Schepper en Co!! Belangrijk bericht!!

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik vermoed van wel. Er zijn toch ook klinieken voor "onverklaarbare klachten" waar wij heen worden gestuurd? :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Inderdaad erg jammer dat het zo snel moest en daardoor niet doorgaat.
Jij hebt iig je best ervoor gedaan, en alleen dat al vind ik een dikke pluim waard. =D> =D> =D>

Misschien is het mogelijk om onderstaande link naar ze te mailen, dit is een
reactie van Rob Arnaldus waarin het het onverklaarbare kan worden verklaard.

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-810.html

Misschien interessant genoeg voor ze om misschien een vervolg op de uitzending te maken.
Gebruikersavatar
dushi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 mei 2011, 13:48

Bericht door dushi »

Wat zei ik je, Janneke? Hij weet het echt zelf niet.

Nou ja, veel MEërs hebben ook fibromyalgie. Dus misschien toch de moeite van het kijken wel waard. Maandagmiddag 5 uur, Ned 2 (NCRV). Weten we gelijk of we wat gemist hebben, of dat het beter was zo.

Je bent zelf een kanjer. =D> =D> =D>
--------------------------------------------------------
als je niet weet hoe je beter kunt worden,
weet dan in elk geval dat je goed bent
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Volgende keer lukt het gewoon wel!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

dushi schreef:Wat zei ik je, Janneke? Hij weet het echt zelf niet.
Willen jullie die verdachtmakingen buiten dit forum houden? Daar hoeven wij niet van mee te genieten.
Nou ja, veel MEërs hebben ook fibromyalgie.
We weten dat dat geldt voor ca. een kwart van de ME/CVS-groep (zie het NIVEL-onderzoek van 2008 waar ik dit op de vragenlijst had gezet), maar nog niet hoe dat voor ME apart is.
Gebruikersavatar
dushi
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 mei 2011, 13:48

Bericht door dushi »

Dat moeten de moderators maar uitmaken. U heeft kennelijk wat met die posting.

En hoeveel ME-patiënten daadwerkelijk fibromyalgie hebben, moet onderzoek maar aantonen, Niet een vragenlijst die vaak ook nog sturend is opgesteld. Daar heb ik de zolder al vol van liggen.

En, heer of mevrouw Ridder: ik heet gewoon Rob Wijbenga. En u meneer of mevrouw Ridder, neem ik aan.
--------------------------------------------------------
als je niet weet hoe je beter kunt worden,
weet dan in elk geval dat je goed bent
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Toe maar, in een beweging krijgen Ridder, ik, het NIVEL, iedereen die aan het NIVEL-onderzoek meewerkte zoals de ME/CVS Vereniging, en een heel vakgebied een veeg uit de pan.

Zo leren wij u meteen goed kennen, dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
ridder
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 mar 2011, 23:20

Bericht door ridder »

dushi schreef: En, heer of mevrouw Ridder: ik heet gewoon Rob Wijbenga. En u meneer of mevrouw Ridder, neem ik aan.
Ik heb helemaal geen deel genomen aan deze discussie, dus ben nogal verbaasd dat mijn naam ineens genoemd wordt :?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

JannekeB schreef:Iedereen bedankt voor het meedenken, er is één persoon (ik zal geen naam noemen) die mij geschoffeerd heeft. Degene die ik bedoel weet het zelf wel. Ik wil er verder niet over in discussie gaan, dat is zonde van mijn energie.
Zucht.
Gebruikersavatar
annahan
Actief lid
Berichten: 459
Lid geworden op: 04 apr 2012, 21:39

Bericht door annahan »

24 November vond het landelijke congres Onverklaarde Klachten plaats.

Het gaat hier om klachten die veel pijn en ongemak veroorzaken, maar medisch niet te verklaren zijn.

Bijna de helft van de patienten in de wachtkamer heeft klachten waar artsen geen raad mee weten.

Jacobine Geel ging in gesprek met:

-Jaap Spaans, klinisch psycholoog en psychotherapeut bij de geestelijke gezondheidszorg instelling Altrecht. Hij ziet dat door de druk vanuit de maatschappij patiënten met onverklaarde klachten er alles aan doen aan er toch maar achter te komen wat er mis is om zo weer mee te kunnen doen. Een enorme kostenpost en niet effectief.
-Henriette van der Horst, huisarts en hoogleraar huisartsgeneeskunde VU. Zij benadrukt dat in een zo vroeg mogelijk stadium de patiënt serieus moet worden onderzocht zodat chronische klachten kunnen worden voorkomen. Het is een maatschappelijk probleem dat zwaar op de gezondheidszorgkosten drukt.
-Joop van Griensven, patiënt fibromyalgie. Hij vertelt hoe zeer het niet weten en op zoek gaan naar de oorzaak, je hele leven beïnvloedt.

Ik heb de uitzending gevolgt met zeer kromme tenen ......eh.........kwam in deze uitzending de ziekte lyme in bedekte termen voorbij??
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wat boodt Jaap Spaans voor oplossing?
Toch niet geen oorzaken & genezing opsporen, maar wel weer in het produktieproces meedraaien?
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

Deze uitzending?
http://schepperencotv.ncrv.nl/ncrvgemis ... e-klachten

Heb hier nog een boek van Jaap Spaans volgens mij.. toch eens doorlezen.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Onduidelijke vogel, die Jaap Spaans. Zowel met zijn boek als in de uitzending reken je erop elk moment in een valkuil te zullen storten, ondanks dat hij best waardevolle uitspraken doet.
Je hervind jezelf en dan is de klacht grotendeels verdwenen. En de therapie is bio-psycho(maatsch). Al heeft Joop van Griensven die therapie niet gevolgd, hij lijkt toch aardig gehersenspoeld te zijn. Leuk voor de club waar hij voorzitter van is.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Nog een vraagje aan iedereen: hij heeft het over het ergste wat je overkomen kan: dat je misschien morgen dood bent. Heeft de meerderheid van de ME'ers deze vrees?
Gebruikersavatar
nanna
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2012, 14:50

Bericht door nanna »

Dat is mijn angst wel helaas:-( ben er bang dat ik er vroegtijdig aan ga overlijden.
Plaats reactie