Creatine voor snellere spierheropbouw?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door diederik »

Je hebt niks te verliezen hé, maximaal 13 euro (dat leek me trouwens wel goedkoop die link die je stuurde van de tuinen) en als je na die ene verpakking (ca 4 mnd) nog geen verschil merkt weet je dat het toch niet helpt ;)


(nog vergeten te vermelden - er schijnen mensen te zijn op wie het wel een groot effect heeft, maar anderen rapporteren dat het niks voor ze doet dus wslk hangt het ervan af of je 'responder' bent)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door dino »

Klopt ik las het, dat het bij sommigen niet werkt. Kan ook aan je voeding liggen misschien? Of simpelweg zoals jij zegt of je 'responder' bent. Die goedkope schijnt prima te zijn als ik zo wat fora lees, Amerikaans merk, alleen Europese merken nog beter maar dan ben je veel te duur uit om uit te proberen.

Hoop wel dat het werkt natuurlijk ;). Anders kan ik jou een potje aansmeren? :lol:
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door diederik »

Hehe.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door dino »

Ik ben nu 4 dagen bezig met de creatine. 's Ochtend en 's avonds een theelepel (om maagproblemen te voorkomen verspreid ik het). Merk nog niks :lol:. Het smaakt trouwens naar... Niks. Gewoon smaakloos, wel fijn.
Zal nog wel even moeten wachten op resultaat denk ik :lol:. En ik ga niet cyclen is inderdaad onzin. We zullen zien hoe het zih verder ontwikkelt...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door diederik »

Maar wat ik mij afvroeg (k ga me ff bemoeien :P); je gaf ergens anders aan dat je VO2max minder was dan die van een 70jarige, wat is dan net het doel van nu al weer te willen gaan trainen? Is dat wel slim en niet eerder contraproductief?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door dino »

Omdat ik eigenwijs ben en graag een sociaal leven wil hebben :oops:. Ik doe het rustig aan (vrije training, geen lessen, dus heb alles zelf in de hand), maar ga ermee wel over mijn grenzen 1x per week. Maar anders heb ik echt GEEN leven...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door diederik »

& hoe's de experiment going? ;)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door dino »

Gaat goed. Merkte bij de training gisteren wel verschil (meer kracht, minder verzuring). Maar kan ook door de b12injecties komen...
Ik heb het gevoel dat ik niks ben aangekomen... De weegschaal zegt ook van niet (hooguit halve kg maar mijn gewicht fluctureert de gehele dag). Dus misschien gewoon vet ingewisseld voor water in spieren?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door diederik »

Het gaat natuurlijk ook niet over 10 kilo op een week tijd he :P

En zoals ik al zei kan het natuurlijk voor vrouwen verschillen, die hebben minder absolute spiermassa dus kunnen waarschijnlijk minder creatine opnemen dus het verschil in gewicht zal kleiner zijn?


Mijn gewicht fluctueert zelfs 5 kilo op een of twee dagen, dus je kunt het inderdaad maar over een langere periode beoordelen.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door dino »

:lol: 10kg over een week. Oke vooruit ben nu twee weken bezig dus niet zo goed te beoordelen inderdaad. Ook heb ik de inhoud van de theelepel die ik telkens neem niet gewogen, kan ik alsnog wel doen.
Had het potje zelf ook kunnen wegen bedenk ik me nu.
Ik maak gewoon het potje op en zie dan wel weer :P. (Duurt nog wel even)

Maar 5kg fluctureren over 1 dag is wel veel zeg! Ik houd het op max 2kg (relatief nog veel op 57 kg).
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door diederik »

Mja, als ik (nog) niet naar toilet ben geweest en een hoop heb gegeten weeg ik 70. 's ochtends na toilet weeg ik 65 :P
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door dino »

Moet je ook niet zoveel vreten :lol:.

Grapje.. klinkt als een goed gewicht (of te licht).
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door dino »

Ik lees hier net dat ik al 2 maand bezig ben met creatine. Daar was ik benieuwd naar.
De pot is nog lang niet half leeg dus ik denk dat ik een beetje weinig gebruik??? Wel dagelijks. Soms 2x daags.

Ik kan niet zeggen of ik er wat van merk. Heb wel vooruitgang geboekt in kracht de laatste tijd maar ik weet niet of dat aan de b12 of creatine of beide ligt... Dus tot zover mijn update.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door semma »

brandy schreef:diederik, ik gebruik ook amitriptyline, en daardoor houd ik ook al vocht vast vooral in mijn gezicht, en dat voelt niet prettig
idd een paar kilo meer is geen ramp, we hebben te maken met veel ergere dingen dan een beetje overgewicht
toch wil ik het wel in de gaten houden...
gewone fysio daar ging ik in eerste instantie heel ver achteruit, en later helemaal gèen verbetering
de manier van fysio die ik nu volg is helemaal op mij afgestemd, en ik ga dus ook zeker niet over mijn grenzen
supplementen kopen in een drogisterij doe ik niet, ik gebruik thyrax voor mijn schildklier, en dan moet de magnenisum die ik ook gebruik zeker 3 uur later innemen, anders heb je wisselwerking
dat vertellen ze natuuurlijk niet in een gewone drogisterij, ik gebruk nog veel mer medicijnen ook voor mijn hart
deze arts gaf ook al aan dat ik het gewoon in de winkel kon kopen ipv de apotheek, maar ik heb samen met de apotheekass. de website dooorgenomen, en er zitten idd enorme verschillen in de prijs, je kon het ook kopen voor bijna 30.00 euro, dus met mijn dosering van 5 g per dag, kan ik er ongeveer 9 weken mee doen, incl stopweken, kost me dat nog een 10 euro

de stopweken zijn er voor om het lichaam ook vanzelf creatine via voeding te laten opnemen,ik snap je redenering m.b.t. de sporters, maar dat i niet waarom ik zou moeten stoppen

ik ga het proberen, als het niet bevalt kan ik altijd stoppen
de bietensap heb ik vandaag al wel ingenomen, lees hier ook veel goede berichten over
Ik zie nieuwe dingen.
Wat is de wisselwerking tussen Thyrax en magnesium?

Een beetje sterker/minder wankel worden doe ik van eiwitpoeder. Helaas vergeet ik dat nogal eens. Theelepel per keer, want anders is het net of ik een buik vol beton heb.
Gast

Creatine voor snellere spierheropbouw?

Bericht door Gast »

er moet minsten 3 uur tussen thyrax en magnesium inname zitten
thyrax smorgens voor het ontbijt, de magnesium neem ik savonds pas in
een wisselwerking betekent bijna altijd dat de medicijnen sterker/slechter gaan werken, of het word bijvoorbeeldt niet goed opgenomen
Plaats reactie