Low Dose Naltrexone: websites en referenties

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Low Dose Naltrexone: websites en referenties

Bericht door marlène »

Naloxone efficient bij vermindering van tics (bv syndroom van Tourette)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... =pmcentrez

Several case reports [81, 220–222] and a randomized, double-blind, placebo-controlled study involving 10 adults with TS suggest that tic reduction may be achieved with naloxone [129], an opioid receptor antagonist. Some studies indicated that difference in response to naloxone in TS subjects may be based on a dose–response effect [38, 276].
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Low Dose Naltrexone: websites en referenties

Bericht door marlène »

Low-dose naltrexone for disease prevention and quality of life

http://www.pdazzler.com/wp-content/pdf/ ... f_life.pdf

In sum, we conclude that low-dose naltrexone presents a safe
and promising approach to prevention and/or treatment of many
autoimmune diseases and cancer variants, as well as potentially
various viral (e.g., AIDS) and neurological diseases (Multiple Sclerosis)
that are exacerbated by compromised immunity.

LDN kan preventief én curatief ingezet worden bij auto-immuunziekten, verschillende vormen van kanker, virale en neurologische ziekten die verergerd worden door een verlaagde immuniteit.

Bijv.
- LDN tesamen met anti-virale behandeling versterkt effect
- LDN blijkt niet toxisch voor de lever, ook niet op lange termijn (=> lijkt me logisch want wordt ook ingezet als antigif bij overdosis medicatie)

Enkele voordelen LDN bij gebruik:

- Beta-endorfines vermeerderen (tekorten bewezen bij lupus, crohn, chronische migraine, endometriose, MS, fibromyalgie, ...) => shift Th1/Th2 balans => inflammatie daalt

- verhogen aantal NK cellen => noodzakelijk bij aanval virale en bacteriële indringeers

- verhogen endorfines => verbeteren algemeen welzijnsgevoel

- ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Als het over supplementen gaat, dan ben ik al vlug geneigd om de supplementen het voordeel van de twijfel te geven.
Ik ga ervan uit, dat als je supplementen verantwoord neemt, dat ze dan toch al zeker niet schadelijk zijn.
Het enige waar het verkeerd mee kan gaan is met het geld dat je er aan uitgeeft.

Met medicijnen ben ik wat afwachtender. Medicijnen hebben toch wel wat bijwerkingen en zijn toch niet zo vrijblijvend te nemen.
Ik probeer dan ook het internet eens af te zoeken en zo mijn eigen mening te vormen.
Bv http://www.cochrane.org/ is een site met meta-analyses voor onderzoek naar geneesmiddelen. (staat wel bijna niks over LDN, wat al een teken aan de wand kan zijn)
Wat er daarop staat kan je toch als degelijk (waar) beschouwen.

Als het over Low Dose Naltrexone gaat ben ik toch wat skeptisch.
Hier in deze thread is er heel wat positiefs te lezen, dat kan ook moeilijk anders, want wie er niet in geïnteresseerd is, zal ook niet vlug iets posten in deze thread.
Ik kwam in mijn zoektocht onder andere het volgende tegen:

http://www.sciencebasedmedicine.org/ind ... e-science/
http://skeptics.stackexchange.com/quest ... -effective

Op de eerste website is het volgende te lezen:

On SBM we have documented the many and various ways that science is abused in the pursuit of health (or making money from those who are pursuing health). One such method is to take a new, but reasonable, scientific hypothesis and run with it, long past the current state of the evidence. We see this with the many bogus stem cell therapy clinics that are popping up in parts of the world with lax regulation.
This type of medical pseudoscience is particularly challenging to deal with, because there is a scientific paper trail that seems to support many of the claims of proponents. The claims themselves may have significant plausibility, and parts of the claims may in fact be true. Efforts to educate the public about such treatments are frustrated by the mainstream media’s lazy tendency to discuss every study as if it were the definitive last word on a topic, and to site individual experts as if they represent the consensus of scientific opinion.
Recent claims made for low dose naltrexone (LDN) fit nicely into this model – a medical intervention with interesting research, but in a preliminary phase that does not justify clinical use. And yet proponents talk about it as if it is a medical revolution.

