Vanavond op tv: Labyrint over darmbacterieën

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Vanavond op tv: Labyrint over darmbacterieën

Bericht door malu »

Vanavond om 20.50 uur op NL 2: het programma Labyrint over darmbacteriën

Het zal niet specifiek over ME gaan, maar wellicht is het voor ons interessant.

Zie ook de link naar de website http://www.wetenschap24.nl/programmas/l ... armen.html en onderstaande copy-paste van nu.nl :

"Er zitten tien keer zoveel bacteriën in onze darm als cellen in ons hele lichaam. De samenstelling van deze darmbacteriën is bepalend voor onze gezondheid. Dik, ziek of depressief? Geef je darmbacteriën de schuld! Een aflevering over de dierentuin in onze darm.

Elk mens heeft zijn eigen unieke samenstelling aan darmbewoners. Dit ecosysteem is zo stabiel dat zelfs een heftige antibioticakuur of een darmspoeling het nauwelijks aan het wankelen brengt. Maar wat gebeurt er als je je eigen darminhoud verwisselt voor die van een ander? Onderzoekers van het Amsterdams Medisch Centrum transplanteerden de poep van dunne donoren naar de darmen van dikke proefpersonen. De dikke proefpersonen werden weliswaar niet meteen slank door één zo'n poeptransplantatie; wel verdween hun suikerziekte.

Niet alleen darmbacteriën kunnen een genezende werking hebben. Ook wormen worden ingezet als medicijn. Sinds de omstandigheden waarin wij leven superhygiënisch zijn geworden, hebben we steeds meer last van allergieën en auto-immuunziekten. Een teken van een zwak immuunsysteem of missen we gewoon onze oude darmbewoners? Capsules met wormeneitjes zijn al in de maak."

PS. Ik hoop alleen niet dat DML ook ooit overgaat op die capsules met wormen-eitjes of poeptransplantaties ;) Dan toch maar liever een simpele AB-kuur :) Na afloop van het programma is er een napraatsessie.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Lijkt me idd wel interessant, Malu!
Thx
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Ome Willem had toch gelijk...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:lol: Eigenlijk een visionair dus...
Life smells...
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Dank voor de tip Malu. Staat geprogrammeerd op mijn digibox.
ME patienten hebben idd vaak te maken met darmproblemen.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Heb net het programma gezien...
Klonk met momenten heel aannemelijk.
Vermits ME ook te maken heeft met chronische darmontstekingen, zou dat voor ons ook wel es een doorbraak kunnen betekenen.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, voor ons interessant! Mss gaan we nog eens met z'n allen aan de varkensdarmwormen :-) Brr...
Life smells...
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Het klonk idd aannemelijk. We zullen wel nog veel geduld moeten hebben, helaas...

Vooral de theorie over het immuunsysteem dat iedere futiliteit aanpakt, op hol slaat en dus 'geen remming kent' klonk erg herkenbaar.

Moet wel nog even bijkomen van die potten met wormen... pfff sommige waren GROOT!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hier een "makkelijk" recept voor poeptransplantatie:

What is Fecal Colon Flora Replacement, What is Fecal Enema?

To do fecal enima, you need a fresh feces from a very healthy person. To avoid getting any unwanted parasites or any other disease, you choose a feces from a very healthy, unvaccinated, breastfed baby.

You find anyone who has a 3 - 18 months old breastfed baby. You take diapers with fresh feces. Color of feces must be yellow, it must not be green, cause green color of feces indicates lack of good bowel bacteria. (Unless child was drinking freshly pressed wheat grass juice, or some other food of strong green color, green color of feces always indicates lack of good bowel bacteria.
Yellow (or yellow-brown if child has eaten meat) color indicates healthy feces.) You need fresh feces (not older then 12 hours). You can refrigerate diapers with fresh feces, and use it the next day, but the best is if you can get a hold of fresh diapers.

You mix fresh feces with enema water (you can also filter it before use, of baby has eaten other foods then mother milk.) You use that water as the last enema water, when doing enema. Once you get that water inside of you, you try to keep it there as long as possible.That is all. You will introduce widest possible range of good bacteria into the colon, and it will cure inflammatory bowel disease.

If it doesn't work with one baby, try to find another one. One will work!

Who needs fecal Colon Flora Replacement Enema?
Anyone suffering from Inflammatory Bowel Disease, Irritable Bowel Syndrome, Constipation, Candidiasis, Colon Cancer, Hemorrhoids, Prostate Cancer, Prostatitis, Enlarged Prostate, Allergies, Leaky Gut Syndrome, Autism Spectrum Disorder, Gallstones, MCS, MS, FMS, ...

Bron: http://curezone.com/cleanse/enema/#What ... eplacement
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Voor degenen die interesse hebben in poeptransplantatie. Je kan dat zelf doen. Wat heb je nodig volgens de website van curezone.com?

Poep van een gezonde, aan de borst gevoede, niet-gevaccineerde baby tussen de 3 en 18 maanden oud.
De poep moet geel van kleur zijn en mag niet ouder zijn dan 12 uur.
Je mixt de poep met de enema oplossing. Dat is het vocht dat je in je darmen via de aars zal opspuiten met een klysma.
Het water kan je puur vermengen met de poep of aanlengen met probiotica, eigen gemaakte yoghurt, ongeraffineerd zout, vitamine E, kruidenextracten, ...

Een klysma bestaat uit een slang die in de anus dient te worden ingebracht, met daaraan vast een (knijp)zak en/of een installatie die het inbrengen van de vloeistof controleert.

Vul de zak met de vloeistof (1 à 2 koppen water).
Hang deze op 1 - 1,5m hoogte.
Ga op je rug liggen op de vloer.
Smeer je poepgaatje in met een beetje olijfolie
Smeer ook het einde van de tube met wat olie in indien gewenst.
Breng de tube voorzichtig in de anus.
Verwijder de klem op de tube en laat de vloeistof in je darmen lopen.
Zet de klem er terug op zodra je een "vol" gevoel hebt of zodra de zal leeg is.
Verwijder de tube uit je poep.
Poog 2 - 10 minuten te blijven liggen.
Leeg je darmen in de wc.

Herhaal het proces met de poep van een andere kerngezonde niet-gevaccineerde baby indien resultaat uitblijft.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Jeeeee Marlène... ik heb een neefje van 2 maanden en ik heb ook nog ergens zo'n zak liggen.... maar zie me dat nog niet doen hoor! 8-[
Every day may not be good, but there's something good in every day.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Klinkt wel slim eigenlijk :)

Maar moet je niet eerst de al aanwezige bacteriën decimeren? Als je al 100 000 miljard eigen bacteriën in een verstoorde flora hebt, en daar dan enkele paar miljard babybacteriën bijdoet, gaat dat wel genoeg impact hebben?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mmm, liever poep van een ukkiepukkie dan wormeneitjes slikken?

Ik ga toch eens rustig uitkijken voor een gezond babietje denk ik?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Van die van ons blijf je af :P

(hoewel... als je zelf een dag de pampers komt verversen mag je dr van mn zus vast een mee naar huis nemen)(een pamper, geen baby)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Misschien kan je een pampertje meebrengen naar onze zitting in Antwerpen binnenkort? Zou ne schone kado zijn O:)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie