pijnlijke opmerkingen pagina vergeet me niet glossy

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

tegen mij werd gezegd: Je wilt toch niet op jouw leeftijd al zo invalide zijn en dit je hele leven blijven?
( heb ik een keus dan???? )

Of

Wanneer ga je weer aan het werk?
( toen was ik net na een hele lange slopende periode met rechtzaken 80-100% afgekeurd)

OF

Je moet er gewoon niet aan denken, je bent er veel teveel mee bezig. Als je er niet aan denkt en gewoon de dingen gaat doen die je wilt doen gaat het vast goed. Je zegt nu vaak van te voren al dat je het niet kunt, hoe weet je dat nou? Je moet het gewoon proberen, je er overheen zetten.


Au, au
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Je moet er gewoon niet aan denken, je bent er veel teveel mee bezig. Als je er niet aan denkt en gewoon de dingen gaat doen die je wilt doen gaat het vast goed. Je zegt nu vaak van te voren al dat je het niet kunt, hoe weet je dat nou? Je moet het gewoon proberen, je er overheen zetten.
Deze mag er van mij wel in, ik heb hem ook geregeld te horen gekregen.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
tinnie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 jan 2008, 14:01
Locatie: antwerpen

Bericht door tinnie »

-je hebt een depressie, ga naar de psychiater.
-leer ermee leven, je kan nog zoveel - ik kan 3 à 4u per dag rechtop doorbrengen-
-ik ben ook moe
-vriendin heeft stress op het werk: daar heb jij lekker geen last meer van he, je zou niet willen wisselen he?
ik: zeker wel en wel onmiddellijk, dan kon ik werken en was ik gezond en dat soort stress gaat wel weer voorbij. blik van onbegrip en stilte.
-je mag me nooit nog iets zeggen of vragen over die ziekte
- stop met onnozel doen en doe weer normaal
-ben je ziek? je ziet er nochthans goed uit en je hebt een mooi kleedje aan, je bent niet vermagerd.
-als je meer doet en beweegt wordt je vanzelf beter. je moet jezelf verplichten
-kan je echt niet? impliciet; je wil niet!
-ach ik heb ook pijn, en ik werk wel!
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Toen ik aan mijn gynaecoloog voor de zoveelste keer aan dovemansoren vertelde dat ik me nog steeds niet goed voelde maar ook cvs heb,
zei hij, " Goh ja, op CVS kunnen ze toch de vinger niet leggen hé
maar ik heb een patiënt en die
was er na 15 jaar "ineens" vanaf.... "

In mijn verslag kwam: "patiënt stelt het goed "
Ik heb de verdere dag tranen met tuiten gehuild !

Het erge was dat mijn tumormarkers goed waren 4 jaar na kanker en ik kon er niet eens blij mee zijn.
Zo weinig respect voor mij als mens als geheel, ik was er niet goed van !

ps/ als je dit wil gebruiken, graag anoniem aub
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

"U moet geherprogrammeerd worden." dixit dokter van het CVS refentiecentrum.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

"Volgende keer gaan we aan uw conditie werken." dixit kinesist als je komt voor pijnklachten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Natuurlijk voelde je je in het voorjaar beter !
Het was toen ook veel beter weer...

Een jaartje thuis zal je deugd doen ! Geniet ervan !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
triske
Donateur
Donateur
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 sep 2009, 17:03

Bericht door triske »

Na 7 maanden arbeidsongeschiktheid ging ik terug aan de slag. Een paar weken later had ik een functioneringsgesprek met mijn toenmalige baas.
Zij: "Ik wil je niet onder druk zetten, maar je gaat méér cliënten per dag moeten zien" (kwestie van langzaamaan weer op te bouwen, nietwaar?)

of dezelfde baas aan wie ik probeerde uitleggen dat plezierige dingen doen echt niet de oplossing is, want die zijn ook vermoeiend
de reactie: " Dus als jij geniet, straft uw lichaam u" ( ja, ja mijn onbewuste saboteert mezelf als ik eens me eens een avond ontspannen heb en goed gepraat heb met vrienden...uiteraard!)
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

- Vriendin 1: 'Toen ik een paar maanden veel op de bank zat vanwege een blessure aan mijn knie zakte ik er ook zo in weg, ik werd helemaal down. Af en toe denk ik bij jou: stop gewoon ff een peper in je reet.'

- Vriendin 2: 'Als je een week op vakantie kan, waarom kan je dan niet nog net dat ene kleine stapje maken om je studie af te maken?'

- Huisarts: 'Andere mensen met een chronische ziekte passen zich ook aan. Je bent nog lang niet uitgeleerd'.

(bovenstaande opmerkingen terwijl ik net zes maanden een 'acceptatiecursus' had gevolgd, alles doe om beter te worden en ondanks alles probeer zoveel mogelijk uit mijn leven te halen.... )

Maar vooral pijnlijk vind ik de dingen die NIET worden gezegd. Want dat is niet 'gezellig'. (Maar wel een half uur over allerlei kwaaltjes praten.)
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Mijn zus op de crematie van mijn schoonmoeder: nu lukt het je wel he om overeind te blijven.

Een kennis die al heel lang weet wat ik heb maar het heeft genegeerd en mij vorige week tegenkwam in de rolstoel; Goh, dus het is toch waar wat je erover vertelde.

Doe maar anoniem als je wilt.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is wel een hele straffe, die eerste vlindertie. Vreselijk gewoon.
Life smells...
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

"als je maar wil kun je veel"

"kom op, beetje meer power"
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

huisarts: je bent niet ziek, je denkt maar dat je ziek bent
internist: (omtrent mijn klachten) dat kan niet, ga maar naar een psychiater
vrienden: jij hebt het maar relaxed, je hoeft niet te werken. Lekker de hele dag doen waar je zin in hebt. Ik zou het wel weten...
vrienden: (omtrent een afspraak in de ochtend waar ik niet bij kon zijn) kan je niet voor een keer een uitzondering maken?
begeleider 'wet poortwachter' werkgever: als je je nog 1 keer ziek meld dan gaan we loon inhouden.
baas: Tom komt opdagen wanneer hij daar zin in heeft (zwart op wit, terwijl ik mij gewoon ziek gemeld had)
ARBO arts: jij bent depressief en gaat aan de antidepressiva en als je dat niet doet houden we je loon in

enz enz

initialen: tvh
Laatst gewijzigd door Burial op 18 sep 2011, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hey Tom,

jij hebt er een abonnement op, ook vreselijk, er zijn geen woorden voor. Hoezo stress vermijden...

Nu ook nog je achternaam? :? :wink:
Gebruikersavatar
Burial
Gevorderd lid
Berichten: 1050
Lid geworden op: 26 jun 2011, 15:46

Bericht door Burial »

hoezo nu ook nog je achternaam? :O
ennuh dit is wel verspreid over al de jaren, maar toch...
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch


"Drop The Lyme"
Plaats reactie