Total body scan

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
njil
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:35

Total body scan

Bericht door njil »

Hey,

Heeft iemand van jullie ook ooit een total body scan laten doen? Of er over nagedacht dit te doen?

Ik heb de diagnose cvs/me gekregen in lelystad en ben nieuw in dit wereldje (ondanks 4 jaar ziek zijn).

Toch ben ik bang dat nu er een diagnose gesteld is er niet meer verder wordt gekeken naar mogelijke andere problemen die wellicht in het lichaam spelen waardoor het lichaam onnodig extra belast wordt.

Wat is jullie visie hier op?
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Hoi Nijl,

Ik heb het laten doen, niet veel nieuws uit naar boven gekomen. Achteraf gezien was ik liever eerst voor onderzoeken naar Amsterdam gegaan, stuk goedkoper (al is het nogsteeds veel geld) en ze onderzoeken meer gericht en verwijzen ook door naar een neuroloog of internist als dat nodig lijkt waar ook verdere onderzoeken en evt. scans gedaan worden. Uit de scan kwam weinig, maar bij de onderzoeken in Amsterdam en de neuroloog waar ik heenverwezen werd werden na onderzoeken wel aantoonbare dingen gevonden.

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Ik heb het ook laten doen en ben er ook niks mee opgeschoten...
Het besluit indertijd was dat ik geen reuma heb, maar dat wezen de bloedtesten ook al aan.
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

Is dat zo'n algeheel onderzoek in Duitsland? Ik heb er wel eens over gedacht, maar het prijskaartje van boven de 2000 euro weerhoudt me sowieso. ;)
Gebruikersavatar
njil
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:35

Bericht door njil »

Oke, bedankt voor jullie antwoorden!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Grappig, ik heb het hier vanavond nog over gehad.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het is ook ongezond. Straling heeft de mogelijkheid om cellen te laten muteren in kankercellen. Dat heeft te maken met de hoeveelheid cholesterol dat circuleert in je lichaam. Ik had daar een studie van maar vind ze even niet terug.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
njil
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:35

Bericht door njil »

Is niet alles ongezond?

De pillen die ik voorgeschreven heb van het VC zitten vol aspartaam, dat is toch dat kankerspul... En dat moet je juist helpen ipv dat het een vervelende bijkomstigheid is..

En als ze iets vinden dan is dat toch wel waard? Ik denk dat alles zo wel z'n voor- en nadelen heeft.
Maar wat zou je naast een total body scan en bloedonderzoeken nog meer kunnen doen om te zoeken waar de mankementen in je lichaam zitten.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er zal eerder iets gevonden worden als je naar een arts gaat die wat van ME weet.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo njil

een bodyscan is interessant om andere zaken uit te sluiten zoals een longziekte, een gezwel in de buik, ...

bij ME zit de dysfunctie vooral op het niveau van het zenuwstelsel, deregulering van mitochondria en de immuniteit, dat merk je niet onmiddellijk op een scan

En om op je vraag terug te komen;

Top tien testen om M.E. aan te tonen

TEST #1: Cardio-Pulmonary Exercise Testing with measurement of VO2 max, anaerobic threshold, and maximal heart rate and respiration.

TEST #2: Brain neuro SPECT & PET scans and MRI brain scan

TEST #3: Mitochondrial Dysfunction

TEST #4: TH1/TH2 imbalance

TEST #5: Natural Killer Cell Function (Activity) testing

TEST #6: abnormalities of the 2-5A pathway (RNase-L ratio)

TEST #7: Virology

TEST #8: Heart Function

TEST #9: Neurocognitive testing & sleep studies

TEST #10: Endocrine testing

Lees meer hier:

http://www.name-us.org/MECFSExplainPage ... 202008.pdf
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie