virus in bloed

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

virus in bloed

Bericht door karolien »

Mijn dochter heeft "opnieuw" een virus in haar bloed, dat had ze ook enkele jaren geleden toen ze nog veel zieker was.
Ze heeft weer keelpijn, opgezwollen klieren...
Ik weet niet welk virus het is, ik kan de HA pas straks bereiken.
Maar ze heeft toen een AB kuur moeten doen en nu moet ze weer een AB kuur doen van de HA.

Misschien is dit zo'n virus als herpes dat soms naar boven komt en soms "slapende" is??? ik vraag me af wat en of er een verband is met ME...
Ze is aant werken sinds begin oktober en dat begint dus al goed, ik vermoed dat dit werk te zwaar voor haar is???
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

virus in bloed

Bericht door felixloena »

DML heeft bij mij ook een virus in het bloed ontdekt. Een actief virus wel te verstaan, dit in tegenstelling tot virussen in ruste. Hij heeft dit aanvankelijk ontdekt in weefselmonsters, via maagonderzoek. En ik ehb inmiddels ook de bloeduitslagen dat het in mijn bloed zit.

bij mij gaat het om het parvovirus (daar is ook een topic over).
Ik heb over ruim een week weer een afspraak, dan hoor ik wat DML daarmee wil gaan doen.

Sterkte met je dochter
Leven is het meervoud van lef - Loesje
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

virus in bloed

Bericht door magnetronnie »

Een antibioticakuur werkt niet tegen een virus, alleen tegen bacterie-infecties. Het kan zijn dat de huisarts de vorige keer in de keel heeft gekeken en heeft gezien dat het om een bacterie ging en niet om een virus, dat verschil kun je bij keelontsteking soms met het blote oog zien. Wat ook nog zou kunnen is dat de huisarts uit voorzorg een antibioticakuur voorschrijft, omdat het bij keelontsteking (door een virus) wel eens voorkomt dat er gelijktijdig ook een bacterie-infectie is.

Steeds terugkomende keelontstekingen komen bij veel CVS patiënten voor, misschien doordat het Pfeiffer virus (een Herpes virus) opnieuw actief wordt. Hoe dan ook, het is erg lastig en valt vrij weinig tegen te doen. Goed uitzieken in ieder geval! :)

Als ik even naar mezelf kijk had ik regelmatig keelontstekingen tijdens de periodes dat ik stage liep en actiever was. De periodes dat ik zieker was en geen stage liep en weinig naar school ging had ik er geen last van. Maarja dan kom je ook weinig in aanraking met mensen, dus loop je ook minder op misschien.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb juist de dokter gebeld, en ze zei me dat ze dit niet met mij kon bespreken vanwege het beroepsgeheim.
Mijn dochter moest toestemming geven.
Vinden jullie dit normaal, die zet me buiten spel, en mijn dochter gelooft nog steeds niet in CVS/ME, dus...

Maar ik heb nu toch de telefoon doorgegeven aan mijn dochter, en het blijkt dus inderdaad een bacterie te zijn, geen virus, en welke kon ze niet zeggen want dat zijn dure onderzoeken om te laten testen welke bacterie het is, volgens de HA.
Het beste wat ze kon doen nu, is gewoon de AB voorschrijven...
Raar allemaal, vinden jullie ook niet, of heb ik alleen daar een naar gevoel bij?
Ze heeft gevraagd aan mijn dochter of die wou weten welke bacterie het is, en zij antwoordde natuurlijk, "nee nee, das ni belangrijk..."

ik wou ook nog de uitslag van haar bloed te laten copieren, om te zien hoe hoog haar vit D en B12 is, maar dat kan ik nu dus ook niet.
Zou dit bewust gedaan zijn???of is dit normaal d at een moeder die uitslagen niet krijgt van een volwassen dochter?
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Zou dit bewust gedaan zijn???of is dit normaal d at een moeder die uitslagen niet krijgt van een volwassen dochter?
Ik vrees dat dit inderdaad zo is.
Mijn kinderen zijn nog geen 18, maar ze lopen beide bij een psycholoog. En daar moeten ze met 12 jaar al voor vanalles toestemming geven....

