Haaruitval

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Haaruitval

Bericht door sterre »

Pfff ik word er niet goed van ik heb zo'n haaruitval. Bij bloedprikken is alles goed, vitamine b, ijzer enz enz. Waar kan dat toch aan liggen iemand idee?
Ik weet dat er ergere dingen zijn maar je kijkt al op mijn hoofdhuid dit is echt niet leuk. :cry:

Groetjes,
Sterre
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

Haaruitval

Bericht door yoyo »

Ja maar dat is ook ECHT niet leuk voor je.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Kan hormonaal zijn.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Haaruitval

Bericht door Guido_den_Broeder »

Hoi Sterre,

Je kan in een bloedprik voldoende vitaminen en mineralen hebben, maar dat betekent nog niet dat er ook genoeg op de juiste plek aankomt.

ME => laag bloedvolume en slechte doorstroming

Misschien toch extra ijzer proberen?

Er is overigens ook een kans dat het gewoon weer terugkomt.

Groetjes,

Guido
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oh dus als de waardes goed zijn is nog niet gezegd dat alles in orde is? Dat wist ik niet? Ik heb het ook altijd koud kan dat er ook mee te maken hebben?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

sterre, is de haaruitval vooral aan het voorhoofd gelocaliseerd of is het echt overal op je scalp?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nee echt overal. Het is diffuus. Ik ben hiervoor al in behandeling bij de haarkliniek in Rotterdam. Hij heeft een test gedaan en zegt dat het geen haarziekte is. Ik gebruik minoxidil. Dit heeft altijd geholpen totdat ik mijn haar ging verven 7 weken geleden. Nu is het hopeloos. Misschien door de verf? Maar dan moet het toch een keer stoppen? Plus als het geen haarziekte is dan moet ik toch ook zonder die minoxidil kunnen? Er is toch iets niet goed in mijn lichaam dat ik haaruitval heb?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Welke ijzer zou ik dan moeten slikken?
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Bericht door Madelief »

Ik heb hetzelfde, bij de kapper keken ze laatst al heel raar.. maar ik krijg gelukkig wel allemaal nieuw haar ervoor terug!
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

sterre schreef:Oh dus als de waardes goed zijn is nog niet gezegd dat alles in orde is? Dat wist ik niet? Ik heb het ook altijd koud kan dat er ook mee te maken hebben?
Ja, dat heeft er ook mee te maken.

Hier staat nog een stukje van Teitelbaum over ijzer.

Groetjes,

Guido
nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Bericht door nona »

Hoi Sterre,

ik heb net hetzelfde probleem. Sinds de geboorte van mijn kinderen (de oudste is bijna 14) heb ik ook zeer veel last van haaruitval.
Natuurlijk is het normaal dat je na een bevalling veel haar verliest, maar bij mij stopt het niet. :cry:
Ik moet zelfs beginnen opletten hoe ik m'n haar kam zodat mijn hoofdhuid niet te zien is, maar ik heb er meer en meer moeite mee.

Ook andere haren vallen uit.
Onlangs vroeg nog iemand of ik mijn wenkbrauwen (slecht) geëpileerd had. :?
Enkel het stukje het dichtst bij mijn neus is nog zoals vroeger, de rest is heel dun, met zelfs kale plekken in het midden.

De haren op m'n armen kan ik zo uittrekken en ook het haar op andere delen van mijn lichaam :oops: valt uit.

Ik ben jaren geleden al eens naar de dermatoloog geweest en die zei toen dat het erfelijk was. :roll:
Nu moet ik wel zeggen dat mijn vader, grootvader en nonkels langs vaders kant allemaal kaal zijn op hun kruin, dus in die zin misschien erfelijk.
Maar dan zouden andere lichaamsharen toch niet uitvallen, wel?

Ik ben trouwens door mijn huisarts opnieuw doorverwezen naar een (andere) dermatoloog.
Ik ben eens benieuwd wat die erover zal zeggen...

De mate van haaruitval hangt ook sterk samen met hoe ik me voel.
Des te slechter, des te meer haaruitval. :roll:
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nee dat heb ik niet. Op de rest van mijn lichaam zitten de haren er strak ingeplant :wink: . Het is echt diffuus over mijn hele haar. Het is gelukkig geen haarziekte alopecia. Maar toch lijkt me het niet goed dat ik hier zo gauw last van heb. Ik ga dat stukje van ijzer zeker even lezen dankjewel.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Guido; hoe kan ik weten dat ik ijzertekort heb ondanks goede waardes?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Guido; zie bericht bovenstaande.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

late reactie maar misschien heb je er toch wat aan...

hoe lang is het geleden dat je schildklier gecheckt is? als het langer dan 6mnd geleden is zou ik zeker je schildklierwaarden laten prikken (en dan niet alleen tsh maar ook ft4 en ft3!)
en dan uiteraard je bloedwaarden en de referentiewaarden opvragen! want ook bij waarden op het randje kun je al serieuze hypothyreoidieklachten waaronder haaruitval krijgen
Plaats reactie