CVS en het hebben van een hond

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jenny
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2008, 17:08

Bericht door jenny »

ik heb ook een hondje van 11j. en vroeger ging ik met hem 20min. wandelen 'smorgens, maar ik heb het herleid tot 10 min. dat vind ik wel jammer voor mijn beestje, die heeft energie teveel! mijn zoon die laat hem dan 'smiddags nog eens uit(chance).
groetjes jenny :(
een schouderklopje heeft nog nooit iemand verwond!
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

Wat een scheet van een hond marloes! (gezien in ander topic)
Nadat mijn hond 2006 is overleden had ik gedacht voorlopig nergens meer aan te beginnen, maar toen mijn poes afgelopen jaar onverwacht en veel te jong overleed en ik huisdierloos ben geworden kriebelt het al een half jaar enorm en wil weer gaan voor een hond.....alleen tja dat zelfconflict.
Ik ben wel in staat om een hond te verzorgen en zeker met mijn vriend en familie die bij mijn vorige hond heel veel hebben meegeholpen en dat nu weer willen doen.
Alleen doe ik er verstandig aan om een wat relaxtere en rustigere hond aan te schaffen i.p.v een hond zoals ik had die je gerust adhd-er kan noemen, zo gek als een deur en die geen genoeg krijgt van spelen en van tuinieren :shock:.
Ik lachte me in de rondte om die hond, maar kon hem uiteindelijk in zijn energie niet goed bijhouden waardoor ik ook problemen ondervond waar ik vooral weer met m'n neus op mijn onvermogen werd gedrukt (ik had deze hond aangeschaft voordat ik ziek was) en het gevoel had dat ik niet kon bieden aan hem wat ik wil bieden.
Kortom ik smul even mee met jou enthousiastme over een nieuwe hond en hoop over niet al te lange tijd te weten wat ik wil en/of hondje tegen te komen dat ik denk; ja dat is m!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Het gaat redelijk met Spikey.
Ze is al wel aan ons gewend en overdag gaat prima.
Maar 's nachts, en als ik bv boodschappen ga doen of een paar uurtjes ga werken, is het mis.
Dan is het één groot jank- en blaf-festijn.

Waarschijnlijk heeft ze toch nog niet zo goed geleerd om alleen te zijn als de vorige eigenaresse zei. Dit moet dus nog wennen, met als gevolg dat ik erg slecht slaap 's nachts vanwege het geblaf, en de meeste ochtenden om half zes al het eerste rondje loop. Daarna lig ik dan tot een uur of 9 met haar op de bank om nog iets bij te slapen.
Keep on rockin'
Gast

Bericht door Gast »

Elianne krijgt komende zaterdag haar pup; een kooikerhondje.
Ze wilde al zo lang een hond, maar vanwege haar ernstige ME/CVS ging dat niet. Nu ze zo'n stuk beter is, en de lijn nog steeds stijgend, kan ze ook echt (met hulp van de overige gezinsleden) de zorg voor een hondje aan. Daarbij kan het haar helpen de weg in de samenleving (waar ze toch ruim 2 1/2 jaar uit is geweest) weer wat terug te vinden.
Overigens heeft ze afgelopen weken voor het eerst weer in de dansgroep meegedanst; en het lukte, zonder al te grote terugslag!!!!

Miek
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

breda1958 schreef:Elianne krijgt komende zaterdag haar pup; een kooikerhondje.
Wat leuk zeg, een kooikerhondje!!
Wel een hondje dat veel beweging nodig heeft hè?
Fijn dat het zo goed gaat met Elianne.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Marloes schreef:Het gaat redelijk met Spikey.
Ze is al wel aan ons gewend en overdag gaat prima.
Maar 's nachts, en als ik bv boodschappen ga doen of een paar uurtjes ga werken, is het mis.
Dan is het één groot jank- en blaf-festijn.

Waarschijnlijk heeft ze toch nog niet zo goed geleerd om alleen te zijn als de vorige eigenaresse zei. Dit moet dus nog wennen, met als gevolg dat ik erg slecht slaap 's nachts vanwege het geblaf, en de meeste ochtenden om half zes al het eerste rondje loop. Daarna lig ik dan tot een uur of 9 met haar op de bank om nog iets bij te slapen.
pfffj, dat klinkt best heavy! Lijkt dan bijna alsof je een baby hebt die ook in het begin je ´s nachts uit je slaap houdt.
Hopelijk is die snel een beetje vertrouwd en in z´n ritme, voor hondje zelf en voor jullie!
Gelukkig kan je daarna nog eventjes bijslapen, dat zal je zeker nodig hebben.
Gittje
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 jul 2008, 10:20

Bericht door Gittje »

Momenteel deel ik mijn leven met 2 honden en 3 binnenhuiskatten. Voor foto's verwijs ik jullie naar http://baudrez.dommel.be/gallerij/

Ik heb altijd dieren rondom mij gehad en zou moeilijk zonder kunnen, maar soms als de energie op een laag peil staat, kan het wat teveel worden. Zeker als je als 2de hond een pup neemt en je die nog apart moet uitlaten omdat de oudere hond slechts korte ommetjes kan maken wegens artrosetoestanden. Gelukkig krijg ik daarin hulp van mijn man.

De kunst is om een type huisdier te vinden die bij je temperament, levenswijze & gezondheidstoestand past. Vroeger was ik hoofdzakelijk een hondenmens, nu -met het ouder worden- begin ik katten meer & meer te appreciëren.
Gebruikersavatar
GeaK
Actief lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 28 jun 2008, 16:23
Locatie: Pieterburen
Contacteer:

Bericht door GeaK »

Ik deel mijn leven met twee honden en twee poezen. En inderdaad kan het soms wat te veel zijn als ik een slechte dag heb. Gelukkig bekommert mijn vriendin zich dan om de honden. Ik probeer echter zo veel mogelijk zelf de honden uit te laten. Op die manier kom in tenminste buiten en krijg ik toch beweging. Ook op de slechtere dagen stimuleren de honden mij op allerlei fronten en dat vind ik erg prettig.
Mijn poezen geven me heel veel, maar ik ben (en ik denk dat ik dat ook blijf) echt een hondenmens. Ik heb niet zo'n mooie link als jij Gittje, met van die prachtige foto's, maar geloof me, mijn twee labradors mogen er ook zijn :wink:

Groet Gea
Dit wordt een hele mooie dag!
Gittje
Beginner
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 jul 2008, 10:20

Bericht door Gittje »

GeaK schreef:Ik heb niet zo'n mooie link als jij Gittje, met van die prachtige foto's, maar geloof me, mijn twee labradors mogen er ook zijn.
Ongetwijfeld :D

Huisdieren geven je veel plezier en brengen toch een aparte dimensie in het leven.

Greetz

Brigitte
Plaats reactie