Hoe rot het ook is, ik vrees dat je je dochters keuze moet respecteren, als het gaat om wel of niet onderzoek, en wel of niet geloven in ME/CVS. Ze zal het zelf wel gaan ervaren te zijner tijd helaas.

Sterkte
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Woont ze nog bij jou ?
Dan is het toch vreemd.
Mijn HA zegt me alles over mijn zoon (19).
Misschien zijn er wel kids die op hun privacy gesteld zijn.

Klierkoorts is ook weer erg op ronde.
Ken al 2 jongens die zijn opgenomen in het ziekenhuis.

Hopelijk krijgt ze die bacterie snel klein !!!
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Senna,

mijn HA heeft het ook wel altijd verteld.
Maar ze is nu 21 jaar geworden, en dus volwassen.
Dan zal ik haar idd moeten loslaten, he, en het verder aan haarzelf overlaten.
Mijn dochter vind het goed zo, ze wil niet dat ik dingen op internet zit op te zoeken, zegt ze, over haar, vb. welke bacterie ed...ze gelooft de dokter.

Klierkoorts heeft ze al gehad, he, daar is alles mee begonnen. En ik dacht dat je dat geen 2x kon krijgen???Wel?
I take one day at a time, unless they all attack at once.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Hm, niet zo'n goed nieuws :) hopen dat het een vrij onschuldige bacterie is... 't is natuurlijk niet omdat ze nu ff ziek is, dat ze daarom weer richting ME vervalt ('gezonde' mensen kunnen ook een tijdje heel ziek en zwak zijn van infecties)

Allez, dat hopen we he :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik begin al te twijfelen of het wel een bacterie is...
de dokter zei dat er een ontsteking vastgesteld is, en dus gedacht wordt aan een bacterie.
Maar ze heeft elke keer als ze over haar grenzen gaat opgezwollen klieren, keelpijn...
Ze moet nu AB nemen en daar voel ik me totaal niet goed bij, ze zegt dat ze zich zwak voelt door de AB.
Volgens mij is het gewoon de ME die de kop opsteekt, met zijn ontstekingen...en mss zou die AB het wel eens erger kunnen maken want meestal gaat die keelpijn en opgezwollen klieren wel weg als ze rust neemt.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Op internet lees je toch verhalen over opstoten van klierkoorts.
Dus is dat toch iets dat terug kan opspelen ?

Klierkoorts of mononucleose, het syndroom met wisselende aanwezigheid van keelpijn, koorts, klieren, vermoeidheid en mogelijk bijkomende symptomen, wordt in strikte zin veroorzaakt door het Epstein-Barr virus (EBV). Het Cytomegalovirus kan een analoog syndroom veroorzaken, maar dit wordt dan niet klierkoorts genoemd. Men wordt maar één keer met deze virussen besmet, want ze blijven levenslang in het lichaam aanwezig.

Sommige testen om klierkoorts te diagnosticeren zijn vrij aspecifiek, en kunnen positief worden bij andere infecties. De meer specifieke testen (anti-EBV antilichamen IgG of IgM) zijn goed om de eerste diagnose te stellen. Ook zij kunnen later opnieuw verhoogd aanwezig zijn: het is niet steeds duidelijk of het hier gaat om een verhoogde activiteit van het EBV dan wel of het een neveneffect is van een immuunantwoord op een andere infectie dan het EBV virus.

Men kan dus maar één keer besmet worden met EBV, één keer echte klierkoorts ontwikkelen, meermaals in het leven een syndroom lijkend op klierkoorts doormaken, en meermaals verhogingen in de anti-EBV antilichaam spiegels vertonen.

Prof. dr. Bruno Verhasselt
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Dankje Senna,
We hebben het gissen ernaar, he...pfff

In elk geval is bij haar door DML wel lekkende darmen vastgeteld, heel erge lactose-intolerantie, afalstoffen in haar bloed...
volgens DML kwam haar keelpijn toen v an de afvalstoffen die in haar lichaam kwamen en daar ontstekingen geven.
Dus ik vermoed dat dat nu ook het geval zal zijn, maar zeker weet ik dat niet, he.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

He Karolien - wat is er trouwens met uwe zeehond gebeurd? ik herken u nimeer ;)


Hoe is't nog met de dochter, gaat dat trug in de juste richting of is er nog ni echt nieuws?
Ik weet weinig.
Plaats reactie