaar geleden kwam ik in contact met een vrouw van mijn eigen leeftijd.
Ze bleek al geruime tijd invalide te zijn. Ze had de diagnose MS .
Ze was arbeidsongeschikt. Toen ik haar wat beter leerde kennen opperde ik dat ze mogelijk geen MS had maar misschien wel ziekte van lyme omdat dit vaak verwardt wordt met MS.
Haar scepticisme was groot, maar uiteindelijk waagde ze de sprong en ging naar een zeer goede natuurgeneeskundige , en nee , niet degene waar ik onder behandeling ben geweest.
Een poosje later kreeg ik een mailtje van een zeer blijde vrouw die mij vertelde dat ze idd GEEN MS had, maar ziekte van lyme.
En een ernstige Articaine beschadiging , veel allergieen en nog veel meer.

Ze volgt nu een lange weg naar herstel.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

ME en het Articaine probleem

Bericht door tanto »

Als een neurologische test uitwijst dat je MS hebt (dmv leasies) en je last hebt van schubs kun je dan alsnog lyme hebben ipv MS?

(sorry beetje of topic maar ik vroeg het me gewoon af)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

ME en het Articaine probleem

Bericht door tanto »

Bij de kaakchirurg moest ik trouwens een formulier invullen waarop ik kon aangeven of ik nog andere ziekten onder leden had. Ik heb ingevuld dat ik ME had, maar ja daar werd natuurlijk niet op ingegaan. Ze waren zich boven mijn hoofd druk aan het maken over de volgende patient, terwijl ik bijna dood ging van de adrenaline in de verdoving. Althans dat voelde zo, achteraf was dat natuurlijk niet zo.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

ME en het Articaine probleem

Bericht door annahan »

Mijn hersenscan zat vol witte stoflaesies, ook bij mij werd aan MS gedacht .
Maar alle andere onderzoeken waren goed, ik weet overigens niet of de onderzoeken die ik kreeg specifiek voor MS waren.
Ik bleek dus lyme te hebben
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door annahan »

Je kunt altijd vragen waar je mee verdoofd wordt.
Als ik dat niet zou hebben gedaan de afgelopen jaren dan had ik het niet na kunnen vertellen.

Er is omtrent Articaine heel veel onbegrip bij kaakchirurgen.

Ze vegen de vloer aan met de onderzoeken en de bevindingen die daar uit voortvloeien.............want ja ...........allemaal onzin... !!

Wil je er meer over weten ;

http://www.argusoog.org/gezond-en-wel-% ... aart-2011/

http://www.argusoog.org/samenvatting-va ... 11-deel-2/

Daarin kun je oa, onderstaande beluisteren;

Na wat speurwerk ontdekte Fred dat articaïne zich nestelt in de purkinjecel in het cerebellum (kleine hersenen). Een purkinjecel is een speciaal type zenuwcel in de schors van de kleine hersenen. Purkinjecellen voegen informatie samen en maken GABA vrij, een aminozuur dat in het menselijk lichaam fungeert als neurotransmitter (red).

Er is een recent Deens onderzoek dat articaïne tot uiteenlopende en ernstige klachten kan leiden. Statistische gegevens zijn echter niet voorhanden, zodat er daardoor ook geen basis is voor wetenschappelijk onderzoek. Desiree stelt dat publicaties vaak gekleurd c.q. gefinancierd zijn door Big Pharma zelf.

Articaïne is inmiddels al zo’n jaar of dertig op de markt. Het eerder genoemde Deense onderzoek heeft aangetoond dat, toen articaïne op de markt kwam, het aantal gevallen drastisch toenam.

Fred verwacht dat de bereidheid onder tandartsen om andere verdovingsvloeistoffen te gebruiken drastisch zal toenemen als de schadelijke werking van articaïne meer in de publiciteit komt.

Deel 2;

Hoewel de Maatschappij Tandheelkunde zijn bevindingen over amalgaam aanvankelijk interessant vond en men er interesse in had, verdween dit als sneeuw voor de zon toen men ging beseffen wat de gevolgen waren van de amalgaamkwestie.

De toename van M.S hield gelijke tred met de toename van nieuwe amalgaamvullingen! Fred reageert dat M.S. inderdaad een metaalziekte is en dat amalgaamvullingen wel degelijk meewerken aan de totstandkoming ervan. Hij kan echter niet stellen dat amalgaamvullingen direct tot multiple sclerose leiden, maar het kan wel de druppel zijn die de emmer doet overlopen.

Het contact met hem werd verbroken en hij kreeg zelfs een brief waarin het hem verboden werd in de tandheelkundige bladen te publiceren, pure censuur dus.

Als de moeder amalgaamvullingen heeft, wordt dit kwik, alsook andere zware metalen doorgegeven aan het groeiende embryo via de placenta.
Dit is aangetoond door autopsie op doodgeboren baby's en foetussen, uitgevoerd door Dr. Gustav Drasch, een Zwitserse forensisch toxicoloog.


Anestheticum Articaïne en verstoring B12 opname

Vitamine B 12 tekort is een veel voorkomend probleem bij kwikbelastingen en Articaine De vitamine B12 opname in het lichaam is verstoord, omdat het enzym wat hier bij betrokken is niet goed wordt aangemaakt, dit komt door de toxiciteit van deze middelen. Veel ouderen krijgen een vit B 12 injectie -cobalamine .
Deze ouderen hebben zonder twijfel allemaal toxiciteit in hun lange leven opgebouwd , zoals kwik aluminium DDT pesticiden etc etc.

Informatie van Fred Neelissen heb ik uitgetypt tijdens het beluisteren ;

Fred zegt letterlijk;


"Bij het trekken van een kies met een ontstoken wortelpunt denkt de tandarts de ontsteking in zijn geheel weg te hebben genomen. Echter blijft er in de holte van de getrokken kies het wortelvlies achter en dit gaat verder ontsteken. De tandarts moet deze holte na het trekken dus verder uitboren om zodoende het ontstoken weefsel dieper weg te nemen.
Wat er gebeurd nu als er op een dergelijke weefsel-ontsteking die NIET weggenomen wordt ,een implantaat geplaatst wordt ;
Dan ontstaat er een chronische ontsteking, men voelt dit niet , het geeft geen pijn en als je dan op de holte duwt die daar ontstaan is dan komt de pus eruit ! Dit is in 80% van de implantaten het geval.
Een dergelijke ontsteking is op een rontgenfoto niet te zien en een kaakchirurg doet niks , want er is niks te zien. Alleen via electro -acupunctuur is dit aan te tonen, en gelukkig zijn er inmiddels een paar kaakchirurgen die nu wel de holte openmaken op aanwijzingen van Fred en daar idd een ontsteking aan treffen van hier tot Tokio.
Vol verbazing reageerden ze richting Fred ...
Kaakchirurgen benaderen hem argwanend vanwege de "vage methode "- ( electro- acupunctuur......... :lol: .) maar hij heeft het via de 'vage methode" wel bij het juiste eind ! :wink:

Wordt de ontsteking dus NIET weggenomen dan kan dit icm de chronische ontsteking en de toxiciteit die daaruit voortvloeit een chronisch klachtenbeeld geven wat doorgaans gezien wordt als fibromyalgie, alzheimer etc. :!: "

Tot zover het interview met Fred




Herken je wat hier staat en wat ik daarboven aangaf ?

Over die mevrouw waar MS werd geconstateerd, terwijl ze een Articaine vergiftiging had , en amalgaam vullingen en ook nog ziekte van lyme :?:


Lieve mensen ,laat je toch testen! Voorkom nog erger, maak een denkomslag , probeer te gaan begrijpen wat ME daadwerkelijk inhoud !
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

Bericht door elena »

Wat een ellende, nooit geweten. Ik laat ook nooit verdoven als het niet echt hoeft. Gelukkig dan maar.

Wat bij mij wel raar is met verdovingen dat ze veel te laat werken. Ze hebben een keer een bultje bij mij weggesneden maar de verdoving werkte niet. Ik had ze al gewaarschuwd dat het lang duurt voordat een verdoving bij mij werkt dus ik mocht al tien minuten eerder de verdoving. Lag daar met tranen in mijn ogen en ze bleven maar verdoving bijspuiten maar het hielp gewoon niet. Ja toen ze klaar waren voelde ik niets meer. Vervolgens duurt het heel lang voordat die verdoving uitgewerkt is. :? Maar ja, dat heeft natuurlijk niets met de tandarts te maken maar het is toch raar.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Intoxicatie is idd altijd als een mogelijke oorzaak geopperd van ME. Maar hoe zou dat te rijmen zijn met de epidemische uitbraken?
Life smells...
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

asje schreef:Intoxicatie is idd altijd als een mogelijke oorzaak geopperd van ME. Maar hoe zou dat te rijmen zijn met de epidemische uitbraken?
Je bedoelt de epidemische uitbraak van M.E. ?

Omdat praktische iedere M.E. patiënt ( o.a.) lyme heeft en omdat dit niet onderkent wordt en dus regulier nog maar al te vaak als onzin bestempeld wordt.
En DUS niet behandeld wordt.
En lyme geeft naast een enorme lijst aan vreselijke klachten OOK intoxicatie.
***

Onderstaande is een quote uit: "een nieuwe visie op M.E. "

Kun je zo op internet vinden als je dit zo googled
( hier op dit forum al eens eerder geplaatst)



==
Ik ( dat is dus de auteur van deze tekst én homeopaat ) zou het begrip ME met gezond verstand willen benaderen. Ik wil van de
ziekte eerst de deeloorzaken zien om vervolgens te constateren, dat ME
absoluut geen onoplosbare ziekte is. De al oude, strategische benadering
van "verdeel en heers" gaat zeker ook voor ME op. Verdeel de klachten in
duidelijke stukken die door bepaalde ziekteprocessen worden veroorzaakt.
Probeer overzicht te houden en behandel die doelgebieden vervolgens een
voor een. Probeer op die manier de gezondheid weer te beheersen. Door
ontwikkelingen in de alternatieve geneeskunde zijn de vooruitzichten veel
minder somber dan men over het algemeen denkt.

Sterk samengesteld ziektebeeld
------------------------------

De ziekte ME kan uit een groot aantal componenten bestaan, verschillende
klinische en subklinische afwijkingen:

1. Subklinische intoxicatios
2. Infecties door oude en nieuwe virussen, Pfeiffer, Cytomegali
3. Dysbiose: een tekort aan goede darmbacterien
4. Bacteriele infecties, Lyme en toxoplasmose
5. Bacteriele en mycobacterioide ontstekingen
6. Schimmelinfecties
7. Tekorten aan vitaminen, mineralen, aminozuren en hormonen
8. Worminfecties
9. Andere parasitaire infecties
10. Geopathische, elektromagnetische en radioactieve
stralingsinvloeden
11. Postvac als Pfeiffer, Salmonella,Kwik, enz. enz.enz
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mijn vraag was 'Hoe zou dat te rijmen zijn met de epidemische uitbraken?'
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Verdoving problemen

Bericht door stargazertje »

topic samengevoegd - mod

Gisteren zijn er 2 oppervlakkige gaatjes gevuld. Omdat ik bij een cardioloog loop is er zonder dat ik het wist een andere soort verdoving gezet.

Het viel mij gisteren op dat de verdoving langer duurde dan de andere en het leek 's avonds alsof mijn onderkaak ook was verdoofd inclusief gedeeltelijk tintelende lip. Bovendien zwol mijn tandvlees op bij de plek waar de injecties waren gegeven en kreeg ik een hamsterwang (die ik nu nog heb al neemt hij gelukkig wel af). Ook kon ik gisteren niet de slaap vatten en moest ik een extra slaapmiddel nemen. Ondanks al die bijwerkingen voel ik me vandaag toch wel beter dan normaal na de eerdere verdovingen en heb ik opvallend minder napijn in mijn tanden.

Vandaag kreeg ik een belletje dat bij de r-foto meer gaatjes tussen mijn tanden zijn gevonden en ik 2x langs moest komen. In 1 keer ging het niet. Ik twijfel echter of ik om de oude verdoving moet vragen of toch deze moet nemen met zoveel meer bijwerkingen, maar waar ik me toch beter bij voel. Wat is jullie advies?
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Verdoving problemen

Bericht door annahan »

Vraag met wat voor verdovingsmiddel je verdoofd bent. Het moet in geen geval Articaine zijn. Je loopt bij de cardioloog ??
Dan is Articaine vanwege de bijwerkingen uit den boze. Vraag om Lidocaine of Citanest.
Citanest bevat Octapresine = felypressine, dit is een mildere vorm dan de adrenaline die in Lidocaine verwerkt zit.
Adrenaline kan cardiovasculair ook bijwerkingen geven
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Verdoving problemen

Bericht door stargazertje »

Ik kreeg tot mijn verbazing vandaag telefonisch te horen dat ik vanwege de cardioloog een andere verdoving had gekregen toen ik de voor mij plotselinge bijwerkingen meldde. Het is mij niet verteld op dat moment. (Wel twijfelden ze of ze een verdoving moesten geven, maar ik heb gezegd dat ik het wilde want ik ben al als de dood voor de tandarts.) Ben vergeten wat ik dan had gekregen. Als de bijwerkingen morgen nog steeds zijn moest ik bellen, maar het zakt gelukkig nu steeds meer af. Ik ga er vanuit dat ik eerst articaine kreeg aangezien tandartsen dat standaard gebruiken heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Verdoving problemen

Bericht door annahan »

Goedzo Stargazer, er wordt tenminste nagedacht bij deze tandarts.!!
Gast

Verdoving problemen

Bericht door Gast »

hoi stargazertje,

er is een uitzending bij radar gewijdt aan dit probleem:google:verdoving bij de tandarts radar
mensen met hartritmestoornissen moeten een ander verdoving omdat bep verdoving ook hartritmestoornissen kan opwekken, met alle gevolgen van dien
toen ik naar de tandarts moest, een paar dagen na de uitzending moest ik ineens al mijn medicatie doorgeven i.v.m de uitzending, denk ik
had ik nog nooit hoeven doen, terwijl ik al 14 jaar hartpatient ben..

maar nu een ander probleem bij mij: ik kom niet meer goed onder narcose bij een cardioversie, ze moeten me soms wel 3x de hoeveelheid geven , en ga dan pas onder zeil...niemand snapt het..
Plaats reactie