Vaccins oorzaak van autisme ?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Darmproblemen en slapeloosheid # ziek?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dan ben je nog niet meteen ziek, het hangt erg van de mate af, en ook lang niet allen hebben daar last van.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Je bent een kenner....
STOP de mishandeling van ME patiënten!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Mensen met autisme kunnen veel sneller Wally vinden op een enorme poster met allemaal figuurtjes. Zullen als je twee keer op tafel klopt en een doosje opent, niet twee maal op tafel kloppen maar gelijk het doosje opendoen als je ze vraagt je na te doen. Je uitlachen als je in een kamer terugkomt en bekertje 2 optilt waar het muntje onder lag voordat je de kamer verliet, maar onder bekertje 1 werd geplaatst tijdens je afwezigheid. En gek verhaaltje vertellen bij een simpele animatie van twee balletjes die overduidelijk verstoppertje spelen. Ze kunnen niet inschatten wat een ander persoon bedoelt of zal gaan doen of wat zijn gemoedstoestand is, wat de wereld bijzonder angstig maakt. Ze gaan er vanuit dat alles wat zij weten jij ook weet. Ze hebben geen theorie of Mind. Het vermogen van normale mensen om te begrijpen dat andere mensen andere gedachten en plannen hebben.
Ja echt een andere hersenbedrading, niet echt handig om je voort te planten
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

En zo kun je nog meer noemen. Zeer op zichzelf gericht, vaak veel weten over 1 onderwerp, ...

Ja lulu, ik weet wel wat van hersenziektes en -afwijkingen, klopt helemaal.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@plassterk,

Een andere hersenbedrading kan toch ook komen door een chronisch ontstoken hersenpan net zoals bij ME/cvs maar dan met een andere uiting?

......niet echt handig om je voort te planten......wat bedoel je daar precies mee?

Groetjes VGM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Overigens ben ik de enige geweest in dit topic die wetenschappelijke literatuur heeft aangehaald en namen van onderzoekers vermeld heeft. Wie is daar op ingegaan van jullie? Niemand.
Uit die bronnen blijkt dat er meerdere bekende ME-onderzoekers zijn die vermoedens hebben mbt raakvlakken tussen ME en autisme. Niet zelf verzonnen hoor.
Het wetenschappelijke artikel dat ik aanhaalde is een overzichtsartikel uit een gerenommeerd medisch tijdschrift.

Autisme komt in in vele gradaties en vormen voor, ik heb hier alleen algemeenheden gelezen die lang niet voor iedereen opgaan. Daaruit kan ik concluderen dat jullie niet meer weten dan wat er doorsnee bekend is.

Verder vind ik vriendjes op het forum leuk hoor. Maar niet als ik het gevoel krijg dat ze zich allen op één storten, die kwetsbaar is. Dan maar geen vriendjes.
Over time, it has become apparent that autism is a heterogeneous disorder with regard to its clinical presentation, etiology, underlying neurobiology, and degree of severity. As a result, the termed diagnosis of autism spectrum disorders (ASDs) has come into common usage. With advancements in clinical care, there has come the appreciation that many ASD children, adolescents, and adults may have medically relevant disorders that may negatively impact their developmental progress and behavior, but which frequently go undetected. Many of these medical conditions are treatable, often resulting in improved developmental gains and quality of life for the patient and family.
Recent findings: Numerous studies have highlighted the high prevalence of gastrointestinal and sleep disorders among ASD children. Problems in communication – including being nonverbal – make the diagnosis and treatment of these conditions more difficult. Although a number of studies suggest links between neurologic impairments and gastrointestinal dysfunction and disordered sleep, these relationships remain unproven. Recent work by the ATN has begun the development of clinical guidelines in these areas, based on clinical consensus, adapting the model developed by the Cystic Fibrosis Foundation. New funding has also supported the network's development of a robust clinical research program focused on improving the physical health and care of children with ASD. These efforts promise more systematic and consistent approaches to diagnosis and treatment of these conditions.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Weer ff On-topic :)

Er zijn verschillende vormen Autisme toch....

Ik ken mensen die hun kinderen niet hebben laten vaccineren en waarvan 1 kind toch een vorm van autisme heeft.

Ik denk dat er wel verschillende factoren kunnen zijn die autisme veroorzaken of verergeren.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

k ken mensen die hun kinderen niet hebben laten vaccineren en waarvan 1 kind toch een vorm van autisme heeft.
De topictitel is dan ook misleidend, sommige mensen willen graag dat alles door dergelijke zaken ontstaat; autisme wordt al anderhalve eeuw beschreven, dus vér voor de huidige vaccinaties. Daarnaast is er decennia onderzoek gedaan en 90% is erfelijk. 10% kan (mede) door verschillende zaken van buiten af komen, als vaccinaties ook een oorzaak zijn, vallen die daar dus onder.
Life smells...
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Beste leden,

Dit topic is weer open.
Gelieve on-topic te blijven, bij overtreding van de forumregels komt er weer een slotje op.

Het ME-gids.net team
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

http://en.wikipedia.org/wiki/HeLa

http://www.embl.de/aboutus/communicatio ... index.html

Henrietta Lacks had een extreme vorm van baarmoederkanker en.....syphillis (OspA dus!)

Deze cellen worden gebruikt voor vaccins.

Denk ook aan mycoplasma!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Beetje veel om te lezen, in het kort?
Life smells...
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding


"A major cause of the Roman Empire's decline, after six centuries of world dominance was its replacement of stone aqueducts by lead pipes for the transport and supply of drinking water. Roman engineers, the best in the world, turned their fellow citizens into cripples. Today our own "best and brightest," with the best of intentions, achieve the same end through childhood vaccination programmes yielding the modern scourges of hyperactivity, learning disabilities, autism, appetite disorders, and impulsive violence."-- Harris L. Coulter, PhD


Leesbare afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Orchidee,


Ik vind het fabuleus hoe je iedere keer de hiaten in mijn kennis weet aan te stippen. Waarvoor dank!

Mijn basale kennis dateert uit de jaren tachtig en ik had dus voor jouw bericht nog nooit van OspA gehoord! En ik moet bekennen dat ik nog niet voldoende weet van de Western Blot test.

Ook de HeLa cellen zijn nieuw voor me, maar de waanzin daarvan is voor mij gemakkelijker te begrijpen.

Ik ga jouw info nog een paar keer doornemen, maar momenteel ontgaat mij even het verband tussen mycoplasma en OspA: of zit ik dan in een verkeerd denkpatroon en bedoel je dat in relatie tot vaccins? Of beide?
Ik ben me bewust dat je op je hoede moet zijn voor mycoplasma, maar het verband is mij dus nog niet duidelijk..

Ik vond nog wel een onderzoek waarbij men een associatie tussen HIV en mycoplasma gevonden heeft, maar dat werkte voor mij niet verhelderend, in tegendeel...

Groetjes Bella
‘Work in Progress’ aan deze zijde
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Plaats reactie