Voor Marjolein

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Gesloten
mirjam
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2007, 10:15

Voor Marjolein

Bericht door mirjam »

Beste Marjolein,

Hiermee een reactie op jouw geplaatste bericht op het forum. Het doel van mijn plaatsing is voor positieve publiciteit. Ik wil enkel en alleen mijn ervaringen met mensen delen en mijn bedoeling is absoluut niet om te verkopen laat dat heel duidelijk zijn. De presentatie is bedoeld voor lotgenoten en enkel en alleen om goede informatie te verstrekken. Dus wat is jullie probleem. Geef me een duidelijke reden!! En als jullie mensen deze informatie ontnemen sorry hoor maar een egoist is wel het goede woord. Het heeft al zoveel mensen met CVS geholpen dus waarom zal je dat deze mensen ontnemen.. Het forum is volgens mij bedoeld om mensen juist te helpen of niet soms!!

Mirjam
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Beste Mirjam,

je moet het ook niet als een persoonlijke aanval opnemen. We hebben op dit forum regels, deze staan in het reglement. Daarin staat ook de duidelijke regel dat er geen reclame gemaakt mag worden voor producten/websites etc tenzij er toestemming is van de beheerder of moderators.
Dit doen we enkel en alleen om te zorgen dat er geen mensen komen die alleen lid worden om reclame te maken voor wat dan ook.
Jouw berichtjes waren toch zeer duidelijk reclame en dat is hier verboden en daarom krijg je een berisping.
Berichten als die van jou zijn hier erg ongewenst, en helemaal als je als nieuweling direct zo duidelijk reclame maakt en dus je intenties duidelijk laat zien.

Ik hoop dat het hiermee duidelijk is en ga er verder niet meer over in discussie.
Je kunt zoals ik al eerder typte gewoon deel blijven nemen aan dit forum maar dan zonder het product nog te noemen.

Groeten,
Marjolijn.

ps: ik verplaats je topic naar het subforum "helpdesk", daar past die beter.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

@ Mirjam,

Ik zou het bijzonder gepast vinden als je de emoticon hierboven meteen weg haalt.
Als je werkelijk mensen met ME wilt helpen kun je m.i. bij de eerste de beste die je tegen komt beter begrip tonen dan zo'n emoticon plaatsen.

Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Goudlokje
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006, 19:15

Bericht door Goudlokje »

Hoi ik ben nieuw hier
en wil meteen even reageren op het verhaal van Mirjam
Ik heb haar maandag heel toevallig ontmoet bij cgt in nijmegen en we hebben daar gepraat en nummers gewisseld..

Ik wil even laten weten dat haar verhaal echt uit haar hart komt en zij het voelt als plicht om andere mensen hiermee te helpen

daarom snap ik niet waarom jullie zo belachelijk en onaardig reageerden..voor zover er nog reageert kon worden want haar berichten werden meteen verwijderd..
Ik vind dat dit forum vooral bedoeld is om ervaringen te delen of niet soms?

groetjes laury
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Laury,

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die hersteld is anderen ook wil helpen. Ik heb echter wel kritiek op de wijze waarop zij haar boodschap brengt.

Mirjam zal akkoord gegaan zijn met de forumregels en moet zich daar ook aan houden. En ik doel met name op dit deel van het reglement.
Er mag ook geen reclame worden gemaakt voor producten/ diensten etc mits er toestemming is van de administrator of moderators.

9]Mod-acties in het openbaar aanvallen/erover zeuren is verboden. Een PB naar een Moderator sturen (voor uitleg/mening) mag altijd, maar gedraag je!

Verder lijkt het mij om wel zo netjes om als je ergens binnenkomt je eerst voor te stellen en je aan de huisregels te houden.

Ik heb bijzonder veel waardering voor wat de moderators doen.
Ik kan noch de door Mirjam vertoonde reactie noch jouw reactie redelijk vinden.

Hartelijke groet van Henny

En ik vind dat Mirjam die emoticon zo spoedig mogelijk hoort te verwijderen.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Goudlokje
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006, 19:15

Bericht door Goudlokje »

Beste Henny,

Ik wil niet veel zeggen hoor maar volgesmij maakt u reclame met uw website :roll:!!!

En reclame maken over artsen zoals bijvoorbeeld paul van meerendonk, waarom mag dat wel? En als iemand genezen is door iets en dat met jullie wil delen kijken jullie de andere kant op..

In plaats van zo bot te reageren zou ik u willen verzoeken om uzelf meer coachend op te stellen naar 2 meiden van 22 en 16 jaar oud die alleen maar iets positiefs willen melden...

groetjes laury
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Laury,

Het is niet mijn bedoeling om bot te reageren. Wel wil ik graag weten waar ik precies bot doe volgens jou.
Ik denk dat je mensen met ME op dit forum nu eerst echt helpt met je ervaringen met Cognitieve GedragsTherapie.
Daar wordt regelmatig nogal negatief over gedacht en ik denk dat jouw (hopelijk positieve) ervaringen ermee een verrijking zijn op dit forum.
Laat maar eens zien wie je bent door te posten. Stel je voor in : " Even voorstellen". Vertel hoe je het geregeld hebt met school. Hoe het doorwerkt in relaties, studiekeuze etc.
En probeer zelf die drank eens en kijk of het voor jou ook zo werkt. En let eens op of het voor iedereen werkt of dat er toch restricties zijn.
Iedereen wil graag beter zijn, maar veel mensen hier hebben al te vaak gehoord dat iets zou werken, hebben het gedaan en zijn nog steeds niet zo gezond als ze willen. Dat doet pijn.
Voor zo ver ik weet is er nog niets gevonden dat bij iedereen werkt.

Een goed herstel en een hartelijke groet van Henny

Verder vind ik dat als je op dit forum schrijft, je je aan de regels moet houden. En dat die emoticon die geplaatst is, verwijderd hoort te worden.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Beste Laury,

Hier dan Marjolijn. De boosdoener ;).
Maar even serieus.

We hebben, zoals Henny en ik al eerder zeiden, hier regels. Deze regels staan duidelijk in het reglement en het is de bedoeling dat je die eerst leest voor je gaat posten zodat je weet wat wel en niet de bedoeling is.
Die regels zijn uiterrard niet om iemand te pesten maar regels zijn nodig om de boel in banen te leiden en misbruik van de website op welke manier ook tegen te gaan.
De regels zijn duidelijk en het is logisch dat we daar ook achter staan en dat we ze zinvol vinden en belangrijk.

Als iemand lid wordt en direct begint met reclame te maken voor een product dan is dat niet de bedoeling. Dan kan er wel gezegd worden dat er een hele goede bedoeling achter zat (en dat zou best kunnen) maar het is en blijft reclame maken zonder toestemming. Als er een regel wordt overtreden moeten wij als moderators ingrijpen, we geven dan netjes een waarschuwing om het niet meer te doen. Als diegene (zoals in dit geval Mirjam) dan nog een paar berichten plaatst met de productnaam dan is het duidelijk geen respect voor onze regels en dan wordt het wel vervelend. Vervelend voor alle goedwillende gebruikers op het forum vooral. Daarom gaan we dan op blokkeren over van een lid.
Ik kan immers sowieso niet 24 uur per dag nieuwe berichten van diegene gaan verwijderen omdat die vervelend zijn, daar heb ik geen tijd voor en ook geen zin in.

Mirjam heeft al snel te horen gekregen dat ze geblokkeerd zou worden als ze door zou gaan met berichtjes plaatsen over dat product en ze heeft er zelf voor gekozen het toch weer te doen (3 maal ongeveer en dan daarna nog een paar keer in discussie proberen te gaan terwijl het me al wel duidelijk leek). Dus dan wordt het blokkeren.

Ze is overigens de eerste volgens mij in een jaar die ik moest blokkeren. Normaal geef je mensen een waarschuwing en dan is het goed en is er dus niets aan de hand. Zoveel regels hebben we niet en zo streng zijn we niet.

Groetjes,
Marjolijn
Ze mag overigens over enige tijd best weer lid worden maar dan wel op een goede manier.
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Ik denk dat er zo genoeg over is gezegd. Over regels valt verder ook niet veel te discussieren want die staan vast en lijken me ook vrij duidelijk.
Ik wou er nog even op in gaan omdat ik dat wel zo netjes vond tegenover Mirjam en ook omdat jij, Laury dus, Mirjam zegt te kennen. Maar verder valt er weinig nog over te zeggen dus ik sluit bij dezen de discussie.
Gesloten