Hoe bereiken we alle ME patiënten in Nederland

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Hoe bereiken we alle ME patiënten in Nederland

Bericht door jkieboom »

Heeft iemand een idee op welke wijze we de ca. 14.000 Me patiënten die er in Nederland zijn kunnen bereiken.

Als namelijk alle patiënten en nog 3 mensen om hen heen zouden tekenen, zouden we de 40.000 handtekeningen makkelijk bereiken.

Hoe kunnen we iedereen bereiken, heeft iemand een idee?

Laat je ideeën hier achter!!
Bijlagen
Erken ME.jpg
Erken ME.jpg (36.36 KiB) 1198 keer bekeken
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi john,

:oops: Daar pieker ik mij ook al een tijd suf over, hoe deze mensen/patiënten te kunnen bereiken.....

Op verschillende plekken zijn oproepen gedaan, maar tot nu toe geen reacties. Ook de patiënten organisaties zoeken naar deze mensen/patiënten.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Ik begin me af te vragen of er uberhaupt wel 14000 ME-patiënten bestaan. Misschien is deze ziekte nog zeldzamer als gedacht. Groeten, Manja
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi manja,

Misschien zijn het er wel veel meer dan 14.000. Immers, er worden in Nederland best veel verkeerde diagnoses gegeven en/of diagnoses gemist.

En het artikel: http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-6693.html wat ik hier laatst las over 500.000 mensen in Nederland die een LOK- stempel/diagnose :evil: (of al die andere namen die intussen er bij (c.q. verzonnen zijn door artsen/psychologen) zijn gekomen) op hun voorhoofd geplakt hebben gekregen, daar kunnen ook nog best eens veel ME-patiënten bij zitten.

In Nederland zitten ook mensen in een psychiatrische instelling opgesloten, die bij goed onderzoek helemaal niet psychisch ziek (bleken te) zijn, maar bijvoorbeeld een schildklierziekte hebben/hadden. Een voorbeeld daarvan is Anneke Spaaks: lees haar verhaal bij "Wie geneest heeft gelijk": http://www.vgns.nl/

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 29 nov 2011, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Daar heb je gelijk in. Blijft moeilijk allemaal. Groeten, Manja
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ivm het bereiken van zoveel mogelijk ME-ers, komt het ook in de papieren bladen, de Lees ME en de MEdium? Niet iedereen zit op Internet denk ik. Ik kan het alleen doorgeven aan anderen, dat doe ik uiteraard. Helaas ben ik het er niet mee eens dat cvs een andere ziektete noemen, cvs is een onnodig bedacht iets waar veel onder valt wo ME; Daarom huiver ik het aan mensen door te geven aan mensen die er niets van af weten, ik kan niet uitleggen/er achter staan dat cvs een andere ziekte is.

Evengoed petje af voor iedereen die zich hier er hard voor inzetten!
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

asje schreef:Ivm het bereiken van zoveel mogelijk ME-ers, komt het ook in de papieren bladen, de Lees ME en de MEdium? Niet iedereen zit op Internet denk ik. Ik kan het alleen doorgeven aan anderen, dat doe ik uiteraard. Helaas ben ik het er niet mee eens cvs een andere ziektete noemen, cvs is een onnodig bedacht iets waar veel onder valt wo ME; Daarom huiver ik het door te geven aan mensen die er niets van af weten, ik kan niet uitleggen/er achter staan dat cvs een andere ziekte is.

Evengoed petje af voor iedereen die zich hier er hard voor inzetten!
Life smells...
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Helemaal eens met Asje. CVS is m.i. geen ziekte, maar een prullenbak. Sowieso vind ik het vreemd om in een petitie voor ME iets te vragen voor een andere groep.

De vraag, hoe alle ME-patiënten te bereiken, is daarom nog niet minder belangrijk, natuurlijk. Ik denk dat dat pas gaat lukken als er een goed diagnose-protocol is. Maar ja, om een vuist te maken om dat erdoor te krijgen heb je ze eigenlijk al nodig...

Groetjes,

Guido
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

De Petitie Erken ME wordt goed en veel getekend. De teller staat nu op: 3.610.

:D Dat is een korte tijd (bijna 1 maand) een erg mooi resultaat, die wij met ons allen al samen hebben bereikt door goede samenwerking en inspanningen!

