Hoe rolstoel in de auto

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Hoe rolstoel in de auto

Bericht door stargazertje »

Ik raak steeds meer rolstoelafhankelijk en begin het een best fijn iets te vinden al hoef ik geen foto's van mezelf in rolstoel te zien/hebben. Alleen 1 probleem blijft bestaan nl hoe krijg je een rolstoel in de auto? Mijn moeder en ik tillen hem nu samen in en uit te auto, want alleen lukt het niet. Zeker in mijn eentje krijg ik hem absoluut niet omhoog. De wielen zijn van dit exemplaar af te halen, maar dan wordt die alleen maar nog onhandiger te hanteren. Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Hoe rolstoel in de auto

Bericht door marlène »

We zetten hem waar normaal gezien de benen van de passagiers van de achterbank zitten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Hoe rolstoel in de auto

Bericht door neeltje4 »

Ik sta wat te sukkelen. Geen kant en klare oplossing dus. Ik haal ook alles er af, klap één stoel naar voor en probeer hem met mijn kinderen in de koffer te krijgen. Het is een zicht hoor maar het lukt wel na lang proberen. Ik heb nog niet zo heel lang een andere auto met een piepklein koffer en had met mijn rolstoel dus geen rekening gehouden. Stom he maar ja.
Gast

Hoe rolstoel in de auto

Bericht door Gast »

het is zeker niet handig een rolstoel mee te nemen
wij hebben bij de aanschaf van een andere auto gelet op de kofferbak
maar dan nog gaat de rolstoel er nog maar net in, we wilden voor de rolstoel alleen niet een staitonwagon aanschaffen
we laten de wielen zitten, maar de handvatten worden wat lager afgesteld, dan past ie precies,(volgens mij op zijn zij....) met de achterbanken naar voren geschoven...
alleen zou het me niet lukken hoor, mijn man doet dat
groetjes
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Hoe rolstoel in de auto

Bericht door stargazertje »

Marlene, ik heb jouw manier geprobeerd, maar de rolstoel krijg ik zo ook niet in de auto. :(

Brandy, wij laten tegenwoordig ook de wielen aan de rolstoel zitten omdat deze anders er moeilijk op en af te krijgen zijn. Welk model rolstoel heb jij dat de handvatten lager kunnen?
Gast

Hoe rolstoel in de auto

Bericht door Gast »

ik heb mijn rolstoel via WMO vd gemeente, door welzorg geleverd
het is een excel 200 type G5
mijn man is erg lang vandaar dat hij de handvatten wat hoger zet, dan loopt hij er makkelijker achter, en als deze in de auto moet dan zet hij ze dus wat lager.
het is niet zo'n groot verschil, maar door die paar centimeters minder past hij dus wel in de kofferbak, met achterbank een stukje naar voren
groetjes
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Hoe rolstoel in de auto

Bericht door stargazertje »

Ah, even opgezocht en ik heb een andere rolstoel. Wist niet dat deze optie mogelijk was. :o
Plaats reactie