Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door san-34 »

Ik heb een aantal weken geleden de PCR bloedkweek laten uitvoeren bij Pro Health in Weert, vandaag kreeg ik daar de uitslag van. Ik zal hieronder citeren wat er in de brief staat:

Onderzoek: Borrelia spp bloed(PCR)
Resultaat: aangetoond :D
Referentie: niet aangetoond
Beoordeling: Positief

Eventuele opmerkingen of aanvullingen:
Direct in het bloed is het DNA van Borellia aangetoond, in de bloedkweek is GEEN DNA van Borrelia aantoonbaar. Resultaat impliceert een actieve dan wel recent (<3-4 maanden) doorgemaakte infectie. Beoordeel dit resultaat in relatie tot het klinisch beeld.

Aangezien ik al 5 ziek ben, en 3 jaar écht erg ziek kan het geen recente lyme zijn. Maar kan het nog wel steeds actief zijn? Betekend dit dus dat ik lyme heb en deze nog steeds actief is? Of duurt actieve lyme nooit drie jaar??

Zit te stuiteren van de energie, zou het dan eindelijk....
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door tanto »

Kun je niet naar prohealth bellen om navraag te doen over de interpretatie van de uitslagen?

Ik hoop voor je dat je chronische lyme hebt. Niet dat dat makkelijk te verhelpen is, maar dan ben je iig van het ME-stigma af. Ik weet dat Barb hier vroeger was en Juul die bleken ook Lyme te hebben. Misschien kun je hen eens benaderen over mogelijke behandelingen.
Laatst gewijzigd door tanto op 15 dec 2011, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door san-34 »

Ik hoop het ook tanto :D
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door diederik »

Hm, verwarrend antwoord zeg, maar idd ook weer een sprankel hoop :D


Heb ook totaaal geen idee wat deze tekst in de praktijk nu allemaal kan betekenen...
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door san-34 »

Ik heb n mailtje gestuurd (tel is half kapot) dus ik hoop dat ik vandaag nog antwoord krijg anders slaap ik vannacht niet ;) ik stuiter trouwens nog steeds :oops:
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door san-34 »

Net antwoord gehad:Dat is nou net een onderdeel waar wij geen uitspraak over mogen en kunnendoen. Dat is aan het oordeel van de arts in het licht van de klachten cqklachtenpatroon. Lees het wel goed: actieve infectie OF recent doorgemaakte infectie. Hier staat niet DAT het een actieve infectie is. Dat is te beoordelen aan debehandelend arts in relatie tot het klachtenpatroon. Dus een diagnose en diemogen wij echt niet stellen. M'n lot ligt dus wederom im de handen van m'n huisarts :(
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door felixloena »

Zijn er misschien ook artsen met verstand van Lyme waar je terecht zou kunnen?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door Fleur »

Misschien heb je hier wat aan.
http://www.abng.nl/Lymebehandelaars.html
Gast

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door Gast »

Vertrouw niet op je HA als deze zegt dat het geen Lyme is. Huisartsen ontkennen helaas veel te vaak Lyme..

AB is overigens antibiotica en is heel wat anders dan LDN. Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een AbNG arts. Waar woon je ongeveer?
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Uitslag LYME, ik snap t niet meer..

Bericht door san-34 »

Ik woon in de buurt van dordt. Ik weet dat AB iets heel anders is dan ldn maar ik dacht gelezen te hebben dat ldn ook bij lyme kon helpen maar misschien heb ik me vergist ik heb me er nog niet in verdiept
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Mijn PCR was ook positief.

Je kunt het beste contact opnemen met een Lymearts van de ABNG2000 Werkgroep Lyme.
Die kan jou aan de hand van jouw klachten vertellen hoe lang je mogelijk al Lyme hebt.

In mijn geval al meer dan 12 jaar.
Ik ben op zich blij dat ik dat nu weet ,maar tegelijkertijd betekend het dat de Borrelia al veel schade aan heeft gericht en het nog maar de vraag is of dat nog hersteld kan worden.
Daarnaast kan er nog steeds sprake zijn van ME, je kunt namelijk ook Lyme en ME hebben.

En helaas, het is niet zo dat Lyme makkelijker geaccepteerd wordt dan ME.

Lees je goed in over Lyme dus en zoek een goede arts.

Ook is het belangrijk dat de co-infecties getest worden.

Groetjes Aoife.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

Ik vind het eerlijk gezegd niet belangrijk om te weten hoe lang ik het precies heb en of ik ook nog ME. Het enige dat nu telt is dat ik wajong krijg zodat ik hopelijk ooit op mezelf kan wonen.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

let op, ook niet alle lymeartsen zijn hetzelfde van de abng.

Ik geloof dat Barb een goede rondom utrecht had.

Fijn zeg, je uitslag! Daar had ik ook stiekem op gehoopt.
Ik had een negatieve pcr. Maar na een vlek vd zomer en 6 weken ab moet ik in januarie nogmaals pcr en ltt doen.
Ok weer zo spannend!

Heel veel succes met het vinen van de juiste behandeling.
Kijk op lymenet, echt een superforum!
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

Dankje Janine, jij ook succes. Het wachten is nog het ergste he? Ik "hoop" voor jou dat je in januari meer "succes"hebt.

Ik ben me nu aan t inlezen op lymenet, valt niet mee 3 jaar ME "wijsheid"vergeten en overnieuw beginnen, gooi alles door elkaar haha
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

Ik kan trouwens nergens vinden hoe je met lyme om moet gaan, is bewegen goed bv? heeft iemand daar misschien info over?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Plaats reactie