Aanpassingen eindexamen

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
camee
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 mei 2009, 16:20

Aanpassingen eindexamen

Bericht door camee »

Welke aanpassingen kun je vragen/krijgen voor als je eindexamen doet?

Extra herkansingen? Aparte ruimte? Of...maakt niet uit wat.
En hoe kaart je het aan en bij wie?

Graag jullie ervaringen, liefst zo gedetailleerd mogelijk, zodat ik het goed kan overbrengen aan iemand die nu in haar laatste jaar van het vwo zit.

Examens duren al gauw drie uur. Dat gaat haar nooit lukken.
Wie heeft daar ervaring mee? Hoe is dat toen opgelost?


Groetjes, Camee
Laatst gewijzigd door camee op 11 okt 2011, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Why not focus on ME?
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Aanpassingen eindexamen

Bericht door southerncross »

Dit zijn zaken om te bespreken met de mentor, decaan en dan eventueel met de directeur. Zij kunnen de student verder helpen.

op deze site staat ook nog wat info: http://www.cve.nl/item/kandidaten_met_een_beperking

Succes
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Aanpassingen eindexamen

Bericht door sprankel »

Hier kun je artikel 55 Eindexamenbesluit vinden, dat van toepassing is bij leerlingen met een handicap:

http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vv ... 41h1jpfhtn
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
thijmen
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 sep 2011, 01:30

Bericht door thijmen »

Hee Camee,
Ik zal eerst even wat over mezelf vertellen.
Ik ben sinds Februari 2011 vermoeid, en zit nu in mijn examenjaar. Het laatste deel van VWO 5 ben ik erg veel thuis geweest, maar ik heb het wel gehaald. In de zomervakantie veel proberen uit te rusten, maar pas na 6 weken kleine vooruitgang.
Dit schooljaar ben ik met mijn eindexamenjaar begonnen, maar al snel werd duidelijk dat ik het op de " gewone manier" niet kon halen.
Ik heb toen een aantal gesprekken gehad met mijn mentor en teamleider, en besloten om het eindexamen in 2 jaar te doen. ( hier is een verklaring van een medische persoon wel noodzakelijk in)
Ik raad aan om naar de mogelijkheden te kijken waardoor je denkt dat ze het wel kan halen en dan afspraken met de school maken.
Ikzelf doe dit jaar de helft van de vakken, en ik ga proberen om 2 dagen in de week naar school te komen om de belangrijkste lessen te volgen.
Ikzelf moet ook maar zien of dit gaat lukken, maar 2 dingen die belangrijk zijn: Stel een plan op en overleg met school wat hierin de mogelijkheden zijn.
Communiceer goed met de school, ik heb het geluk om op een relatief kleinschalige school te zitten en een goede mentor te hebben waardoor ik ook de aandacht heb gekregen die ik nodig heb, als je vragen hebt of je dingen wilt weten, laat het me horen.
Groetjes en sterkte,
Thijmen
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

Het beste lijkt mij idd om in twee jaar examen te doen. Sommige examens duren op papier idd drie uur maar die tijd heb je zelden nodig, ook is het doodstil in de zaal en mag je eten en drinken meenemen, zeker dat laatste kun je het voordeel mee doen.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

Misschien nog een tip: er is ook nog een 3e tijdvak in augustus, zo kan je de examens verspreiden over de 3 tijdvakken en 2 jaar.
Een aparte ruimte met een goede (lig)stoel is een optie, indien nodig moet ook thuis examen doen mogelijk zijn (met 2 docenten erbij).

voor meer tips zie ook:
http://www.steungroep.nl/index.php/jong ... nderwijs-2
Plaats reactie