BUDDY

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

BUDDY

Bericht door jolana »

Heeft iemand ook een buddy?
Zou je daar misschien iets over willen vertellen
Ik zit hierover na te denken om dit aan te vragen om een beetje ondersteuning te krijgen :roll:
groetjes Jolana
Kippie
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2006, 15:23

BUDDY

Bericht door Kippie »

Nooit gehoord dat ME patienten een buddy toegewezen hebben gekregen. Waar zou je die moeten aanvragen dan Jolana?
Groetjes van Kippie, die ME heeft en geen CVS of FM.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

buddy

Bericht door Alie »

jolana mischien bij de gemeenten waar je woont ,daar is toch ook wel een w,v,g, wettelijke voorzieningen voor gehandicapten,of bij de m,e stichting vragen waar je daar voor moet zijn,ik heb wel eens iets gelezen in het mediumblad over buddyhulp ik heb wel gezocht maar kon het niet vinden ik heb er zo veel groetjes alie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Toen mijn zoon ergens de suggestie van een buddy opperde werd ie er hartelijk om uitgelachen.....
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik denk dat je het dan in de richting van een buddy-organisatie moet zoeken ipv via de gemeente.
Deze organisaties draaien op vrijwilligers, die één keer per week (of een andere regelmatigheid) bij iemand op bezoek gaan, om bv mantelzorgers te ontlasten of eenzame mensen wat verlichting te brengen. Er zijn vast wel organisaties waarbij je jezelf kunt opgeven als persoon die een buddy nodig heeft. Via de gemeente of een andere officiele weg kom je niet ver ben ik bang.

Kijk eens op http://www.handjehelpen.nl/ . Deze site gaat hier helemaal over, met een duidelijk uitgebreid verhaal, en er staan ook links naar organistaties per regio. Dan kun je altijd eens vrijblijvend mailen of bellen voor info bij een vereniging in jouw buurt.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Hallo allemaal,

Ik heb al een afspraak, dus ik werd niet uitgelachen. Ik heb een foldertje bij het gemeentehuis gevonden. in West-Brabant is dat het SVT, informele zorg. Misschien is het een idee om op internet te kijken. En Marloes heeft gelijk, dit draait op professionele VRIJWILLIGERS. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Groetjes,
Jolana
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

buddy

Bericht door Alie »

goed van jou jolan succes liefs van alie :wink:
Kippie
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2006, 15:23

buddy

Bericht door Kippie »

Waarom zou je uitgelachen worden Jolana?
Tof hoor, ik hoop dat het lukt en dat je een leuke persoon in je leven krijgt.
Succes!
Groetjes van Kippie, die ME heeft en geen CVS of FM.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dat zei Jolan omdat ik zei, dat mijn zoon werd uitgelachen, toen hij dat ergens opperde. En dat werd hij, omdat hij er, zoals zovelen, niet ziek uit zag en ze toch denken dat ME tussen de oren zit, en het een mentsliteitskwestie is en dat hij zich niet moest aan stellen, etc. etc., jullie een wel bekend verhaal, mag ik aan nemen. Ik vond het helemaal niet zo'n gekke vraag, maar de buitenwereld straft je nu eenmaal af en toe flink af.

Snappedeveevous?
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Bericht door paula »

Ik ken ook iemand die niet ziek is of iets maar die "gewoon" niet zo makkelijk contact maakt. Die heeft ook een tijdje een buddy gehad...
Zo raar vind de "buitenwereld" het dus niet... Ik hoop dat je een leuke buddy treft, waar je met je gezin wat aan hebt!
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Jolana,
Ik wens jou een buddy toe waar het mee klikt.
En ik vind het super dat je dat geregeld hebt.
Liefdevolle groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dan hebben jullie het gewoon prettig getroffen, fijn! Maar aan onze ervaringen kan ik moeilijk tornen, want was geheel de waarheid. Misschien Noordelijke Botheid?

Zijn zelf een westerlingen.....
Gebruikersavatar
jolana
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:22

Bericht door jolana »

Wat bedoel je hier mee? Annac. :?
Gebruikersavatar
Draakje
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 mar 2006, 15:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Draakje »

Hallo Annac, Paula komt ook uit het hoge noorden. Jullie hebben het helaas niet getroffen denk ik maar heb ff voor je gezocht op de site die marloes noemde en heb in groningen iig 3 gevonden maar staan er meer.
Humanitas, Thuishulp en Mantelzorg, Groningen-stad
Provinciaal Coördinatiepunt Vrijwillige Thuishulp en Mantelzorg en
Vrijwillige thuishulp en Mantelzorg Groote Gast Leek Marum.

Als je op de site ( http://www.handjehelpen.nl/ ) kijkt zul je de adresgegevens vinden, hoop dat je er wat aan hebt, en dat je zoon misschien op deze manier ook een buddy vind.
Sterkte.
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Bericht door paula »

Yep, ik ben ook een botte noorderling en die kennis van mij die ook een buddy kreeg ook. Ze kreeg het dus ook voor elkaar hier in het hoge botte noorden... :D
Plaats reactie