Dus, mensen, ga vooral zo door :P. Afbeelding Samen staan we sterk!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik kom hier boven met een idee om meer ME-ers te bereiken, waar om gevraagd werd, ik meld dat ik handtekeningen verzamel en zeg 'petje af'.

Daarnaast heb ik inhoudelijke kritiek wat mij zelf aan m'n hart gaat.

Louisa, jouw reactie hier nu doet denken dat je niet hebt gelezen wat ik schreef en dat je geen kritiek wil lezen. (Ik was/ben overigens niet van plan er een discussie over te voeren aangezien gedane zaken...)


Groetjes,
asje
Life smells...
Gebruikersavatar
mirande
Actief lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 19 okt 2011, 14:18

Bericht door mirande »

Persoonlijk denk ik dat het duidelijk is wat de strategie is en het doel.
Ben heel blij met al die mensen die meehelpen en jongens wat gaat het hard! Al over de 3625 heen in zo'n korte tijd. Dat geeft toch wel aan dat mensen echt andere geluiden willen in Nederland dan het etiket op hun hoofd dat ze enkel moe zijn wanneer ze ME hebben en zich hartstikke ziek voelen.

@John ik hoop op nog meer mooie ideeen hier.

groeten,
Mirande
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Guido_den_Broeder schreef:De vraag, hoe alle ME-patiënten te bereiken, is daarom nog niet minder belangrijk, natuurlijk. Ik denk dat dat pas gaat lukken als er een goed diagnose-protocol is. Maar ja, om een vuist te maken om dat erdoor te krijgen heb je ze eigenlijk al nodig...

Groetjes, Guido
Juist, inderdaad Guido om die vuist te maken hebben we iedereen keihard nodig.
Zie het bijgevoegde filmpje waarom het zo hard nodig is dat we met elkaar samen moeten werken.
http://youtu.be/6YG-J7ARG-s

Samen staan we sterk!!
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Misschien kunnen we mensen die niet op internet zitten bereiken door advertenties in locale weekbladen en op vraag en aanbodborden bij supermarkt (beide vaak gratis) en misschien als het lukt om hier geld in te zamelen voor grote advertentie in een veelgelezen dagblad. Een oproep waarin in ieder geval zou moeten staan naast oproep aan iedereen om te tekenen en bericht te verspreiden. "Heeft u ME/(cvs) of kent u iemand met ME/(cvs), zorg dan dat dit bericht hen bereikt...zoiets?"
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

visje schreef:Misschien kunnen we mensen die niet op internet zitten bereiken door advertenties in locale weekbladen en op vraag en aanbodborden bij supermarkt (beide vaak gratis) en misschien als het lukt om hier geld in te zamelen voor grote advertentie in een veelgelezen dagblad. Een oproep waarin in ieder geval zou moeten staan naast oproep aan iedereen om te tekenen en bericht te verspreiden. "Heeft u ME/(cvs) of kent u iemand met ME/(cvs), zorg dan dat dit bericht hen bereikt...zoiets?"
@visje Goede ideeën wat betreft weekbladen en supermarkten

Er zijn inmiddels al de nodige mensen die de flyer
http://www.deziekteme.nl/download/erken-me-strookje.pdf
verspreiden en bij zoveel mogelijk punten proberen op te hangen, huisartsen, tandartsen, etc. Bij winkels in hun omgeving.

Verder hebben er in verschillende weekkranten online al oproepen gestaan. Bij enkele (zoals bij mij) heeft dit ook tot een plaatsing met een artikel in de plaatselijke weekkrant geleid.
http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarch ... 1123_1.pdf
Op de website van de weekkrant uit je plaats of regio is de mogelijkheid om een eigen bericht te plaatsen, dus doe dat!!

Advertenties in de kranten wordt een dure zaak, dat is niet op te brengen lijkt me, de actie van de Stichting die vanaf 12 mei jl. loopt staat op slechts € 3300,-

Groet,
John
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

UItereaard wil iedereen erkenning van ME. Maar cvs een ziekte noemen terwijl het een vergaarbakdiagnose is is voor mij het probleem. Ter verduidelijking.

Nog steeds geen reactie gehad over of het in de twee (papieren) ME-bladen komt, waar ook nog mensen te bereiken zijn.
Life smells...
Plaats reactie