pijnlijke opmerkingen pagina vergeet me niet glossy

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

De lijst is bij iedereen eindeloos.... word er triest van
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

het ergste van alles is nog dat vaak word gesuggereerd of je er zelf voor kiest...
hoe dom en ziek in je hoofd kun je zijn...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Huisarts: ik help je alleen omdat je een zwaar geval bent.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

"Ben je wel een doorzetter"?


een bedrijfsarts tegen een partner van iemand met ME: "mensen met ME willen vaak niet beter worden want dan moeten ze gaan werken"

Leuk als je zoiets hoort terwijl je net ermee worstelt dat je carriere aan gruzelementen ligt...
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

"mevrouw afkeuren zou anti revaliderend werken"

"wel positief blijven denken hoor, kom op!!!"

"alleen maar binnen zitten is niet goed voor je" (heb ik een keuze???)
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Schreeuwende huisarts met rood hoofd: 'candida, candida, dan heb je 't over ernstige zaken zoals AIDS!'
Life smells...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:oops: Ohw, asje, zoooo herkenbaar!

Ik heb ook zón huisarts, die ging helemaal uit zijn dak, toen ik een tijd geleden over candida begon (mijn gezicht zat er ooit onder en de natuurarts had dit onderzocht, met bewijzen dus....) en hij ging nog veel harder schreeuwen toen ik over hypoglycemie begon (had ik namelijk ook, nog steeds trouwens) en vertelde dat dit de voorloper is van suikerziekte, toen schreeuwde hij: dat ik idioot was en al die flauwekul verhalen niet moest geloven, want candida en hypoglycemie bestonden NIET!!!!!

En als ik zo nodig veel geld aan (levend-bloed)-onderzoeken wilde gaan uitgeven, was ik helemaal knots (alsof het zijn portemonnai was).

Volgens hem was het beter om een afspraak te maken bij de psycholoog, want het zat bij mij allemaal "tussen de oren".......

(P.S. :wink: met een behandeling van de natuurarts en een suiker- en gistvrij dieet, ben ik wel van de candida afgekomen, maar ja, dat boeit een huisarts niet die niets met complementaire collega-artsen heeft).

Je begrijpt, ik heb een fijne band met mijn huisarts (NOT :evil:).
:D Maar, ik kan hem intussen goed aan, want mijn ME-medische dossier is nog dikker geworden met medische bewijzen, waar hij niet meer om heen kan.
Het enige wat ie dan doet is mij glazig aankijken.......maar hij houdt in ieder geval intussen wijs zijn snavel dicht.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoi Louisa,

ja, wat een RAMP hè, dit soort gedoe.

Die candidiasis was bij mij ook al lang aangetoond. Overigens is dat één van mijn huisartsen geweest, de enige die eerst wel geloofde dat ik iets mankeerde. Hij deed onderzoeken en toen hij een immuunafwijking vond, maar niet de oorzaak, en ik inmiddels van ME wist en zei dat het dat wel zou zijn ging hij uit z'n dak. Daarna jaaren geen contact meer gehad met huisartsen en daarna ook bijna nooit contact, hoe ik er ook aan toe was. De huisarts die ik nu heb na een verhuizing heb ik nog nooit gezien, ze vond een huisbezoek niet nodig toen ik daar om vroeg (ivm met mijn toestand met de verschrikkelijke burenoverlast) en zelf niet naar buiten kon.

Groetjes,
asje
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Ben je zeker dat het niet in je hoofd zit?
Je zou beter wat meer bewegen.
Wat zie je er goed uit!
Als je moe bent, moet je maar gaan rusten.
Na fietsproef bij cardioloog: me dunkt dat uw conditie beneden peil is, ik raad u aan om start-to-run te beginnen en uw conditie opnieuw op te bouwen...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Schreeuwende huisarts met rood hoofd: 'candida, candida, dan heb je 't over ernstige zaken zoals AIDS!'
:roll: Daar zeg je wat. Mijn zus sprong bijna een meter achteruit toen ik het woord "candida" uitsprak. "Alleen Aids-patienten hebben candida," was haar reactie. Door haar lichaamstaal voelde ik me plots zeer besmettelijk.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Dan zeg je toch gewoon, awel wat vertel ik nu al jaren, ik heb AIDS-2 (als je die naam te eng vindt, evt "een immuunziekte" ofzo), neem je het nu wel serieus dan?
Ik weet weinig.
Plaats reactie