Problemen met stembanden (pseudokroep)

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Pseudokroep

Bericht door feuer »

Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die last hebben (of hebben gehad) van Pseudokroep? http://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudokroep
En of dit te maken heeft met ME of er los van staat?

3 jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat ik dacht bronchitis te hebben, had een slechte stem en hoestte veel.
Maar bleek last te hebben van opgezette stembanden (Pseudokroep) en mocht een week niet praten.
Het ging over, maar begon 2 weken later weer, ben toen weer naar de huisarts gegaan, en die zei er niets aan te kunnen doen.
Sindsdien is het niet geheel over gegaan, ik heb nog regelmatig een slechte stem (als mijn weerstand verminderd is).
Enkele keren per jaar komt het weer erg terug, zoals nu.
Het begon Maandag met een stevige verkoudheid, die sloeg Dinsdag over naar mn stembanden en vandaag is de verkoudheid over maar mn stem is nog steeds slecht, en hoest veel (blafhoest), daardoor heb ik last van een zere keel, hoofdpijn en moeite met ademhalen.
In principe is hier niets aan te doen, behalve niet praten en wachten tot het overgaat.
Voor zover ik weet is Pseudokroep niet chronisch, maar bij mij dus wel... (?)
Het is niet heel erg, maar wel irritant.
Hebben meer mensen dit? En weet iemand of ik er op de lange termijn iets aan zou kunnen doen?
Gebruikersavatar
kel
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jun 2011, 12:12

Pseudokroep

Bericht door kel »

ik weet hoe vervelend het is al niemand reageerd op je bericht haha dus bij deze.
Ik heb er geen last van, klinkt me ook niet bekend, maar lijkt me idd wel erg vervelend.
De kans ik groot dat het er wel iets mee te maken zal hebben, aangezien dat waarschijnlijk jouw 'zwakke plek' zal zijn. Vooral gezien jij zelf al aangeeft dat t weer erger wordt zodra je weerstand verminderd, zal jij daar gewoon erg vatbaar voor zijn! De een zoals ik slaat het weer op mijn maag en darmen, bij de ander krijgt weer de griep, weer een ander heeft vaak exceem of schimmelinfecties.. Dat is gewoon waarschijnlijk door ons slecht werkend imuun systeem!

Hoop dat ze nog iets voor je kunnen betekenen bij de huisrats! Beterschap!
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Pseudokroep

Bericht door feuer »

Thanks ;)
Omdat het om het door een virus veroorzaakt word, kan de huisarts er niets aan doen...
Kan pas een afspraak maken als het langer dan 10 dagen duurt, zit nu op dag 6, ben aardig aan het aftellen :P Maar hoop natuurlijk dat het eerder over is...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Pseudokroep

Bericht door marlène »

feuer

ik heb iets gelijkaardigs gehad tussen 1999 en 2003 maar ik weet niet of het pseudokroep was. Ik heb zelfs nog nooit van die naam gehoord. Het is pas weggegaan toen ik veel minder moest praten voor mijn werk (ik gaf nl dagelijks trainingen).
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Problemen met de stembanden

Bericht door feuer »

Ik heb dit onderwerp als eens eerder voorbij laten komen, dus sorry als ik weer in herhaling val.

samengevoegd :). admin

Het gaat dus om de stembanden, ik heb er een regelmatig terugkerend probleem mee, en zou graag willen weten of er meer mensen zijn met dit probleem.
Ruim 3 jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik dacht bronchitis te hebben, veel hoesten en moeite met adem halen.
Hij zei dat mijn stembanden waren opgezet, kreeg pilletjes tegen het hoesten en mocht een week niet praten.
Na een week was het over, 2 weken later was het weer terug, dus weer naar de huisarts die zei gewoon niet praten en kon er verder niets aan doen.
Sindsdien ben ik er niet meer mee naar de huisarts geweest.
En komt het dus regelmatig terug, meestal is het een paar uur (2x per week), een hele dag (2x per maand), en heel af en toe (ongeveer 4x per jaar) duurt het 2-3weken.

De symptomen zijn: hoesten, steeds het gevoel dat er iets vastzit in mijn keel, moeite met ademhalen, piepende ademhaling, mijn stem is laag en kraakt, maar mijn stem is normaal als ik fluister, hoger ga praten of zing (dat kost alleen wel veel moeite), mijn nek is dikker, maar heb geen pijn aan mijn keel.
Meestal heb ik voorafgaand hieraan griep of een verkoudheid gehad.
Zoals nu, net van mijn buikgriepje verlost en heb het nu weer flink aan mijn stembanden, verder voel ik me prima.
Ik heb dus wel het idee dat het een verband heeft met mijn immuunsysteem.
Maar ik heb dus geen idee wat het is of kan zijn, en wat ik eraan kan doen.
Ik heb een paar maanden geleden wel het advies gekregen om er eens mee naar een KNO-arts te gaan, maar wil daar niet aankomen op het moment dat ik er geen last van heb, dus wacht ff tot het weer wat langer duurt...

Mijn vraag is dus of er meer mensen zijn met dit probleem? Wat het kan zijn? en wat ik eraan kan doen?

Alvast heel erg bedankt ;)
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Problemen met de stembanden

Bericht door on4kkpt »

amandelen, pfeifer, indien je ook geregeld pijn op de borst hebt(mogelijk B12 deficiëntie) de pijn op de borst is dan in het midden (middenrif), kan zijn van net boven de maag tot aan je hals. niet een vuist uit het binnen ter hoogte van je hart.

Greetz Ing van der Looij
Vrijheid van meningsuiting Verdrag van Geneve 1970.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Problemen met de stembanden

Bericht door feuer »

Hey Berry,

Bedankt voor je reactie ;)
Mijn amandelen zijn het niet, ik heb ze nog wel, maar ze zijn bijna niet te zien, de huisarts dacht dan ook dat ze al verwijderd waren.
Het epstein-barr virus was 5 jaar geleden wel verhoogd aanwezig, daarna is het niet meer getest, maar heb geen ziekte van Pfeiffer (mogelijk wel gehad).
Heb ook geen pijn op de borst, en al helemaal geen tekort aan B12, mijn B12 waarde is al minimaal 3 jaar rond de 1200.
Maar iig bedankt ;)
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Toen ik nog werkte had ik heel veel keel-problemen (kort samengevat).
Naar mijn gevoel had het met weerstand te maken en over mijn grenzen gaan natuurlijk.
Nu ik thuis ben zijn die problemen verdwenen : niet meer hees, geen keelpijn,...


Geen schildklierproblemen ?
Dat kan ook bij hese, schorre, krakerige stem.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
on4kkpt
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 mar 2012, 16:41
Locatie: pb 45 2030 Antwerpen

Problemen met de stembanden

Bericht door on4kkpt »

feuer schreef:Hey Berry,

Bedankt voor je reactie ;)
Mijn amandelen zijn het niet, ik heb ze nog wel, maar ze zijn bijna niet te zien, de huisarts dacht dan ook dat ze al verwijderd waren.
Het epstein-barr virus was 5 jaar geleden wel verhoogd aanwezig, daarna is het niet meer getest, maar heb geen ziekte van Pfeiffer (mogelijk wel gehad).
Heb ook geen pijn op de borst, en al helemaal geen tekort aan B12, mijn B12 waarde is al minimaal 3 jaar rond de 1200.
Maar iig bedankt ;)
wablief b12 serum 1200?

als je injecteerd kan dat gerust, maar als je niks bijneemt is het wel erg hoog
zou denken b1 b6 b11 te laten testen. ik heb nog iemand gesproken met een serum waarde van >1400

Greetz Ing Berry van der Looij
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Mijne staat hoger dan 2000 !
Heel normaal als je injecties krijgt van 10mg/2ml.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Bij mij staat mijn vit B12 op 1475.
En ik gebruikte de RC Power vit B12 smelt tabletten.

Pijn op mijn borst heb ik wel.
De dokter zei dat dit spierpijn was.
Amandelen zijn bij mij niet te zien, ook mijn huisarts dacht dat ze verwijderd waren.
Wel heb ik last van chronische bronchitis en gebruik puffers tegen de benauwdheid. Lichte vorm van Astma en een lichte vorm van longemfyseem.
Mijn lymfeklieren zijn niet opgezet.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Pijn op de borst kan vanalles zijn; Tietze, spasmofilie, lupus, Lyme, myofasciale drukpunt, geblokkeerde nekwervel, geblokkeerde ribben, ontsteking van hartzakje, ...

Ik heb er al jaren dagelijks last van, variërend van mild tot ondragelijk en geen arts die me al heeft kunnen zeggen wat de oorzaak is, laat staan me ervan verlossen.

All tips zijn welkom :mrgreen:
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Bericht door mehans »

marlène schreef: ...

Ik heb er al jaren dagelijks last van, variërend van mild tot ondragelijk en geen arts die me al heeft kunnen zeggen wat de oorzaak is, laat staan me ervan verlossen.

All tips zijn welkom :mrgreen:


Ik heb dit ook al jaren, is pas de voorbije weken ter sprake gekomen bij de fysio,

ondanks uitsluiting van galstenen door foto's,

vermoedt hij toch iets dergelijks in het kanaal tussen gal en 12- vingerige darm.

Momenteel verlicht hij door manuele behandeling deze pijn/misselijkheid.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Myosyfale pijn syndroom is ook eens genoemd bij een fysiotherapeut die dry needling trigger point therapie bij me uitoefende.
Hij is er mee gestopt omdat de spierpijn niet minder werd als hij me had behandeld, terwijl dit na 3 dagen weg had moeten zijn.

Ik heb ook last onder mijn linker ribben, zou een nier of milt kunnen zijn.
Maar ja alle bloed uitslagen zijn negatief.

Met een endoscopische maag/darm onderzoek zijn er alleen rode strepen gevonden bij de ingang naar mijn darmen toe gevonden.
De internist zei dat dit ontstekingen zijn.
Verder geen bacteriën. Moet er maar mee leren leven.

Alleen dat ik last heb onder mijn zwevende rib, links vind ik vreemd.

Geblokkeerde nekwervel zou heel goed kunnen.

Verder weet ik het niet. Ik heb er spierpijn en pijn bij aanraking.
Ik dacht eerst dat daar mijn lymfe klieren zaten toen zei de internist dat het mijn spieren zijn. Want onder mijn oksels doet het ook zeer.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Met een chiropractor overleggen of behandeling zinvol is.
Plaats reactie