Mikovits is mogelijks nieuw virus op het spoor

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
legolas
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 feb 2011, 20:33

Mikovits is mogelijks nieuw virus op het spoor

Bericht door legolas »

Mikovits zegt dat dat ze een nieuw virus op het spoor is dat erg gerelateerd is aan XMRV.
Ze hoopt de volledige sequenties van het nieuwe virus binnen enkele weken te hebben.

Wordt vervolgd...

http://www.scribd.com/doc/66923259/Scie ... Cohen-1810#
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Mikovits is mogelijks nieuw virus op het spoor

Bericht door marlène »

Mickovits zegt dat het onbekende retrovirus mogelijk airborne is.

Dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. HTLV, het retrovirus dat leukemie veroorzaakt, kan ook "oraal" worden doorgegeven.

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... =pmcentrez
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Mikovits is mogelijks nieuw virus op het spoor

Bericht door verlorengezondheidman »

@Marlene,

Als het airborne is zul je er denk ik wel ontvankelijk voor moeten zijn, voordat het (permanente) schade aan kan richten in een menselijk lichaam.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Mikovits is mogelijks nieuw virus op het spoor

Bericht door diederik »

We leven in ieder geval in spannende tijden :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Afbeelding Op de site van Frank Twisk een verontrustend bericht?: Het begin van het einde van het Whittemore-Peterson Instituut?: Bron: http://www.hetalternatief.org/WPI%202011%20914.htm
Volgens een recente rubriek van Jamie Deckoff-Jones is het hele onderzoeksprogramma van het Whittemore-Peterson Instituut stilgelegd en zoekt Judy Mikovits thans elders emplooi.

Aanleiding voor die desastreuze ontwikkelingen, lijkt onenigheid over de XMRV-testen.
Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 03 okt 2011, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

ja ik las het net ook, pfffff, geen goed nieuws......
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

En om het verhaal nog wat erger te maken:

http://scienceblogs.com/erv/2011/09/xmr ... ndr_29.php

Mikovitz heeft een week of wat geleden, net na het verschijnen van de Blood Working Group studie, tijdens een ME/CVS conferentie in Ottawa een presentatie gehouden waarin ze pleitte dat er weliswaar geen XMRV in het bloed van patiënten zit, maar wel een ander gammaretrovirus uit dezelfde familie. De powerpoint slides van deze presentatie zijn online gezet en nu heeft iemand dus ontdekt dat één van de gebruikte afbeeldingen in die presentatie precies hetzelfde is als een afbeelding uit de originele Lombardi et al. studie uit 2009, maar dan wel met andere monsters in beide afbeeldingen.

Nou kan het natuurlijk altijd een fout zijn waarbij ze de verkeerde afbeeldingen hebben geselecteerd, maar het blijft een erg vreemd verhaal.
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Zulke fouten komen veel voor, en worden meestal gecorrigeerd voordat het opvalt. Het is dat iedereen er nu bovenop zit.

Maar het kan ook gewoon het goede plaatje zijn. Er is namelijk een ander bericht volgens welk de originele metingen van het WPI-lab niet het XMRV was dat uit het vervuild gebleken lab van Silverman kwam.

Het lijkt mij verstandig om de mededelingen van het WPI en Mikovitz zelf af te wachten.

Groetjes,

Guido
Gebruikersavatar
jantje
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2010, 20:54

Bericht door jantje »

De tanende conflict over XMRV
De tanende conflict over de Afnemende ConThe Afnemende conflict over XMRVflict Over XMRV XMRV


30 september 2011 VOL 333
WETENSCHAP
www.sciencemag.org
1810
NIEUWS &
ANALYSE
CREDIT: JONCOHEN
Ottawa, Canada-


Minder dan een dag na het opnieuw bestuderen behandeld wat velen een dodelijke klap voor de controversiële theorie dat een newlydetected virus, XMRV, is gekoppeld aan chronicfatigue (CVS) te overwegen, voorstanders en sceptici van de theorie kwadraat af in een bijeen-komst here.

In een hoek was Judy Mikovits, researchdirector op de Whittemore Peterson Institutefor Neuro-immuunziekte (WPI) in Reno, Nevada, en de belangrijkste voorvechter van de ideathat XMRV en haar familieleden een rol spelen inCFS. Haar tegenstander, een voormalige supporter, was zwaargewicht retrovirologistJohn Coffin van de Tufts Univer-siteit Sackler School of GraduateBiomedical Wetenschappen in Boston.When Mikovits en Coffin het podium op de vergadering, whichwas georganiseerd door IACFS / ME (een internationale vereniging-king gewijd aan de ziekte) en trok 460 researchersand patiënten, ze zat op de tegenoverliggende-site kanten van de lessenaar.

Dur-ing van hun introducties, zijn handen Coffinclasped voor hismouth, uitzien als een man in het gebed, die wenste dat zou alles te stoppen. Noch aangepakt theother op naam, en ze vermeden oog contact.The controverse begon kort na Mikovits en collega's publiceerde een paper (http://scim.ag/mikovits) 08 oktober 2009 inScience dat de verrassende koppeling betweenXMRV, een muis retrovirus gemaakt, en CVS (23 sep-tember, p. 1694). Maar de constatering, aangekondigd door veel patiënten als de lang gezochte oorzaak van hun verbijsterende ziekte, al snel ontmoette een spervuur ​​van kritiek als lab na het lab niet it.The nieuwe studie gepubliceerd door te repliceren

Wetenschap

(Http://scim.ag/xmrv-cfs) op 22 september en gepresenteerd op de conferentie voor de firsttime overtuigend aangetoond dat niet een van de negen laboratoria, waaronder WPI, betrouwbaar zou XMRV of zijn naaste familieleden bekend als murineleukemia virussen (MLV's vinden ) bij mensen die pre-markt te introduceren had positief getest them.Both Mikovits en Coffin waren amongthe co-auteurs van het papier door de zogenaamde Blood Working Group. Op hetzelfde moment,


Ook liep een gedeeltelijke retractie (http://scim.ag/RHS) van het papier oktober 2009 nadat een van WPI's medewerkers ontdekten dat een verontreiniging-zoveel criticshad de XMRV DNA itfound in sommige patiënten samples.In Ottawa beweerd, toegelicht , Mikovits kwam uit swing-ing. Maar ze maakte geen het geval voor XMRV, wat staat voor xenotropic muis leukemiavirus-verwant virus. In plaats daarvan bood ze newevidence dat mensen met CVS (bekend asmyalgic encephalomyelitis in sommige landen) een virus "zeer verwant" moest de oorspronkelijke studie die verscheen in XMRV.

Unlike dat liet zien hele reeksen van XMRV en infectie van verse cellen, Mikovitsrevealed slechts een gedeeltelijke virale sequenties die shesaid uit de XMRV en MLV familyknown waren als gammaretroviruses. Ze zei dat haar team, dat Francis Ruscetti van theU.S. omvat National Cancer Institute in Frederick, Maryland, had ook voorlopige gegevens thatsuggest deze gammaretroviruses kan travelthrough de lucht. "Dat is best eng", zegt ze said.Coffin begon door te benadrukken dat hij de XMRV-CVS theorie initiallythought "was een won-derful hypothese." Maar het rustte op drie legsof een kruk. Na het verwijderen van bloed van CVS-patiënten hadden Mikovits en collega's gebruikte de polymerase kettingreactie outDNA plukken van het virus en de volgorde is, vonden antilichamen tegen XMRV, en aangetoond dat de iso-kend virus kan cellen te infecteren in het lab experimenten.

Alle poten zijn nu UitVoor zowel XMRV en MLVs geschopt, zei hij. "Om claimthat er meer dan een XMRV, je bent goingto moet een virus dat een sequencethat verschilt van XMRV, heeft laten zien" dat hij said.Mikovits 's presentatie underwhelmed een aantal van de wetenschappers bijwonen. "Met-out van de volledige sequentie, is het moeilijk te beoordelen op", zegt Graham Simmons, die presenteerde de datafor het Bloed Working Group. Simmons, whoworks bij de Blood Systems Research Insti-tuut in San Francisco, Californië, heeft ook gezegd Hewas 'dubieuze' over haar beweert dat de viruscan worden verstoven. Viroloog KonstanceKnox van de Wisconsin Viral Research Groupin Milwaukee zei Mikovits was "alleen maar te bereiken-ing." Knox, die eens geraadpleegd voor WPI en had een uitval met het instituut, voegde eraan toe dat "dit is verdoezelen wat de gemeenschap findsto voor de hand liggende zijn." jonas Blomberg, een retrovirolo-kern aan de universiteit van Uppsala in Swedenwho zoals Knox heeft nagelaten XMRV vinden in hisown studies van CVS-patiënten, zei dat het "moeilijk tohandle" Mikovits's morphing theorieën. "It'slike het argument volgt de beschikbaarheid van de data", Blomberg says.Two andere presentaties worden aangeboden somesupport voor gammaretroviruses bij CVS-patiënten, maar beide gedetecteerd justantibodies en niet de virusitself.

