Vragenlijst CGT

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Vragenlijst CGT

Bericht door annac »

Ik probeer hier een vragenlijst bij te voegen.

Ene Dean (Dean777@hotmail.com) verricht dit en betreft CGT.

Hoe en wat: moet je hem zelf vragen per mail. Wat ik weet is dat ie hier wil onderzoek naar wil doen.


ENQUETE ONDERZOEK

Amsterdam,2006-11-25

Betreft: CGT behandeling

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik een enquete houden onder me/cvs patiënten die cognitieve gedragstherapie hebben gevolgd.Ik ben geinteresseerd in uw ervaring met deze therapie.Dat geldt zowel voor de positieve als negatieve ervaringen.Uw persoonsgegevens zijn anoniem.De uitkomst zal gebruikt worden ter publicatie voor statistische doeleinden.Met dank voor uw medewerking!

Deel 1
1 Heeft u me/cvs? O ja/O nee
2 Is diagnose door arts gesteld? O ja/O nee
3 Worden uw klachten erger na inspanning? O ja/O nee
4 Bent u bang om zich in te spannen? O ja/O nee
5 Hoe lang heeft u CGT behandeling gevolgd? O <6mnd/O >6mnd
6 Was u gemotiveerd? O ja/O nee
7 Was behandeling onder begeleiding therapeut? O ja/O nee
8 verichtte u voor aanvang cgt behandeling arbeid? O ja/O nee
Zo ja,Hoeveel uur per week? …………
9 Studeerde u voor aanvang cgt behandeling? O ja/O nee
Zo ja, hoeveel uur per week? ………….
10Deed u voor cgt behandeling huishoudelijke taken? O ja/O nee
Met hulp van anderen? O ja/O nee
11Deed u aan sport voor behandeling cgt? O ja/O nee
Hoeveel uur per week? ………….
12Onderhoud u sociale contacten actief op visite? O ja/O nee
Zo ja,hoeveel uur per week? …………..
13Onderhoud u sociale contacten passief/thuisbezoek? O ja/O nee
Zo ja,hoeveel uur per week? ………….

Deel 2
1 Was u na cgt behandeling in staat arbeid te verrichten? O ja/O nee
Zo ja,hoeveel uur per week? ………….
2 Was u na cgt behandeling in staat te studeren? O ja/O nee
Zo ja hoeveel uur per week? ………….
3 Was u na cgt behandeling in staat huishoudelijke taken te doen? O ja/O nee
Met hulp van anderen? O ja/O nee
4 Deed u na cgt behandeling aan sport? O ja/O nee
Zo ja,hoeveel uur per week? …………
5 Onderhoud u na cgt behandeling sociale contacten actief visite? O ja/O nee
Zo ja,hoeveel uur per week? ………….
6 Onderhoud u na cgt behandeling sociale contacten passief thuis? O ja/O nee
Zo ja,hoeveel uur per week? ………….
7 Acht u zich hersteld/genezen na het volgen van cgt therapie? O ja/O nee

Graag terug mailen naar e-mail: Dean_777@hotmail.com


Misschien dat onze moderators etc dit zullen verplaatsen, maar dat merk ik dan wel!
Idd Annac, bij deze al gebeurd :wink:. Bedankt om het te plaatsen (mods waren even de deur uit afgelopen dagen :wink:)
Gr. Zuiderzon
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

vragenlijst

Bericht door Alie »

ja annac die heb ik ook bij dean aangevraagt goed idee vind ik ,, :wink: alie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mooi!

Hoop dat dat een beetje gaat lopen dan. In combinatie met een brief die nog ff op de valreep naar Hoogervorst is gestuurd door Sophia de Hart (geloof ik) met het verzoek om de geldstroom een andere richting dan de CGT te sturen zitten we misschien met zijn allen lekker aan te rommelen in een beetje betere richting dan "normaal" gebruikelijk en/of door onze kl*te autoriteiten gewenst is. Zo kan iedereen succesievelijk zijn/haar steentje bijdragen aan het afbrokkelen van voor ME - patienten ongezonde praktijken.

Het is toch te gek, dat er in feite revalidatie ingezet wordt, terwijl er niet eens behandeling, laat staan een echte, stevige diagnose is gesteld?

In de geneeskunde gaat het toch normaal zo:

N.a.v. symptomen stelt men een diagnose.

Vervolgens volgt een behandeling, daarna revalidatie.

In Nijmegen slaat men maar liefst 2 stappen over en gaat n.a.v. de symptomen gelijk revalideren!!!! Is dit een beetje gek of niet?
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

De vragenlijst is nu online in te vullen, klik daarom hier.
Dus als je als ME/CVS-patiënt CGT gevolgd heb, graag je ervaringen invullen!

De enquête is opgesteld door een onafhankelijk onderzoeker. Deze enquete heeft tot doel een indruk te krijgen over de effectiviteit van cognitieve gedragstherapie bij ME/CVS. Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom. De enquete bestaat uit 3 onderdelen, die onderverdeeld zijn in een aantal subvragen. Uiteraard zullen de door u ingevulde gegevens vertrouwelijk behandeld worden.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Aan de vragen te zien wordt wellicht GET (graduele oefentherapie) bedoeld en niet CGT? Of is er een achterliggende veronderstelling dat CGT altijd met angst te maken heeft?
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Er blijkt ook geen controle op de invoer te zijn, zodat mensen meer dan eens kunnen deelnemen. Omdat daar meteen al misbruik van werd gemaakt is het formulier uit de lucht.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Tevens heeft Michel Koolhaas zijn steentje eraan bijgedragen door een paar vragen eraan toe te voegen. Waar de lijst nu inmiddels uithangt weet ik niet....
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

De lijst staat weer online ondertussen.
Hoop doet leven!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Fijn.

Voor alle duidelijkheid:

Er zijn van Steungroepskant alleen wat vragen geadviseerd aan toe te voegen en er bestaat een soort begeleidend linkje om tenminste een klein beetje veiligheid en waarborg te garanderen. In ME-land is niet alles niet zo vanzelfsprekend, wat vertrouwelijkheid betreft, van daar.

En wat wil je als ME-patient nog meer dan wat mensen om je heen, die wat positiefs proberen in goed vertouwen te doen? Ik heb tenminste van verschillende mensen ervaren dat ze het een goed idee vinden om eens onafhankelijk te onderzoeken hoe de kaarten er zoal bijliggen in zake CGT ed.

Geruchten super hard maken is een tweede stap, misschien, en initiatief moet vlgs mij vrij baan hebben, zij het met enige reserve en voorzichtigheid, vooral met het oog op veiligheid en/of het gevaar, dat berichten verkeerd geinterpreteerd worden: de beeldvorming is toch al allerberoerdst, slechter kan eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Het idee is prima, maar de uitwerking niet, en daardoor is het risico groot dat het uiteindelijk tegen ons gaat werken. Overigens vermeldt de Steungroep op haar website niet wie de enquete houdt. Daardoor ontstaat de indruk dat ze het zelf zijn.

Of er iets met de ingevulde formulieren gaat gebeuren is vervolgens nog maar de vraag, want wie zou dat moeten doen? Het op een rijtje zetten van wat vragen is zo gepiept (als je niet weet dat het belangrijk is hoe je dat precies doet), evenals het maken van een formulier maar het verwerken en analyseren van resultaten is een hele klus.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Guido,

Niemand houdt je tegen zelf aan betrefende onderzoekende persoon te mailen, hoor!

En, trouwens, hoeveel meer kan er verpest worden dan er al is gedaan? Een slechtere situatie voor ME-patienten is bijna niet meer mogelijk.....
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Beste Annac,

Dat heb ik ook gedaan, maar het is niet netjes om van een private mailwisseling in het openbaar verslag uit te brengen.

Wat kan worden verpest (niet per se door deze actie hoor, maar in het algemeen) zijn de pogingen die door verschillende partijen worden ondernomen om de situatie te verbeteren. Overigens kan het altijd nog slechter, en gaan sommige dingen nog steeds slechter. Het komt steeds vaker voor dat UWV of CIZ eist dat CGT wordt gevolgd, en zelfs gebeurt het dat als een jeugdige patient met CGT stopt - op doktersadvies! - omdat het tot ernstige achteruitgang leidt, de 'behandelende' instelling de kinderbescherming inschakelt.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik snap je wel, hoor, Guido.

Laten we hopen dat de politiek eindelijk eens een ommezwaai gaat maken. Is echt nodig, want de discriminerende invloed die allerhande kabinetten met hun houding hebben doen gelden hebben al veel te veel extra leed gebracht. En eigenlijk lijkt het erop dat, wat je ook doet, alles tegen je wordt gebruikt, vandaar mijn cynische uitspraak dat een nog slechtere beeldvorming niet meer mogelijk is. Maar helemaal de bek houden helpt ook niet, dus.......

Dus heb ik zoiets van: als iedereen, overal in het land regelmatig tegen deuren klopt er ooit eens een open moet gaan. En misschien werkt verspreiding van e.e.a. net als een soort evangelie?????Ha, ha! Het bewerken van de achterban, bedoel ik.
Plaats reactie