Rijbewijs verlengen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Rijbewijs verlengen

Bericht door stargazertje »

Ik moet deze/ volgende maand mijn rijbewijs verlengen. Moet ik aangeven dat ik ME heb? Of is het omdat ik een niet bestaande/ erkende ziekte heb dat ik niets hoef aan te geven? :?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Rijbewijs verlengen

Bericht door Lynn »

Hier zit ik ook al mee.. Ik kan de deur niet uit en dat ding is verlopen.. Dus mocht ik ooit weer wat kunnen rijden moet ik opnieuw examen gaan doen waarschijnlijk .. aarggghhhh...

En zit me ook suf te piekeren.. Niet dat ik van plan te gaan rijden in deze toestand.. Maar ik wil hem gewoon verlengd hebben voor geval dat. Maar aanvragen in een rolstoel op een topdag? Ze zouden wel gek zijn als ze het zouden doen..

Als ik van mezelf zou weten dat ik in staat was te kunnen auto rijden.. Dus echt zonder twijfel zou ik het niet noemen.. Zolang je maar geen gevaar op de weg gaat vormen..
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Rijbewijs verlengen

Bericht door stargazertje »

Ik weet dat ik auto rijd als ik auto kan rijden. Ik zit alleen met de vraag of ik ME nu wel of niet moet vermelden. (Daarbij speelt ook nog eventjes de uitslag van de MRI eind oktober mee. Ik weet al dat je met MS verplicht moet worden gekeurd.)
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Rijbewijs verlengen

Bericht door san-34 »

Bij het verlengen van een rijbewijs vragen ze daar toch niet naar?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Rijbewijs verlengen

Bericht door asje »

Nee, dat lijkt me ook niet.

In Nederland kun je je rijbewijs verlengen wanneer je wilt, je hoeft niet nog eens examen te doen, die regels zijn een paar jaar geleden veranderd. Ik heb ook een verlopen rijbewijs.
Life smells...
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Rijbewijs verlengen

Bericht door Lynn »

Je moet dat ding binnen een jaar verlengen anders moet je examen doen toch???

Maar nee.. ik zou het niet noemen..
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Rijbewijs verlengen

Bericht door asje »

In Nederland niet meer, ik heb het althans nagevraagd een paar jaar geleden.

Ik zou het ook niet noemen als ze er al naar vragen, 'het' is immers allemaal psychisch en dan zou je het nu moeten noemen? Nou nee lijkt me. En we weten zelf wel wanneer het rijden wel of niet kan.
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Rijbewijs verlengen

Bericht door marlène »

Ik heb ook een paar jaar niet gereden en nu terug wel. De meesten onder ons weten zelf wel wanneer ze een gevaar op de weg zijn.

Niet zo als de schoonmoeder van mijn zus die stekeblind is en met de auto blijft rijden. De witte lijn gebruikt ze als referentie (m.a.w. die houdt ze aan als middellijn en niet al zijlijn ...).
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Rijbewijs verlengen

Bericht door metoo »

Ik heb afgelopen zomer verlengd en je hoeft niets in te vullen en er wordt je ook niets gevraagd, dus geen haan die ergens naar kraait...

Als je in een rolstoel verschijnt weet ik niet wat er gebeurd, maar opzich kunnen ze op het gemeentehuis daar niks van zeggen, die zijn niet medisch bevoegd toch? Je kan ook zomaar een gebroken been hebben of iets anders wat weer overgaat toch?

Mijn moeder heeft iets aan haar rug en been, waardoor ze in een automaat moet rijden, heeft nu door eigen toedoen (eerlijkheid) een aantekening op haar rijbewijs, terwijl ze gewoon prima kan rijden, de auot is ook niet aangepast.
Hierdoor moet ze nu wel iedere 5 jaar gekeurd worden, maar dat loopt via het CBR, niet de gemeente, en krijgt ze een aparte oproep voor.

Ik zou zelf geen slapende honden wakker maken door erop te wijzen dat je wat mankeert, het kost haar nu iedere 5 jaar een duur consult bij een zgn. onafhankelijk arts die moet kijken of ze nog rijbevoegd is, die stelt dat vast door even met een hamertje op de knie te tikken, en tingeling...kassa...u mag weer rijden, en moet ze nog een speciaal certificaat bij de gemeente halen voor het CBR, die verdienen er ook dik aan, en dus elke 5 jr. je rijbewijs verlengen ipv. na 10 jr. ook een hoop extra kosten...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Rijbewijs verlengen

Bericht door stargazertje »

Ja, ik was ook niet van plan om in rolstoel aan te komen en mijn mond open te doen over wat ik heb. Dus ik kan gerust mijn rijbewijs verlengen.
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Rijbewijs verlengen

Bericht door san-34 »

Ik denk ook niet dat wel vermelden problemen oplevert, mijn opa heeft epilepsie maar ook hij kon zonder problemen zijn rijbewijs verlengen. Maar ik zou idd niet uit jezelf slapende honden wakker maken
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Rijbewijs verlengen

Bericht door Lynn »

@asje..You make my day! Weer een zorg minder :)
Plaats reactie