Breng ME op RTL4: Ambassadeur voor 1 dag

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

ridder schreef:
asje schreef:voorzmecvsstnl zegt hier : ...' Ondersteunt de visie dat ME/CVS waarschijnlijk een biomedische oorzaak heeft.

Lees goed: WAARSCHIJNLIJK

En: ... 'het stimuleren van onder andere biomedisch onderzoek.'

Lees goed: ONDER ANDERE

Dat is dus helaas nog steeds het, puur inhoudelijke, probleem.

Precies! De deur naar de psychologische benadering wordt nog steeds open gehouden. Nijmegen wordt uit de wind gehouden en er wordt zelfs nog steeds met Nijmegen samengewerkt aan een nieuwe richtlijn.
Er wordt nog steeds van twee walletjes gegeten.
De stichting heeft nog steeds niet definitief gekozen voor de patient en tegen Nijmegen. De stichting heeft ook nog steeds niet gekozen voor het volgen van de ICC en het afstand nemen van de term CVS.

Zodra de stichting onvoorwaardelijk voor de patient kiest en openlijk afstand neemt van Nijmegen en de gehele psychologische benadering van ME, niet alleen mondeling maar ook in duidelijke tekst op de site en in al hun handelen, dan hebben ze mijn steun. Eerder niet. Overigens zou ik een excuus naar de patienten toe ook wel op zijn plaats vinden, voordat er om geld gevraagd wordt.

Duidelijke taal. Ik ben het ROEREND met je eens, ridder!
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel, en hoop dat ze een nieuwe koers gaan varen, maar ook ik denk eerst zien en dan geloven!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Fleur schreef:Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel, en hoop dat ze een nieuwe koers gaan varen, maar ook ik denk eerst zien en dan geloven!
Ja, al die slagen om de arm daar koop je niks voor.

SPIJKERS MET KOPPEN zullen er geslagen moeten worden!

ZOETE BROODJES GENOEG GEBAKKEN.
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik heb dit forum gelezen en toch wat vragen ik snap die opmerking over unive niet. betaald die nu een deel van die 45000 euro want dan zullen ze toch ook een hand in de inhoud willen hebben.

Wat gebeurt er met de donaties van mensen die nu wel geven als het programma niet doorgaat omdat er te weinig geld binnen komt

ik lees ook iets van de voorzitter van destichting over discussies binnen de stichting over ctg. ik begrijp daaruit dat men er binnen de stichting kennelijk ook niet allemaal op 1 lijn zit. Klopt dat

groetjes christa
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Toen de Stichting werd opgericht stond die geheel voor een biomedische aanpak. Wellicht zijn er nog mensen van de oude garde en nieuwe mensen kunnen uiteraard ook van mening verschillen. Het fijne weet ik er niet van.

Wb de donaties, goeie vraag! Daar kan alleen de Stichting antwoord op geven.
Life smells...
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Wij ME patienten willen aandacht voor de ziekte ME op TV? Dat kost geld, veel geld!! De Stichting wil ME in mei 2012 op tv gaan brengen. Een mooi plan lijkt me.
Een kunstenares heeft een schilderij ter beschikking gesteld en de opbrengst van het schilderij gaat naar de Stichting tbv te uitzending, wie bied je mee?

Je kan de link voor de advertentie natuurlijk ook verspreiden in de hoop dat iemand om je heen op het schilderij wil bieden.

http://antiek-kunst.marktplaats.nl/kuns ... hting.html

Samen staan we sterk!!!
Bijlagen
vivelafemme80x80 verkl.jpg
vivelafemme80x80 verkl.jpg (82.08 KiB) 945 keer bekeken
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

ME in het RTL4 programma Ambassadeur voor 1 dag

Bericht door visje »

samengevoegd - admin. bedankt louisa!

Ik kreeg een mail waarmee ik hier op geattendeerd werd en dacht, ik deel het hier ook even :) . Volgens mij was er nog geen topic over en anders heb ik niet goeg gekeken.

Op de site van de stichting staat dat ME onder de aandacht komt bij het programma ambassadeur voor 1 dag op 20 mei as. Ze vragen ook mensen portretfoto's voor het programma in te zenden.

Deze foto’s worden gebruikt worden om ME/CVS een gezicht te geven. De foto's worden een onderdeel van een groter beeld en zullen daarom waarschijnlijk niet herkenbaar te zien zijn op tv. Als je mee wil werken door met je foto ME/CVS een gezicht te geven, dan wordt gevraagd voor 3 mei a.s. een foto van je gezicht te mailen naar info@me-cvs-stichting.nl.

Meer informatie staat op de site van de stichting.

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi visje,

Dank je wél voor het bericht en de info! :D ME gaat dit jaar 2012 weer op TV komen, Sonja Silva maakt een documentaire etc. Ik ben er blij mee!

Volgens mij is het een vervolg op dit topic?: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... r-asc.html

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 28 apr 2012, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@ Louisa, is inderdaad een vervolg op dat topic. Had ik niet opgemerkt, scherp van jou :)
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:arrow: Vervolg informatie:

Kom ook as. vrijdag naar de ME/CVS 'TV Stunt' van Henkjan Smits!: Bron: http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2517
Kom ook as. vrijdag naar de ME/CVS 'TV Stunt' van Henkjan Smits!
03-05-2012

Wil je meewerken door ME/CVS een gezicht te geven?
We zijn op zoek naar ME/CVS-patiënten en hun gezinsleden, die op vrijdag 4 mei, rond 15.30 uur naar de Nieuwmarkt te Amsterdam willen komen om op een groot doek te schrijven wat je dromen/quotes/gedachten zijn t.a.v. ME/CVS. Tijdens het schrijven praat Henkjan Smits met enkele patiënten en hun echtgenoten/kinderen over de impact van de ziekte op hun leven.

Ben je ME/CVS-patiënt maar huisgebonden?
Je familieleden, vrienden en collega's zijn ook van harte welkom om met een foto van jou naar het evenement te komen. Zodat zij namens jou, ME/CVS een gezicht geven.

Wij hopen dat jullie massaal en snel reageren en samen met ons het programma tot een succes maken!
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik baal ervan dat ik zover weg woon van alles.... kan er nooit heen.
Ik hoop dat er velen zullen komen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

ik ken amsterdam niet moet ik eerlijk zeggen dus geen idee of dit in de buurt van de dam is maar het wordt natuurlijk in de loop van de middag wel druk in de stad ivm dodenherdenking . ik weet niet hoe of dat uitpakt goed of slecht maar wel extra vermoeiend in ieder geval. je mag ook familie of vrienden vragen met je foto te gaan
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik heb net mijn informatie pakket binnen waarin het vermeld staat.
Helaas moet mijn man werken en kan ik ook niet. :?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het is één halte met de metro va het Centraal Station, dan sta je meteen op de Nieuwmarkt, je hoeft niet te lopen. En van drukte zal dus niemand last hebben. Ik ben vandaag weggeweest dus morgen gaat helaas niet meer lukken.
Life smells...
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

dat is in ieder geval goed om te weten voor de mensen die met de trein kunnen
Teken En Verspreid Petitie Erken ME: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte
Plaats reactie