Cytokine RNA, inflammatie getest ?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@ nabo
De cytokines raken verhoogd door een ongunstige immuunrespons (macrofagen worden 'verkeerd' geactiveerd door het giftige LPS afkomstig van darmbacteriën). GcMAF zou uiteindelijk voor een goede immuunreactie moeten zorgen - een activatie van de macrofagen via GcMAF geeft veel minder problemen.

Dus ja, die cytokines kunnen in veel gevallen met medicatie worden genormaliseerd, alleen is behandeling met GcMAF geen oplossing die zomaar algemeen toegepast kan worden om 'even de cytokines te verlagen'. (Er komt natuurlijk veel meer bij kijken dan GcMAF om een normale immuunrespons te bereiken - infecties moeten ook behandeld worden etc.)
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

hmm ok.

Nou gc maf heeft mij alleen maar doodziek gemaakt. En nu al de 2e keer.
Dus nooit meer die rotzooi.

Gelukkig zijn wat cytkonines al gezakt.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Hm.. kreeg uitslag terug van een 'proinflammatoir cytokinepanel'. Bij IL-8s staat 518, terwijl deze waarde tussen 0,00-15,00 pg/mL moet zijn.

Nu weet ik wel dat de waarden kunnen fluctueren als je bezig bent met de behandeling, maar 35 keer zo hoog lijkt me wat extreem. Het was niet de enige extreme afwijking dus vraag me natuurlijk af wat erachter zit. Helaas duurt het nog even voor ik weer op consult kan...

Mijn vraag: kunnen die cytokines heel erg variëren, en is er bij jullie ook wel eens zo'n extreem hoge waarde gemeten? (bv IL-10s, IL-8s, IL-6s etc).
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Hoi Malu,

Ik weet niet of die waarden erg fluctueren.
Ik geloof dat annemoontje laatst ook erg veranderde waarden had?

IL-8s is een indicatie voor een infectie (als ik het goed onthouden heb).

Ik hoop dat iemand anders je meer info kan geven.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
mariek26
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2012, 00:41

Bericht door mariek26 »

Is il-8 voor een infectie...sprank?...die was bij mij 900!! Zit al de hele tijd te zoeken wat die waarde precies is. Alleen die waarde was bij mij hooooog! Moet tussen de 0,0-15 ofzo zijn toch? Heeft dml dat gezegd? Dan bespaar ik weer een vraag hahaa

Liefs
Gebruikersavatar
mariek26
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2012, 00:41

Bericht door mariek26 »

malu schreef:Hm.. kreeg uitslag terug van een 'proinflammatoir cytokinepanel'. Bij IL-8s staat 518, terwijl deze waarde tussen 0,00-15,00 pg/mL moet zijn.

Nu weet ik wel dat de waarden kunnen fluctueren als je bezig bent met de behandeling, maar 35 keer zo hoog lijkt me wat extreem. Het was niet de enige extreme afwijking dus vraag me natuurlijk af wat erachter zit. Helaas duurt het nog even voor ik weer op consult kan...

Mijn vraag: kunnen die cytokines heel erg variëren, en is er bij jullie ook wel eens zo'n extreem hoge waarde gemeten? (bv IL-10s, IL-8s, IL-6s etc).
Ja ik ook il-8 was 900!!
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

@Mariek26
Ok, dan zal het vast een waarde zijn die ineens behoorlijk omhoog kan schieten. En idd zegt het 'iets' over infecties, maar verder dan de term 'pro-inflammatie' kom ik niet echt ;).

Heb je voor of tijdens die meting trouwens GcMAF gebruikt?
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Ik heb het even nagekeken:

Annemoontje zegt op het forum: te hoge IL-8 wijst op reactivatie/nieuw virusinfectie

En in mijn eigen aantekeningen heb ik staan dat IL-8 een indicatie is voor inflammatie of infectie.

Op wiki kun je ook een heel ingewikkelde uitleg vinden, maar daar begrijp ik de grootste delen niet van.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
mariek26
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2012, 00:41

Bericht door mariek26 »

Hmm ja heb geen virus zoiso, wel lp's voor darmbacterieen, wiki snap k ff niks van pfff wil wel graag weten of het nu van een darmbacterie is of virus, gcmaf mag ik niet van dml dan komt er een imuunstorm, snap er soms niks van, erg vervelend maar zal wel van darmbacterieen zijn anders krijg ik ook geen antibiotica via infuus weet t ook niet, hoe meer ik erover nadenk hoe drukker ik me maak.
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,

Bij welke arts laten jullie dit testen als ik vragen mag? groetjes
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dr De Meirleir in Neder-over-Heembeek. http://www.hetalternatief.org/AdressenD ... atoria.htm

Op dit forum zijn best veel mensen bij hem onder behandeling. Hij wordt hier ook wel DML genoemd.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie