Mijn ME/CVS klachten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oke dankje!
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

En als je huisarts niet mee wil werken kan je het dan op eigen houtje doen?
Gebruikersavatar
kaatje38
Beginner
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 nov 2011, 13:26

Bericht door kaatje38 »

Hoi Louisa,

Even een vraagje;

Je hebt me een link gegeven waarin ik kon zien waarop getest moet worden voordat de diagnose ME kan worden gegeven nl. deze;

http://esme-eu.com/general-me-blood-wor ... 4-150.html

Is het zo dat de meeste van de mensen op dit forum met de diagnose ME deze onderzoeken gehad hebben?

Wat heeft een diagnose van internist en neuroloog dan nog van waarde?
Voel me nu een beetje een nep ME-er. :cry:
Begrijp je wat ik bedoel?

Ik was zo blij dat er na al die jaren ziek voelen, veel serieuze klachten hebben en letterlijk leeg zijn, en onderzoeken eindelijk een diagnose kwam.

Een diagnose waar ik me helemaal in herken...!
Het gaf me veel vragen, maar ook wel veel rust.

Nu twijfel ik heel erg, want als men niet kan vertrouwen op de diagnose van artsen in het ziekenhuis, waar kan men dan op vertrouwen?

Daar tob ik nu erg mee. :oops:

Groetjes van een erg onzekere Kaatje.
Het voordeel van een slecht geheugen is dat men van dezelfde goede dingen meer dan eens kan genieten.
(Nietzsche)

--------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Kaatje

je klachten zijn ernstig en voldoen aan het beeld van ME. Na al die jaren is het fijn om een naam om op al die klachten geplakt te krijgen.
Nu komt de volgende stap. Om je de beste kansen tot herstel te geven, is het van belang dat je de beste behandeling krijgt.
Als een arts je zegt dat je waarden binnen de lijntjes liggen, gaat hij niet willen behandelen. Dan sta je binnen een jaar nog even ver als nu. Niet iedereen doet de testen die vermeld staan in de link. Doe de testen waarvan je denkt dat ze nodig zijn om een behandeling te kunnen krijgen. We hebben allemaal ons beperkt budget.
Als je niet weet waar te beginnen, stel gerust je vragen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie