referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door aquamarijn »

kan iemand me helpen aan referentiewaarden van het MC Zuiderzee (ziekenhuis lelystad)??

na enórm veel gedoe heb ik uiteindelijk een lijstje waarden gekregen maar dus zonder referentiewaarden....
wie is daar ook geweest een heeft ook een hele reeks bloedonderzoeken gehad en zou mij willen voorzien van de referentiewaarden?

ik heb uiteraard gezocht op internet maar kan die van dit zkh niet vinden :(
andere ziekenhuizen hebben vaak andere referentiewaarden, dus ik vrees dat ik specifiek die van 't zuiderzee zkh nodig heb
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door magnetronnie »

Kun je niet direct met het laboratorium bellen? Volgens mij deden de labs waar ik stage heb gelopen daar niet moeilijk over.
Of even mailen: Laboratorium@mcgroep.com

Voor de meeste algemene testen zijn overigens de referentiewaarden in Nederland (per regio) gelijk: http://www.nvkc.nl/klinische_chemie/ref ... aarden.php
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door aquamarijn »

ik heb een flinke lijst nodig dus dat vinden ze vast niet grappig :P
het was al een enorm gedoe om via de internist een kopietje te krijgen van de waarden, ongelooflijk zo moeilijk als ze daar over doen!!!

die site met uniforme ref.w. had ik idd gevonden maar laat nu net regio utrecht er niet op staan :(
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door louisa »

Hoi aquamarijn,
aquamarijn schreef:het was al een enorm gedoe om via de internist een kopietje te krijgen van de waarden, ongelooflijk zo moeilijk als ze daar over doen!!!
Jemig wat een gedoe! De kopieën met referentie waarden heeft men in jouw medische dossier zitten en als het goed is zijn die ook naar de huisarts gestuurd. Wat is dat allemaal voor flauwekul :evil:?.....

Bovendien heb je recht op die kopieën, die moeten zij jou gewoon geven.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door aquamarijn »

ik heb een kopie van de brief aan de huisarts gekregen maar daar staan dus alleen waardes in en geen ref.w.
moest notabene ook nog via het secretariaat, want de ass. van de internist weigerde na diverse telefoontjes nogsteeds en was enorm bot, waar ik het lef wel niet vandaan haalde om zelf doktertje te gaan spelen door de waarden op te vragen :evil:
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door louisa »

Hoi aquamarijn,
aquamarijn schreef:moest notabene ook nog via het secretariaat, want de ass. van de internist weigerde na diverse telefoontjes nogsteeds en was enorm bot, waar ik het lef wel niet vandaan haalde om zelf doktertje te gaan spelen door de waarden op te vragen :evil:
Wat een arrogante tuthola, zeg, wie denkt zij wel dat zij is?........

Iedere patiënt(e) heeft recht op alle uitslagen die in een medisch dossier zitten. De assistente moet gewoon haar snavel houden en haar eigen werk doen en kopieën voor je maken. Daar zal zij wel geen zin in hebben en/of geen tijd voor willen maken.

En zonder de referentie-waarden heb je niets aan de uitslagen. Want de Ziekenhuizen en Laboratoria in Nederland gebruiken verschillende referentie-waarden. Jouw huisarts kan ook niets met de uitslagen als hij/zij de referentie-waarden niet heeft.

Gewoon voet bij stuk houden en nogmaals bellen, mailen dat je de kopieën van de uitslagen wilt hebben met de referentie-waarden.

Of hebben zij iets te verbergen? Een foutje gemaakt? Echt dit is complete onzin, wat de internist en de assistente van het Zuiderzee Ziekenhuis aan het doen zijn.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door louisa »

Hoi aquamarijn,
aquamarijn schreef:moest notabene ook nog via het secretariaat, want de ass. van de internist weigerde na diverse telefoontjes nogsteeds en was enorm bot, waar ik het lef wel niet vandaan haalde om zelf doktertje te gaan spelen door de waarden op te vragen :evil:
Wat een arrogante tuthola, zeg, wie denkt zij wel dat zij is?........

Iedere patiënt(e) heeft recht op alle uitslagen die in een medisch dossier zitten. De assistente moet gewoon haar snavel houden en haar eigen werk doen en kopieën voor je maken. Daar zal zij wel geen zin in hebben en/of geen tijd voor willen maken.

En zonder de referentie-waarden heb je niets aan de uitslagen. Want de Ziekenhuizen en Laboratoria in Nederland gebruiken verschillende referentie-waarden. Jouw huisarts kan ook niets met de uitslagen als hij/zij de referentie-waarden niet heeft.

Gewoon voet bij stuk houden en nogmaals bellen, mailen dat je de kopieën van de uitslagen wilt hebben met de referentie-waarden. En kun je de huisarts ook niet vragen om te bellen?

Of hebben zij iets te verbergen? Een foutje gemaakt? Echt dit is complete onzin, wat de internist en de assistente van het Zuiderzee Ziekenhuis aan het doen zijn.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 03 okt 2011, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door aquamarijn »

de internist vond t prima maar vervolgens weigerde de ass.
heb zelf niets meer te maken met die internist dus kan er ook niet ff langsgaan ;) (zowieso ver weg)
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door louisa »

Hoi aquamarijn,
aquamarijn schreef:de internist vond t prima maar vervolgens weigerde de ass.
heb zelf niets meer te maken met die internist dus kan er ook niet ff langsgaan ;) (zowieso ver weg)
Wel, dan is het helemaal belachelijk dat de assistente niet doet wat van haar wordt gevraagd. Zij moet gewoon haar werk doen, want haar baas (internist) geeft goedkeuring.
En dan zijn de botte opmerkingen van haar als assistente helemaal van god los en ongepast.

Kun je het niet regelen via de huisarts en zijn/haar assistente?

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 03 okt 2011, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door stargazertje »

Louisa, had jij niet zo'n link waarmee je je bloed en zijn waardes kon opzoeken? Misschien dat Aquamarijn daar in ieder geval iets aan heeft?
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door aquamarijn »

hoorde viavia dat de arts dat wel weet van die betreffende ass :s
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door louisa »

Hoi stargazertje,
stargazertje schreef:Louisa, had jij niet zo'n link waarmee je je bloed en zijn waardes kon opzoeken? Misschien dat Aquamarijn daar in ieder geval iets aan heeft?
Ik heb een link van NVKC: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagformulier.php

Maar, daar worden referentie waarden gebruikt die ook kunnen verschillen van de referentie waarden van andere Ziekenhuizen en Laboratoria in Nederland.
Ik ga vaak naar Saltro en dat zijn niet dezelfde referentie waarden als die van het NVCK.

Daarom is het belangrijk om kopieën van de uitslagen met referentie waarden te krijgen.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door malu »

Ik kan je er wel aan helpen, het is 'mijn ziekenhuis' en heb hier veel opgevraagde uitslagen liggen. Misschien komen niet alle testen overeen, maar wie weet... Dus laat maar weten of je ze van mij wilt ontvangen of dat je er nog via je (huis)arts achteraan gaat.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door aquamarijn »

@malu: graaaaag!
mijn huisarts is bepaald niet behulpzaam
ik zal je ff een pb sturen met de ref.w. die ik zoek
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

referentiewaarden bloedonderzoek MC Zuiderzee

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Ik kan je er wel aan helpen, het is 'mijn ziekenhuis' en heb hier veel opgevraagde uitslagen liggen. Misschien komen niet alle testen overeen, maar wie weet... Dus laat maar weten of je ze van mij wilt ontvangen of dat je er nog via je (huis)arts achteraan gaat.
:D Super lief!!!, dat je aquamarijn wilt helpen.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie