Lage MCH

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

ruudvermeulen schreef:
stargazertje schreef:Is het erg dat ik hoop dat ik en anderen snel een staart krijgen? 8-[
Kom je dan langs?

Het zijn de ziekten die ik na-apers noem. Mensen met staarten is een ander vak!
Je bedoelt dat het niet bij ons maar bij die anderen tussen de oren zit?
Gebruikersavatar
ruudvermeulen
Gevorderd lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jun 2011, 07:28

Bericht door ruudvermeulen »

semma schreef:
ruudvermeulen schreef:
stargazertje schreef:Is het erg dat ik hoop dat ik en anderen snel een staart krijgen? 8-[
Kom je dan langs?

Het zijn de ziekten die ik na-apers noem. Mensen met staarten is een ander vak!
Je bedoelt dat het niet bij ons maar bij die anderen tussen de oren zit?
waar komen die oren nou weer vandaan? schildklierziekten en zo zitten volgens mij ergens anders.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Dus mensen met schildklierproblemen apen hun gedrag na van mensen met ME? Dat is toch wel een rare stelling, vind je niet?
Gebruikersavatar
ruudvermeulen
Gevorderd lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jun 2011, 07:28

Bericht door ruudvermeulen »

semma schreef:Dus mensen met schildklierproblemen apen hun gedrag na van mensen met ME? Dat is toch wel een rare stelling, vind je niet?
je maakt er wat moois van!

mensen met o.a. schildklierziekten hebben klachten en symptomen die lijken op ME. Daarom moet je bij mensen die binnenkomen met ME verdacht zijn op o.a. schildklierziekten
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

ruudvermeulen schreef:mensen met o.a. schildklierziekten hebben klachten en symptomen die lijken op ME. Daarom moet je bij mensen die binnenkomen met ME verdacht zijn op o.a. schildklierziekten
Klopt helemaal :wink:! En daarom moeten mensen ook eerst goed en uitgebreid onderzocht worden op een schildklierziekte alvorens aan ME te denken.
Helaas, wordt dat onderzoek door huisartsen/internisten nogal eens niet goed gedaan, met alle gevolgen van dien: verkeerde diagnose stelling, diagnose gemist.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Maar waar zijn dan die internisten voor, als ze maar wat standaardonderzoekjes doen die de huisarts al gedaan heeft. Je zou toch denken dat ze gingen dóórzoeken.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

semma schreef:Ik heb een MRI-scan gehad wegens parese van Bell. Er is ook naar de doorbloeding van de hersenen gekeken. Is die opname geschikt voor conclusies t.a.v. ME?
Gebruikersavatar
ruudvermeulen
Gevorderd lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jun 2011, 07:28

Bericht door ruudvermeulen »

semma schreef:
semma schreef:Ik heb een MRI-scan gehad wegens parese van Bell. Er is ook naar de doorbloeding van de hersenen gekeken. Is die opname geschikt voor conclusies t.a.v. ME?
Hersenscans geven geen informatie over ME. Er is wel onderzoek, maar die is nog niet bruikbaar in de patientenzorg. Er wordt gewerkt aan metingen van de bloedstroom en aan volume, maar de variaties zijn erg groot.
Gebruikersavatar
ruudvermeulen
Gevorderd lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jun 2011, 07:28

Bericht door ruudvermeulen »

semma schreef:Maar waar zijn dan die internisten voor, als ze maar wat standaardonderzoekjes doen die de huisarts al gedaan heeft. Je zou toch denken dat ze gingen dóórzoeken.
iemand moet ze dan wel vertellen waarnaar ze moeten zoeken. Er zijn wel veel verhalen, maar bruikbaar voor de patientenzorg is er nog weinig. De ingang van de internist levert niet zoveel op. Hun manier van werken sluit wel ziektes uit, maar is niet zo geschikt voor het specifieke probleem van de ME. Daarom ontwikkelden wij en de andere ME behandelaars in de wereld een andere manier om de problemen te onderzoeken. Het is vergelijkbaar met de verschillen van werken van een huidarts en en chirurg.
Plaats reactie