CVS en het hebben van een hond

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik ben het niet helemaal met jullie eens ,maar dat is mijn ervaring ik heb namelijk drie kinderen groot gebracht en had ook nog andere dingen dan m,e en dat zijn dingen die moet je ervaren ik had mijn kinderen al ,ik heb het wel moeilijk gehad ,en ook mijn gezin maar ze vonden mij en trouwens nog een fantastische moeder ook al voel ik mij schuldig ,maar ben toch blij dat ik ze heb liefs alie :wink:
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Arjen,

Al een beetje over je verdret van je gestorven hond heen? Uit ervaring weet ik dat een gestorven huisdier hard aan kan komen, maar een gestorven kind is wel weer 10 x zo zwaar, denk ik. Ach,zo kan je eindeloos door blijven filosoferen over de overeenkomsten.

En Alie, als je een partner hebt en je ziet het beiden maar even WEL zitten, kinderen, moet je ze natuurlijk nemen! Het zijn dan je bakens in het leven.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

lieve annec ik denk dat je je vergist ik heb drie kinderen en een partner waar ik reuze blij mee bent ,ik reageerde op mariska ,die het absoluut niet ziet zitten om kinderen te hebben maar dat is haar keuze ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat ze zo iets moeilijk vind liefs alie :wink:
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Alie,

Ik snap je niet helemaal: waar vergis ik me nu in? Ik beaam toch het feit dat kinderen hebben/krijgen wel mogelijk kan zijn?
mariska28
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2006, 14:41

Bericht door mariska28 »

ja als je al kids hebt en je krijgt later ME dan vind ik het een andere zaak. en het ligt er aan in welke mate je ME hebt, ik ben bijna bedlegerig en bijv. na 10 min visite te hebben gehad ben ik helemaal op voor de rest vd dag, laat staan als de hele dag drukke kids om je heen lopen.

fijne kerst allemaal
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

lieve annec ik denk dat ik het beetje verkeert heb begrepen ik dacht dat jij mij bedoelde, met dat ik kinderen moet nemen daar ben ik nu een beetje te oud voor hahaha, maar je bedoelt in het algemeen ,, en mariska voor een ieder met m,e is het heftig hoor, ik heb het ook al 30 jaar plus fm en syndroom van tietze en kwadranten syndroom ,,ik ben er best trots op dat ik mijn kinderen hiermee heb groot kunnen brengen maar iedereen moet met zijn leven doen wat je zelf het beste vind, voor mij zat er niets anders op ik had mijn kids al, en ben er reuze blij mee maar denk niet dat wij het gemakkelijk hadden hoor groetjes alie :wink:
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hallo Annac,
Nee, ik mis mijn herder veel, bijna 28 maanden samen "werken en leven", dit om van een mishandelde en verwaarloosde asiel herder, een goede herder te bouwen, iets wat zo mooi lukte tot het ontvallen van Rex, da, s pijnlijk en wrang.

De vergelijking met Kinderen, daar waag ik mij niet aan, da, s te persoonlijk voor mij en daar wil en kan ik geen stelling in nemen!
Behalve uiteindelijk de letterlijke rangorde dat een kind boven de wetten van een hond "hoort" te staan!
(Wel was Rex, nu net als mijn teckel en nieuwe herder, een immens belangrijk baken in mijn leven :!: )

Net als het wel of niet "krijgen" van kinderen, ik haat hier de woordkeuze nemen,(je moet ze maar wel of niet kunnen krijgen) da, s voor een ieder een persoonlijke keus, een die in ieder geval verzwaard wordt door het leven met ME.
Anderzijds, ik ben erg gelukkig met de vrouwen op de site die het mogen beleven.

Dergelijke keuzes zijn zo intens persoonlijk en prive, daar mag in mijn optiek niemand zich echt: mee bemoeien, enkel delen van ervaringen. :idea:

Ik vind dit ook een keus die niet vergelijkbaar is met het nemen van een hond(al vind ik het als hondenman wel prettig dat mensen oprecht en bewust voor een dier kiezen: de asiels en mishandeling barst in deze wereld uit zijn voegen). :evil:

Persoonlijk, ik denk als ik of mijn partner vrouw geweest was, dat er vast wel een hummel was gekomen, mis vaak een jochie/ meisje wat pappa tegen mij zegt. :wink:
Ieder moet kiezen wat hij/ zij kan verantwoorden aan zichzelf.
Arjen 8)
Arjen: fight for live
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

hoi arjen,
mijn eerste hond kwam ook uit het asiel,en was voor mij een geweldige ervaring.
ik zat gisteren te kijken op honden zonder toekomst en zag daar ook herderachtige honden bij.
ik weet niet of je al een andere hond hebt,maar mischien is dat wat voor jou.het zijn ook vaak pups.
ik kan geen pbtjes sturen dus vandaar dat ik het maar hier neerzet.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi arjen ik kan mij voorstellen dat je rex zo mist jij had hem gemaakt tot een lieve vriend en eigenlijk ook als je kind een mishandeld dier die door jou met zo veel liefde is ontvangen en waar je al je tijd en liefde in heb besteed lijkt mij inderdaad moeilijk om dat zo maar even van je af te zetten ook al heb je je pup en tackel hij is onvervangbaar ,en zoals je zegt kinderen neem je niet die krijg je en is iets prachtigs ,,maar van mariska begrijp ik dat ze het moeilijk vind om een kind te hebben je moet er toch voor zorgen, en het lijkt haar moeilijk om in deze situatie terwijl je het zo moeilijk met jezelf heb een kindje groot te brengen ,ik heb ook al mijn kracht en liefde erin moeten stoppen en dikwijls mij zelf weg moeten cijferen samen met henk natuurlijk maar die kwam meestal s,avonds laat pas thuis,maar gisteren waren we weer allemaal bij elkaar, zij zijn nu natuurlijk volwassen ,maar schitterend vond ik het ik was en ben nog wel letterlijk kapot na zo,n dag maar dit kunnen ze mij niet meer afnemen ikwens iedereen veel kracht en wijsheid toe en een zalig uiteinde en een goed 2007 liefs en voor iedereen een knuf van alie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Alie, Ontzettend Fijn :D Dat je toch zo mooi kunt en mag genieten van je kroost: dat pakt niemand jouw meer af en die klus heb je samen met je Man toch maar mooi geklaard \:D/ .
Goa, bedankt voor je tip, heb al een nieuwe pup.
Arjen 8)
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi arjen mijn gezin is mijn leven ,dank je wel voor je lieve woorden :D arjen kan je al wennen aan je nieuwe pup :wink:
doelies
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2006, 08:24

Bericht door doelies »

arjen heeft helemaal gelijk! ik ben ook een echte hondenliefhebber, heb er zelfs mijn werk van gemaakt in het verleden ( kan nu niet meer), maar ik heb mijn 2 honden een jaar geleden weg moeten doen omdat ik niet meer goed voor ze kan zijn! dit deed en doet me nog heel veel pijn. dus zolang je niet zeker weet of je ze goed kan verzorgen, begin er dan niet aan. als het je wel lukt, is het geweldig om een hond te hebben. ik zou wel kijken naar een hond die niet te veel beweging nodig heeft en idd voor een goede back up zorgen voor als het je eens niet lukt.

succes met je beslissing,

groetjes jessica.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Jessica,
Wat een moeilijke beslissing, maar 1 ding wil ik hier kwijt!
Dit heet ook liefhebben van dieren, als jij hen niet meer kunt geven wat zij nodig hebben, is deze keuze ook een vorm van juist ULTIEME LIEFDE! Veel sterkte.
Arjen
Arjen: fight for live
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik weet niet of iemand het al geopperd heeft, maar als je naar een goed asiel gaat kun je misschien een hond uitkiezen die al ouder is en niet zo wild meer en dus al is opgevoed. Want een pup opvoeden vergt erg veel energie, weet ik uit ervaring. Ook als je gezond bent. Evt kun je daar een verzoek in dienen, te waarschuwen als een dergelijk vrij volwassen rustige hond binnengebracht wordt? Anders ga ja daar eens in de zoveel tijd naar toe. Je moet er rustig de tijd voor nemen er een uit te zoeken.
gisèle
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jan 2007, 19:57

Bericht door gisèle »

ik heb 4 kleine hondjes,
1 half york/foks teefje van 7jaar
1 echte york reutje van bijna 5jaar
1 mini maltezertje reutje van bijna 2jaar
en pas een mini malteertje reutje van 11 weken oud

met 4 gaan wandelen is moeilijk dus wacht ik tot men man eens tijd heeft om samen dan te gaan wandelen hé.....ik laat ze wel eens buiten op het groot teras hoor!!!
dat is wel 1 voordeel als men kleine hond koopt,je hoeft niet zo niet buiten te gaan hé,als het niet zo lukt omeens buiten te gaan
op www.kapaza.be kan men ook pupy's en wat oudere hond kopen
maar doe rustig aan en neem je tijd ervoor hoor
gr gisèle
Plaats reactie