Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door louisa »

AfbeeldingInteressant artikel over Ultracaïne, verdoving bij de tandarts. Bron: http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2406
Ultracaïne
16-12-2011
Bewust van mogelijke gevolgen verdovingen bij de tandarts

[...]

Het is erg belangrijk dat mensen, en vooral chronisch zieken, zich bewust zijn van de mogelijke gevolgen van ultracaïne, dat vooral wordt gebruikt door tandartsen (maar ook in ziekenhuizen wordt toegepast). [...] gaat ervan uit dat ultracaïne verantwoordelijk is voor een reeks van onvermoede bijwerkingen. Onder andere vermoeidheid, een algeheel gevoel van malaise, allergische reacties, voedselintolerantie, spieruitval aan armen en/of benen en vage klachten zonder herleidbare afwijkingen.

Deze bijwerkingen komen in grote mate overeen met de bestaande symptomen van mensen met ME/CVS en kunnen een verergering van de klachten of een terugval tot gevolg hebben. De Bosscher Stichting, en verschillende bronnen op het internet, suggereren zelfs dat ultracaïne verantwoordelijk is voor het ontstaan van ME, MS, A.L.S. en agressieve vormen van kanker. Eén op de 25 mensen zou niet in staat zijn ultracaïne af te breken in de lever en moet dit medicijn dus vermijden.

[...]

En die bijsluiter zelf liegt er al niet om. Een behoorlijke reeks ernstige bijwerkingen wordt genoemd en daarnaast ook een aantal risicovolle combinaties met andere medicijnen. [...] Een tandarts begint vaak gewoon met een ingreep, zonder de te gebruiken middelen toe te lichten of te vragen naar het medicijngebruik van de patiënt.

[...] Vraag om de naam van het verdovende middel en om de bijsluiter. Geef aan welke medicatie u gebruikt en vraag de arts om zijn of haar mening. Blijf ook de weken na een behandeling alert op mogelijke bijwerkingen, [...].

Lees het volledige artikel
:idea: Bijsluiter Ultracaïne: Bron: http://www.me-cvs-stichting.nl/2407

:? Ik word altijd naar/ziek na een behandeling bij de tandarts wanneer er een verdoving(en) is gebruikt.

Een familielid van mij, doktersassistente, attendeerde mij een tijdje geleden ook al eens op het "hoe en wat" van het verdovingsmiddel dat tandartsen gebruiken.
Immers, daar weten wij als patiënten eigenlijk helemaal niets van, de tandarts vertelt er ook niets over en geeft ook geen enkele info, er wordt gewoon geprikt.

:idea: Nu ik dit artikel lees, weet ik het zeker, ik ga mijn tandarts vragen welk verdovingsmiddel(len) hij gebruikt, want ik wil er eigenlijk veel meer over weten Afbeelding.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gast

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door Gast »

er is een poosje geleden een uitzending geweest over verdoving bij tandartsen
ik weet niet meer welk programma, maar ik geloof radar
iemand was heel erg ziek geworden n.a.v. de verdoving gebruikt bij een aantal opeenvolgende behandelingen. ik geloof dat deze man er allergisch voor was?
n.a.v. deze uitzending moet ik aan de tandarts ook doorgeven welke medicatie ik gebruik.
ik geloof dat het zelfs hartritmestoornissen kan veroorzaken....
Gast

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door Gast »

google maar op radar uitzending en verdoving tandartsen, dan kun je het zien, weet niet hoe dat te plaatsen
het gaat ook over contradictie medicatie
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door marlène »

Voor slachtoffers van lokale verdoving

http://www.bosscherstichting.org/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door marlène »

Ik heb ooit allergisch gereageerd op een epidurale verdoving en ze gebruiken daarvoor soms Articaine. Wie weet was het dat wel.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door asje »

Lang geleden was hier ook sprake van en ik herinner me dat er een alternatief middel was wat wij beter konden krijgen. Dat had als nadeel dat het wel eens kon gaan 'lopen', oftewel dat de verdoving wel eens niet meer helemaal op de juiste plaats kon gaan zitten. Welk middel dat was??
Life smells...
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door luna923 »

heb wel een paar keer gehad dat op een bepaalde plekje ergens in mijn kiezen een overgevoelige plek zit, ook al was ik verdoofd die plek bleef over gevoelig en al ze het aanraken dan spring ik tegen het plafon. ik vond het raar maar de tandarts zelf ook. was toen bezig om mijn zilveren vullingen te vervangen voor witte, maar ik was gestopt toen bij de laatste 2 , was te pijnlijk allemaal

maar voelde wel opeens toen ik klaar was een soort uitwerking in mijn lichaam van een verdoving of zo. in die tijden daar voor voelde ik mijn eigen lichaam niet meer als normaal. nu wel een beetje. dus dat amagaan of hoe het ook heet, heeft in je lichaam zeker wel effect.

is lachgas niet beter voor ons????
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door asje »

Ik ken lachgas (je gaat er echt van glimlachen zelfs in de tandartsstoel) maar dat verdooft je hoofd in zekere zin, niet de pijn in je mond. Ik had veel nodig en zo is het twee keer gebeurd dat het wat te veel was en ik een soort heeerlijke trip kreeg, ha ha.
Life smells...
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door uook »

@ Brandy, (hier veel hoger);
de gebruikelijke anesthesie (bij de tandarts) bevat meestal, de ons bekende adrenaline, een vaatvernauwend middel; vandaar dat er nu en dan een hartpatientje in de zetel van de zelfde tandarts blijft zitten zonder dat dit zijn bedoeling was. Informeren/inlichten zou hun taak moeten zijn en niet andersom.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door semma »

Ze zouden dus telkens moeten vragen of je bepaalde middelen slikt, dan wel weet of je allergisch bent voor de gebruikte stoffen. Overigens neem ik minder verdovingen dan aangeboden wordt. Voor het gewone bijboren in elk geval niet. Daar zit de tandarts zelf van te griezelen :P Wel voor trekken en wroeten.

Ik ben allergisch/intolerant voor de vullingen van de laatste jaren. Zowel eigen tandarts als het UMC doet hier nonchalant over. Is hier meer over bekend?
Gast

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door Gast »

uook,

het klopt dat de tandarts zelf de info moet geven, maar dat gebeurt dus niet....
bij bep. medicijnen krijg je een wisselwerking, de medicatie die ik nu gebruikt voor mijn hartritmestoornissen geven die wisselwerking ook aan, het staat in de bijsluiter:bij gebruik van deze medicatie en tandarts bezoek de tandarts verwittigen, dat je deze medicatie slikt
ik vermoed dan dat ik andere verdoving krijg?

over narcose gsproken:had vorige week een cardioversie, en was NIET onder narocse te krijgen! de keer ervòòr moest er ook al bij gespoten worden, deze keer nog meer bijspuiten, cardioloog durfde niet meer te geven, en een anaestesist heeft "het werk: afgemaakt!
hoe moet dat nu een volgende keer?!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door marlène »

@ brandy

ik zou niet in je schoenen willen staan

mijn tandarts houdt gelukkig wel rekening met mijn gezondheid en vraagt steeds welke medicatie ik slik, gebruikt ook een ander product, namelijk xylocaine
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door uook »

@ Brandy;

vraag is waarom die narcose bij u niet aanslaagd(sloeg), dat is toch een bedenking waard; heeft dit met -begrijpelijke- stress factor te maken; een mogelijke contra productieve reactie ten gevolge stopzetting van medicatie voor deze ingreep ?, coctail-effect en opstapeling van gebruikte medicatie ?
Wat betreft die tandarts- narcose: natuurlijk hebben die alternatief spul ter beschikking maar moeten ze het nog in hun werkkoffer hebben (en scrupuleus tewerk gaan), hetgeen in die sector ook niet steeds het geval is ,vérre van.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Naar tandarts met ME, verdovingen kunnen gevolgen hebben?

Bericht door bloemetje »

marlène schreef:mijn tandarts houdt gelukkig wel rekening met mijn gezondheid en vraagt steeds welke medicatie ik slik, gebruikt ook een ander product, namelijk xylocaine
Gisteren aan de HA gevraagd en xylocaine schijnt juist het meest gebruikte middel volgens hem te zijn.
Plaats reactie