Een studie, geleid door KennyDe Meirleir van de Vrije Universit-eit in Brussel, had WPI rennen itsassays. Op de vraag of de nieuwe bevindingen zijn gegevens ongeldig, De Meirleir zei: "Ik ben niet van plan om ja of nee te zeggen. 'Het andere verslag camefrom Maureen Hanson, een plantgeneticist op de Cornell Univer-siteit, die samenwerkte withCFS clinici. "Zelfs thoughthe XMRV sequenties bewrong kan het nog steeds is zeker moge-lijk dat er een virus in deze patiënten die we nodig hebben te identificeren," zei ze said.Cort Johnson, een CVS advocaat, zegt dat veel patiënten hebben snel gehouden om XMRV voor goed rea- zoon. "Het was alsof de medische goden, na yearsof verwaarlozing, had bukte zich en offerde anapology in de vorm van een simpel antwoord thatcame cadeauverpakking met honderden enthousiaste onderzoekers." Nancy Klimas, een CVS-arts op de Uni-versiteit van Miami in Florida, benadrukte dat theBlood Working Group had samplesfrom geanalyseerd op slechts 15 mensen die positivefor gammaretroviruses getest in eerdere verslagen.

"Iwould veel meer vertrouwen brengen van deze vermeende retrovirussen om uit te rusten als ik een grotere, krachtigere studie, 'Klimas gezegd. Sim-mons ermee eens dat een grotere studie zou havemore macht, maar hij zegt dat de 15-persoons studyis genoeg "om conclusies te trekken over theassays volkomen onbetrouwbaar." Resultaten van alarger studie van 150 CVS-patiënten zullen naar verwachting begin volgend year.Mikovits zei dat ze hoopt te hebben fullsequences van haar nieuwe virussen "in een paar weken."

-JON COHEN
De tanende conflict over XMRVAnd Chronisch Vermoeidheid Syndroom
VIROLOGIE
Pro en contra.
Judy Mikovits (
links
) Pleitte voor het verband tussen menselijke gammaretro-virussen en CVS, en John Coffin tegengegaan.
Gepubliceerd door AAAS
op S SEPTEMBER 3 0, 2 0 1 1 www. s c i e n c e m een ​​g. org D ownloadedfrom
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi jantje,

Ik heb een vraagje aan je: kun je de volgend keer een lange tekst voorzien van veel meer witregels? De tekst is nu bijna onleesbaar.

Veel ME-ers hebben problemen (en/of oogproblemen) met het lezen van lange teksten.

Alvast erg bedankt :wink:!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
pikey
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:21

Bericht door pikey »

Ik denk dat het stilaan duidelijk wordt waarom dr. Dan Peterson op zichzelf is begonnen...

Toch begrijp ik niet hoe het kan, als het waar is dat Mikovits heeft geknoeid...ALS, dat wereldwijd zoveel knappe koppen zich hebben laten vangen!
Hoe dan ook, wij (iedereen die zuurverdiende centen heeft neergeteld voor xmrv tests) zijn de dupe!

In Nijmegen lachen ze zich waarschijnlijk rot...
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

"Mikovits's collaborator, Francis Ruscetti of the National Cancer Institute (NCI) in Frederick, Maryland, who ran all of the Western blots, confirms that the Ottawa slide uses the same image that appears in Lombardi et al. Ruscetti and Mikovits, in a joint e-mail to Science for this article, said many patients and their doctor, Daniel Peterson (who since has had a falling out with WPI), knew the original coded numbers, so the researchers changed them for the Science publication to "protect the patient privacy." Ruscetti says it was a mistake for Mikovits to have used the original patient codes in Ottawa. "We were under so much pressure, we missed it," says Ruscetti."

http://news.sciencemag.org/scienceinsid ... fired.html

Het is jammer dat het allemaal zo loopt. Ik had nog een klein beetje hoop dat er inderdaad een ander gammaretrovirus in het spel was, zoals Mikovits zo stellig beweert, maar dat is inmiddels op zoveel losse aannames en argumentjes gebaseerd dat ik er niet meer in geloof.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Bericht door magnetronnie »

Oh en na Peterson en Mikovits is mecfsforums.com het volgende slachtoffer, het forum is onbereikbaar gemaakt. De laatste dagen heeft vooral V99 zich daar ongelofelijk belachelijk gemaakt door iedere keer een andere theorie te verspreiden en ondertussen ook nog wat bedreigingen te uiten naar de personen die deze fout van Mikovits ontdekt hebben. Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Wat is er nu concreet gebeurd? Snap er niks meer van met mn warrige hoofd ..
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

louisa schreef:Hoi jantje,

Ik heb een vraagje aan je: kun je de volgend keer een lange tekst voorzien van veel meer witregels? De tekst is nu bijna onleesbaar.

Veel ME-ers hebben problemen (en/of oogproblemen) met het lezen van lange teksten.

Alvast erg bedankt :wink:!

Groetjes, Louisa
Gedaan :) Maar de vertaling is dermate slecht dat het onleesbaar blijft :P
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Plaats reactie