CVS en het hebben van een hond

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lieve017
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2006, 23:08
Locatie: Deurne
Contacteer:

CVS en het hebben van een hond

Bericht door lieve017 »

hey iedereen

ik ben cvs patiênt en heb me laten vertellen dat het hebben van een hond in huis wel therapeutisch zou werken.
daar je dan verplicht bent toch een wandeling te gaan maken met de hond.
ik denk idd dat het zou kunnen werken, ik kom namelijk ook niet buiten als het niet moet. je zoekt op den duur altijd excuses om niet meer of beperkt buiten te komen.
ik weet niet of er artiekels bestaan over cvs en het hebben van een hond als therapeutische waarde.
je kan het zo een beetje vergelijken met blinde geleide honden. een hond die ook de patiënt helpt.
hopelijk heeft er hier iemand met cvs ervaring met een hond.
het probleem is alleen dat ik eigenlijk geen hond mag houden van mijn huisbaas :(
en weet niet hoe ik hem dat kan uitleggen dat het hebben van een hond voor mij belangrijk is voor mijn bewegingstherapie.

hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.

groetjes Lieve 8)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

CVS en het hebben van een hond

Bericht door Gabutje »

Ikzelf heb een hond die ik sindskort minstens 1 keer per dag uit laat.
Heerlijk vind ik het, want ook de buitenlucht is erg belangrijk, ook tegen stress en spanningen.
Plus de beweging die je krijgt en de andere hondenbezitters die je tegen komt.

Belangrijk is wel dat je een hondenuitlaatservice of iemand kent die in geval van nood het hondje kan uitlaten. Stel dat je bijvoorbeeld uit de roulatie bent, tegenwoordig kom je overal van die diensten wel tegen.

Ik zou wel een klein hondje nemen dan, is makkelijker hanteerbaar voor je.
Het is een vriendje voor het leven!

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Draakje
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 mar 2006, 15:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

CVS en het hebben van een hond

Bericht door Draakje »

Ik heb nu 2 hondjes das best zwaar (gelukkig laat mijn vriend ze meestal uit en ik 1 soms 2 keer per dag.)maar de 1e Spiky heb ik echt genomen om idd meer buiten te komen want kwam ook bijna niet meer buiten, revalidatie vond het een goed idee en ben er idd in verglijking met toen een stukje op vooruit gegaan. Noem hem mijn therapeutische hondje :D
maar wat gabutje zegt over in geval van nood iemand bij de hand hebben is wel heel belangrijk.

Succes Groetjes Vaness
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

ben zelf in het bezit van twee honden en drie katten,en zou absoluut niet meer zonder kunnen.zonder mijn dieren zou het leven veel zwaarder zijn.ze brengen me veel ontspanning en vreugde. en geven me de nodige beweging.en als het een keer niet lukt om er mee te lopen heb ik gelukkig altijd nog mijn man die er dan mee loopt.
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Wij hebben thuis 2 windhonden, die erg veel beweging nodig hebben. Ik probeer elke dag één keer mee te lopen, en vind het heerlijk! Mijn ouders lopen meestal minstens een uur per keer, maar dat is voor mij te veel. Als ik mee loop gaan we daarom vaak een half uurtje. De buitenlucht doet me echt veel goeds! En je komt natuurlijk veel andere hondenbezitters tegen, die altijd wel een praatje willen maken. Daarnaast brengen dieren natuurlijk veel vreugde mee!

Een hond zou voor jou daarom ook wel goed kunnen zijn! Maar zoals Gabutje zegt, ga dan wel voor een hondje die niet té veel beweging nodig heeft. Zodat je ook lekker kleine stukjes kunt wandelen.

Succes! En laat je het nog even weten als je een besluit genomen hebt? :wink:
Kippie
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 nov 2006, 15:23

Bericht door Kippie »

Ik heb omdat ik geen hond meer kan verzorgen, uitlaten, spelen en borstelen sinds 6 jaar een kat.
Ik vind het heerlijk dat deze dame me gezelschap houdt en als echt hondenmens is het toch een leuk vriendinnetje geworden.

Als jij je goed genoeg voelt een hond te verzorgen kan ik het je zeker aanraden hoor. Het is wat iedereen ook al gezegd heeft.
Groetjes van Kippie, die ME heeft en geen CVS of FM.
Gebruikersavatar
paula
Actief lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:01

Bericht door paula »

Je mag wel een tijdje een hond van me lenen... (:wink: grapje) maar Ook hier is het geweldig om honden te hebben... Ik raad je de temperamentvolle, jachthond die veel beweging nodig heeft af... Wij hebben twee jack russels en een Argentijnse dog en dat is best veel werk met uitlaten enzo :roll:
Niet dat ik ze zou willen missen maar 3 honden die veel beweging nodig hebben is best heel veel. Gelukkig heb ik een partner die mee gaat uitlaten en lukt het wandelen me meestal wel... :wink:
mariska28
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2006, 14:41

Bericht door mariska28 »

ik heb ook ME en een hond, rottweiler. die hond was aangeschaft toen ik nog samenwoonde en toen liet mijn vriend haar meestal uit, want dat is te zwaar voor mij

laatst ging mijn relatie over en heb nu haar nu 2-4 dagen per week en hoewel ik erg blij met haar ben en niet zonder haar zou kunnen is het erg zwaar voor me, ook al heb ik wat hulp van een uitlaatservice. zelfs een klein stukje lopen om ff te laten plassen is erg zwaar.

dus enerzijds ga ik achteruit van de dagen dat ze hier is en anderzijds knap ik geestelijk op als ze er is, ben al 6jr dag in dag uit met haar dus is echt een soort 'kindje' van me.

als ze er niet meer is dan zou ik dolgraag weer een hond willen maar zolang ik ME heb is het beter van niet.

heb ook een kat en dat is minder werk en ook heeeeel leuk!
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Hoi,

Wat leuk een hond!!
Ik heb er zelf ook over nagedacht.
Met dezelfde argumenten als jij.
Maar mijn vriend zou hem dan sóchtends uit moeten laten en zag het toch niet helemaal zitten.
En je moet het er natuurlijk samen over eens zijn he??
Dus voor mij geen hond.

Maar gelukkig heb ik al wel een kat en daar ben ik heeeel blij mee!! :D
Is echt mijn schatje!

Geeft zoveel gezelligheid,lekker samen knuffelen.
Als ik ga rusten komt hij altijd bij me liggen.

Dus misschien ook iets om over na te denken??
Veel succes met je beslissing!!
Ben benieuwd!!

Groetjes,Mieke
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

O ja,vergeten!!
Misschien komt er binnenkort nog een konijntje bij!! :D
Nog een knuffie!

Hoop dat het doorgaat!!

Xx
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hallo Lieve,

Een topic die ik als hondenman niet kan negeren.
Iedereen kan ten 1e van alles vertellen :wink:
Is een hond iets wat je wil is de belangrijkste vraag.
Dan de kwestie kan ik haar/ hem bieden wat ze nodig heeft.
Lees bij jou al over je "weigerende" huurbaas, persoonlijk gesprek kan helpen maar check dit wel, anders zit je met je hond op straat, voor allebei wat minder :wink:

Als Jij echt een hond wil, praktisch inschat wat het betekent:DOEN.
Zelf kost het al mijn energie en leven/ geeft het mij al mijn energie en leven.
Verdiep je in de soorten honden en verkies er een die bij je past!

Uiterlijk is snel gewend, karakters van diverse honden en mensen kunnen enorm botsen.
De vraag is: wat wil je met en van een hond, wat heb je een hond te bieden!
Bezie eens een honden enceclopedy, (internet is gelijk bats alles.)

Volg je gevoel en vooral ook je verstand, tien tot vijftien jaar(of meer) de directe omgeving van je, een die je niet even als de tv uit zet.

Succes
Arjen 8)
Arjen: fight for live
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heel wijze raad van Arjen.

Een hond is bijna net zoiets als een kind. Ietsjes makkelijker, maar toch, bij de verantwoordelijkheid en de dagelijkse verplichte uitjes (ook als het regent) moet je wel even weten waar je mee begint. Je hoeft alleen niet in school en toekomst te investeren, want hun niveau blijft bij ongeveer 3 a 4 jaar mensen leeftijd staan (vrij naar Jenny Arean), al doen zij soms alsof ze de wijsheid in pacht hebben als ze je met hun trouwe hondeogen aankijken als je zelf in de put zit of als ze iets stouts doen!
mariska28
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2006, 14:41

Bericht door mariska28 »

Ja absoluut waar, denk er heeeeeeeeeeeeeel goed over na voor je begint, het is niet niks en zowel bij het beginnen van kids als een hond moet je ze wel de aandacht/verzorging kunnen geven die zij nodig hebben , anders is het erg egoistisch om aan kids/honden te beginnen.

ik zou bijv geen kind kunnen opveoden door ziekte en daarom zou ik er ook nooit aan beginnen, dat is zielig voor zo'n kindje en die hebben er niet om gevraagd,

met de aanschaf van mijn hond heb ik wel gedacht aan hoe het moet als ik weer beter zou worden omdat ze dan toch gewend is dat ik altijd thuis ben, maar niet als mijn partner en ik uit elkaar zouden gaan, heel stom van me, maar al is het nog zo zwaar voor me met behulp van wat mensen en ikzelf zorg ik ervoor dat ze niets te kort komt! en neem ik extra rust op de dagen vd week dat ze niet hier is.

dus idd neem niet zomaar 123 een hond maar denk erover na en zoek al oplossingen voor dat het hondje er is. anders zit je dalijk alsnog met een probleem.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ook bij een konijn moet je overigens rekenen op een levensduur van zo'n 8 jaar... En daarbij zijn ze niet altijd zo dol op knuffelen als hun pluizige uiterlijk doet vermoeden. ;-)
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Aanvullend op Mariska, da, s inderdaad de reden waarom ik geen kids heb, mijn droom was ooit mijn eigen of pleegkind: hen kan ik moeilijk in een bench stoppen; erg slikken maar dan dus niet!
Annac bedankt :wink:
Arjen 8)
Arjen: fight for live
Plaats reactie