Gezocht voor enquête: financiële situatie + levenskwaliteit

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sphonderzoek
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2011, 18:24

Gezocht voor enquête: financiële situatie + levenskwaliteit

Bericht door sphonderzoek »

Gezocht: dames en heren met CVS, ME of gerelateerde klachten die mee zouden willen werken aan een enquête van 17 vragen.

Ik ben een eerstejaars studente SPH (Sociaal Pedagosche Hulpverlening) aan de Hogeschool in Nijmegen. Mijn klasgenote en ik zijn op dit moment bezig met een klein globaal onderzoek over de financiële situatie en ervaren levenskwaliteit (of welzijn) van dames of heren met CVS, ME of gerelateerde klachten.

Dit onderzoek doen wij omdat wij als signaal hebben opgevangen in de media dat er veel wordt bezuinigd in de zorg. Met name op het persoonsgebonden budget maar ook op de wtcg (tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten).

Voor ons onderzoek zouden we graag deze enquête houden om een beter overzicht te krijgen of die bezuinigingen invloed hebben op uw financieel situatie of kwaliteit van leven. Vandaar dat wij op dit forum u graag zouden willen verzoeken om mee te doen en ons op die manier te helpen.

De gegevens zijn alleen voor ons onderzoek, puur anoniem.
De link naar de enquête is:
http://www.thesistools.com/web/?id=234714

Alvast vriendelijk bedankt!
P.s. het is een klein, informeel onderzoek. Wij hebben ons best gedaan om de vragen zo goed mogelijk te formuleren.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi sphonderzoek,

Welkom op het forum!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb hem ingevuld. Succes met het onderzoek.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

Ingevuld. :D

Misschien een tip om bij vraag 17 ook een vakje te maken, dan heb je wat meer ruimte om alles in te vullen.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Ook ingevuld. Succes met het onderzoek :)
Gebruikersavatar
sphonderzoek
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2011, 18:24

Bericht door sphonderzoek »

Dank jullie wel allemaal voor de tijd en moeite! Heel fijn! Ik ga kijken wat ik kan doen om het vakje van vraag 17 te vergroten :D
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Ik heb de vragenlijst ingevuld. Succes net het onderzoek. Ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
vilric
Actief lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 02 mar 2010, 11:40

Bericht door vilric »

Hummmm deze Belg ook lol... Maar is helaas niet voor ons lol...
Met al die mogelijke vormen van uitkeringen dacht ik even bij jullie te komen wonen. Zo'n scala zeg. Leuk zou zijn als je die allen kan combineren zodat we een genereus bedrag maandelijks hebben. Als elke instantie 200 Euro geeft zou 't al goed zijn lol.
Dan word ik wellicht deze week nog Nederlander.

Ben nu aa't grappen, wellicht is het bij beide landen gelijk... Veel benamingen, veel instanties... door de bomen het bos niet meer zien. En van de ene naar de andere instantie doorverwezen worden tot je uiteindelijk overal njet hebt gehoord...
Gebruikersavatar
sphonderzoek
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2011, 18:24

Bericht door sphonderzoek »

Iedereen bedankt voor het invullen van de enquête. :D

Wij zijn een goed eind op weg maar kunnen zeker nog meer ingevulde enquêtes gebruiken voor een zo breed mogelijk beeld!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi sphonderzoek,

Wil je ook de Petitie Erken ME ondertekenen en helpen verspreiden?: http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte

Alvast bedankt!, namens alle ME-patiënten in Nederland.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

Huh ik kom uit bij een enquete over een tafel? Klopt dat?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

hij is alweer gesloten...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, hij was al weer gesloten en niet meer online.

Konden degenen die hem wel invulden ergens kwijt dat de huidige bezuinigingen nauwelijks effect hebben op ME-ers omdat ze sowieso al eeuwen daarvoor toch al niet serieus genomen werden?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Hopelijk niet. Want ze kunnen nog verder bezuinigen door een streep te halen door alles wat alternatief of nog experimenteel is.
Gebruikersavatar
sphonderzoek
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2011, 18:24

Bericht door sphonderzoek »

We hebben de enquête een week laten lopen, omdat wij een deadline hadden om het onderzoek in te leveren. Uiteindelijk hebben 45 mensen gereageerd. Er waren drie open vragen waarin de ondervraagden hun verhaal kwijt konden.

Voor wie interesse heeft. De conclusie van ons kleine onderzoek (echt heel klein)was:
Uit de resultaten blijkt dat er volgens mensen met CVS, ME of gerelateerde klachten een verschil is tussen hun subjectieve levenskwaliteit in 2010 en 2011 als gevolg van de korting op de tegemoetkomingen, subsidies en uitkeringen voor chronisch zieken en gehandicapten. De meerderheid van de ondervraagden geeft aan dat hun financiële situatie in 2011 ten opzichte van 2010 achteruit is gegaan. De bezuinigingen hebben een grote invloed op hun levenskwaliteit.

Ook de resultaten van wetenschappelijke studies komen hiermee overeen. De participatie in de samenleving is volgens onderzoekers van invloed op subjectief welzijn en kwaliteit van leven. Er zijn middelen, zoals inkomen en vervoer nodig om aan de maatschappij te kunnen participeren. Door de bezuinigingen hebben mensen met CVS, ME of een gerelateerde ziekte echter in 2011 een lager inkomen dan in 2010. Hun financiële en maatschappelijke positie verslechtert dus. Ook kunnen ze door gebrek aan geld het contact met vrienden en gezin minder onderhouden en is er geen geld meer voor vrijetijdsbesteding. Volgens de vakliteratuur is dus de levenskwaliteit van mensen met CVS, ME of gerelateerde klachten in 2011 in vergelijking met 2010 achteruitgegaan.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het meewerken aan de enquête, was heel leuk om van anderen (ik heb zelf ook CVS, 24 jaar) te horen hoe zij bezuinigingen ervaren.
Plaats reactie