Oscilloccinum bij griep

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Oscilloccinum bij griep

Bericht door senna »

Ik ken al een paar mensen die geveld zijn door griep !
Nu al !
Heeft iemand dit wondermiddeltje al eens gebruikt ?
http://static.e-gezondheid.be/nl/oscillococcinum.pdf

Het is homeopatisch maar helpt dat echt ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Oscilloccinum bij griep

Bericht door diederik »

Het wordt zo hard gepusht op tv in reclame enz, dat het mij maar kwakzalverij lijkt.


Echter nog geen ervaring mee nee.
Als ik griep heb doe ik daar niks aan, ik wacht gewoon tot het overgaat.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Yep! Moet zeggen dat ik ziek begon te worden en deze korreltjes heb genomen. En inderdaad ik werd niet ziek alleen wat lamlendig. Maarrrrrr twee weken later alsnog goed ziek! Dus twijfel wel aan dit middel hoe het precies werkt?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

sterre schreef:Dus twijfel wel aan dit middel hoe het precies werkt?
Het is 200 000 keer verdunde eendenlever.


Trek daaruit uw conclusie.
Ik weet weinig.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Naar die verdunde middelen is in de VS eens een onderzoek gedaan mede door homeopaten zelf waarbij geen molecuul van de oorspronkelijke stof gevonden werd..
Life smells...
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

ik heb er ook nog nooit n positief verhaal over gehoord. Ik denk dat je beter zo goed mogelijk voor je weerstand kan zorgen. Wat in ons geval vooral neerkomt op optijd rusten, en geen stress
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@asje: inderdaad. Ik geloof dan ook niet dat water een 'geheugen' heeft dat onthoudt welke stof er ooit eens heeft ingezeten.


Natuurgeneeskunde vind ik allemaal super, en helemaal geen problemen mee. Maar homeopathie vind ik maar onzin.
Als er iemand mee geholpen is, is het natuurlijk ook prima voor mij, maar dat wil nog niet zeggen dat het stofje zelf werkzaam is.

Maargoed, daar ging het hier niet (helemaal) over :P
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Wat is het onderscheid tussen natuurgeneeskunde en homeopathie dan?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Natuurgeneeskunde is een heel breed spectrum, homeopathie is er maar 1 klein facet van.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurgeneeswijze

Gangbare hulpmiddelen zijn geneeskrachtige kruiden, biologische en homeopathische geneesmiddelen en acupunctuur, aangevuld met fysiotherapie, en vormen van lichamelijke oefeningen zoals chi kung, ademhalingstechnieken, werken aan een natuurlijke levensstijl almede het nuttigen van natuurlijke voeding en het slikken van bepaalde voedingssupplementen.


Zo geloof ik wel dat voedingsveranderingen genezing kunnen brengen, dat bepaalde kruiden natuurlijke antibiotica zijn enz.
Ook o.a. probiotica worden in de natuurgeneeskunde meer gebruikt dan 'reguliere' artsen doen, ze zien dikwijls namelijk meer het belang in van goede darmen en darmflora.




Homeopathie daarentegen werken puur met extreme verdunningen, van een product. Na de gebruikelijke bv 50 000 keer verdunning, is er wetenschappelijk geen enkele molecule van deze oorspronkelijke werkzame stof meer in het flesje te vinden.
Dat dit toch nog zou werken, wijten ze aan het feit dat water een 'geheugen' heeft en dat het flesje zich dus nog 'herinnert' dat er ooit een nuttige stof heeft ingezeten.
Meer dan een placeboeffect is hiervoor wetenschappelijk nog nooit aangetoond.



Maar zoals ik al zei, als mensen zich er beter door voelen dan is dat prima voor mij.
Ik ken iemand met 'CVS' die door een paar maanden druppeltjes te nemen volledig genezen is, zegt ze. Dus wie ben ik dan om ze haar plezier te ontnemen.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

O oke dankje voor je uitleg.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

ik denk: vitamine C!
volgens mij heb ik wel gelezen dat het wetenschappelijk is anagetoond dat dagelijks een flinke vitamine C ervoor zorgt dat je midner snel ziek wordt, en als je het aan voelt komen/net bent geworden, hoge doseringen helpen dat je minder ziek wordt en het korter duurt
Gebruikersavatar
chika
Gevorderd lid
Berichten: 552
Lid geworden op: 10 mei 2011, 22:20

Bericht door chika »

Ik kreeg oscilloccuccinum (of zoiets) thuis al van als ik een jonge tiener was.
Of het echt daadwerkelijk hielp kan ik niet met zekerheid zeggen...
Misschien was ik telkens maar een beetje 'under the weather', en niet op weg naar de echte griep? Dat kan je natuurlijk nooit voorspellen.
Health is not valued till sickness comes.
-Thomas Fuller-
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dat dit toch nog zou werken, wijten ze aan het feit dat water een 'geheugen' heeft en dat het flesje zich dus nog 'herinnert' dat er ooit een nuttige stof heeft ingezeten.
Meer dan een placeboeffect is hiervoor wetenschappelijk nog nooit aangetoond.
Het is toch wat ingewikkelder dan dat. Ik ben geen wetenschapper maar meen toch te hebben gelezen (op een website van een zeer ernstige wetenschapper) dat ziekte wordt onthouden in de luchtledige ruimte van de cellen. De trillingen van het homeopatische middel (quantum fysica) herprogrammeren de cellen die in vloeistof baden. Zoiets was het.

Dat was ook de reden waarom leidingwater "dood" was want het kon niet meer opgeladen worden door elementen in de natuur (wolk, neerslag, grond, waterkolk, ...).
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er is natuurlijk een (semi-) wetenschappelijke theorie maar je moet het maar geloven..
Life smells...
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Het is natuurlijk niet omdat ge iets dubbel zo ingewikkeld uitlegt met moeilijke woorden, dat het daarom wetenschappelijker is natuurlijk :) ook al verkoopt het zo wel beter aan de massa.

De uitleg zoals ik die lees, is gewoon een variatie op mijn simplisme, namelijk dat het water zich 'herinnert' dat er iets heeft in gezeten, namelijk in dit geval door een of andere 'trilling' over te nemen en te onthouden. Same shit different name :)


Verder is er mij geen luchtledig deel in een cel bekend, en kan er ook niet direct iets over vinden op het net.
(tenzij men een afgezwakte definitie van luchtledig gebruikt, nl. bijna luchtledig)


Quantumeigenschappen dus ook trilfuncties van atomen - dus per definitie niet in het luchtledige, want daar is geen materie aanwezig dus kan er ook niks trillen (bovendien is energie = materie = energie dus dat kan in een luchtledige ook niet aanwezig zijn) - zijn meetbaar, dus zou dit gemakkelijk moeten te bewijzen zijn. Wat tot nog toe niet is gebeurd.


En als men de gangbare verklaring wil ontkrachten - wat altijd mogelijk is - moet men toch met sterk bewijs hiervoor komen. De huidige geaccepteerde verklaring zijnde dat ziektes gewoon worden onthouden in B- en T-geheugencellen, en dat ziekteverwekkers worden herkend aan eiwitten in hun mantel e.d. Deze is toch sterk onderbouwd en dit systeem is tenminste wetenschappelijk aangetoond, en bovendien duidelijk werkbaar.





Ik weet ook wel dat dit niet de volledige uitleg was die ge gaaft, en dat dit niet noodzakelijk uw persoonlijke mening is, maar soms moet ik gewoon even steigeren als ik dat soort dingen lees :)
Ik weet weinig.
Plaats reactie