Marlène, het lijkt wel alsof jij de enige bent die (positieve) zaken opzoekt over LDN. Ik dacht, ik zorg eens voor wat tegengewicht :-)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Marlène, het lijkt wel alsof jij de enige bent die (positieve) zaken opzoekt over LDN. Ik dacht, ik zorg eens voor wat tegengewicht
@Vital, heb je wel eens hier gekeken: www.blaasdarmforum.nl? Dat is itt de naam doet vermoeden een forum van ldn gebruikers.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

ik geloof toch niet dat met ldn groot geld wordt verdiend gezien de lage prijs, itt andere geneesmiddelen. de intro van dit artikel klopt dan toch niet en kan tendentieus genoemd worden... daarmee wordt mi de geloofwaardigheid ervan niet groter.

de waarheid over ldn weet ik ook niet, maar wel dat ik nog geen serieuze research naar het middel gezien heb. dan is het de vraag of je het het voordeel van de twijfel geeft. gezien de weinige bijwerkingen die genoemd worden (en ev. de lage prijs) zou ik dit toch prefereren boven andere, mogelijk schadelijke en/of dure behandelingen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

LDN zal enkel werken waar opiaatreceptoren ook effect hebben. Althans dat is mijn ervaring. Een gebroken been zal je er niet met genezen. Tegen hartritmestoornissen of haaruitval zal ik ook nog iets anders moeten vinden.

Het jaar dat ik LDN heb genomen, waren mijn auto-immuunwaarden nagenoeg verdwenen. Als er wetenschappers interesse hebben, ik heb alles bijgehouden gaande van temperatuur, aantal uren slaap tot kwaaltjes allerhande per dag.

Ik ben nu terug begonnen sinds half november en het gaat goed. Vandaag om 5u30 opgestaan, sneeuw geruimd, boterhammen gesmeerd voor de pubers, een kast verplaatst die me al 4 jaar ergert, een houten tafel en een houten zeekist idem. Deze avond afgewassen en gekookt voor de bende en ik leef nog steeds. Het is uitzonderlijk toegegeven.

Enkele dagen geleden mijn dosis met 1 druppel verhoogd dus ik denk maar even dat LDN weer extra effect geeft.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Voorlopig kan ik er niets negatiefs over vinden inderdaad. Dat is moeilijk denk ik persoonlijk.
Even een analogie: Als je een artikel gaat zoeken dat staaft dat gezonde lucht inademen ongezond is voor een zieke mens, dan wordt het ook zoeken naar een speld in een hooiberg.

Met de kennis die er nu is over LDN, weten we dat het de aanmaak van o.a. opiaatreceptoren aanmaakt. Dat is nu eenmaal iets wat normaal gezien in ons lichaam voorkomt.

Het is ook bekend wat endorfinen doen voor onze gezondheid en hoe minder van deze receptoren, hoe slechter onze gezondheid (fysiek en mentaal).

Ik zeg niet dat iedereen er beter van wordt, als je voldoende opiaatreceptoren hebt en LDN doet niks met je, dan moet je een ander probleem aanpakken. Het is wel zo dat endorfinen meta-regulators zijn en dat het een onderdeel is van een gezond immuunsysteem.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

marlène schreef:Voorlopig kan ik er niets negatiefs over vinden inderdaad. Dat is moeilijk denk ik persoonlijk.
Even een analogie: Als je een artikel gaat zoeken dat staaft dat gezonde lucht inademen ongezond is voor een zieke mens, dan wordt het ook zoeken naar een speld in een hooiberg.

Met de kennis die er nu is over LDN, weten we dat het de aanmaak van o.a. opiaatreceptoren aanmaakt. Dat is nu eenmaal iets wat normaal gezien in ons lichaam voorkomt.

Het is ook bekend wat endorfinen doen voor onze gezondheid en hoe minder van deze receptoren, hoe slechter onze gezondheid (fysiek en mentaal).

Ik zeg niet dat iedereen er beter van wordt, als je voldoende opiaatreceptoren hebt en LDN doet niks met je, dan moet je een ander probleem aanpakken. Het is wel zo dat endorfinen meta-regulators zijn en dat het een onderdeel is van een gezond immuunsysteem.
Als we het hebben over wetenschappelijk onderzoek (ik heb het niet over positieve ervaringen,...), dan zullen er lijkt mij wel een hele reeks studies zijn die aantonen dat gezonde lucht inademen gezond is. Studies die aantonen dat LDN werkt zijn er niet te vinden, dus zo analoog is dat ook weer niet...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

vital schreef:
marlène schreef:Voorlopig kan ik er niets negatiefs over vinden inderdaad. Dat is moeilijk denk ik persoonlijk.
Even een analogie: Als je een artikel gaat zoeken dat staaft dat gezonde lucht inademen ongezond is voor een zieke mens, dan wordt het ook zoeken naar een speld in een hooiberg.

Met de kennis die er nu is over LDN, weten we dat het de aanmaak van o.a. opiaatreceptoren aanmaakt. Dat is nu eenmaal iets wat normaal gezien in ons lichaam voorkomt.

Het is ook bekend wat endorfinen doen voor onze gezondheid en hoe minder van deze receptoren, hoe slechter onze gezondheid (fysiek en mentaal).

Ik zeg niet dat iedereen er beter van wordt, als je voldoende opiaatreceptoren hebt en LDN doet niks met je, dan moet je een ander probleem aanpakken. Het is wel zo dat endorfinen meta-regulators zijn en dat het een onderdeel is van een gezond immuunsysteem.
Als we het hebben over wetenschappelijk onderzoek (ik heb het niet over positieve ervaringen,...), dan zullen er lijkt mij wel een hele reeks studies zijn die aantonen dat gezonde lucht inademen gezond is. Studies die aantonen dat LDN werkt zijn er niet te vinden, dus zo analoog is dat ook weer niet...
Beste Vital, ik ben een gelukkige gebruiker van LDN die meer beterschap heeft bereikt dat de meerderheid van de mensen hier (en mij mochten ze wassen en eten geven enkele jaren geleden in een donkere kamer).

Nogmaals, mijn data zijn beschikbaar en ik heb ze zelfs aangeboden aan een universitair ziekenhuis om ze te onderzoeken. Ze vroegen MIJ 200.000 euro.

Als je ze hebt, je weet me te vinden he.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Studies die aantonen dat LDN werkt zijn er niet te vinden, dus zo analoog is dat ook weer niet...
Misschien eens een briefje schrijven naar www.ldnscience.com

Dat zijn wetenschappers die alleen maar onderzoek naar LDN doen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

haha vital,
ik vind wel studies die aangeven dat het inademen van vervuilde lucht slecht is, maar niet die zeggen dat schone lucht inademen gzond is...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Marlène, ik ben blij voor jou dat het zo goed werkt, maar zelf zal ik het (nog) niet proberen.

Lulu, het klopt dat het door de kleine hoeveelheden over niet zoveel geld gaat, maar aangezien het voor een hele reeks auto-immuunziekten kan gebruikt worden loopt dat dan toch weer op lijkt mij.

Bij Isoprinosine heb ik een gelijkaardig gevoel, weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. In een studie van 2010 in Engeland, staat dat er evenveel mensen die dat gebruiken er slechter aan toe zijn achter, dan dat er mensen er beter van worden.

Wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen, dat als je voor jezelf wil nagaan als het ok is, dat je dan eigenlijk moet zoeken naar zaken die je vertellen dat het niet ok is. Als je enkel maar zoekt naar positieve ervaringen van anderen of enkel maar de studies leest die positief zijn erover, dan kan je er nooit geen genuanceerd beeld over krijgen.

Maar dat was voorlopig mijn laatste post over LDN.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Vital,

Als je de keus hebt om bank/bed gebonden te zijn of een medicijn met mogelijke? bijwerkingen dan lijkt me de keus niet zo moeilijk.
althans voor mij was de keus snel gemaakt, ik zat voordat ik LDN ging gebruiken iets meer dan 2 jaar geleden constant op 30% kwa doen en laten en daarvoor na de cgt dik in de min.
Ik was er niet zo best aan toe.

En nu kon ik kiezen LDN te gaan gebruiken en zien of ik opkrabbelde of mij ellendig blijven voelen en nog jaren op de bank door brengen en dus niets doen.

De keus was snel gemaakt LDN proberen en ik ben het laatste jaar ontzettend vooruit gegaan. Ik voel me niet meer ellendig en ziek en ik ben mijn leventje langzaam maar zeker aan het opbouwen.
Dat heb ik er allemaal voor over.

En het klopt dat LDN een goedkoop middel is en dat er veel mensen bij gebaat zijn maar stel dat ze al die mensen met LDN gaan helpen dan hebben de artsen toch geen werk meer, dus beter zo weinig mogelijk mensen er mee helpen toch!!! Ondanks dat er wat aan verdient kan worden omdat we het over een grote groep mensen hebben die geholpen kan worden met LDN.

En als ik naar de afgelopen 11 jaar kijk sinds ik ziek ben en zie wat ik aan medicatie heb gehad, was het bijna eng hoe verslavend sommige medicijnen zijn. ( het is maar goed dat de gros van de mensen dat niet weten)
Ik voelde me soms een junk bij de apotheek. Daar ben ik gelukkig allemaal op eigen kracht vanaf gekomen van die medicijnen.

En ik ben er van overtuigd dat ik op lange termijn meer problemen met die andere reguliere medicijnen zou krijgen dan met LDN.

En ik zweer bij LDN. Want ik leef nu en ik leef weer. 8)
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ vital

ik heb er geen studies over gelezen toen ik er aan ben begonnen. Zodoende was mijn beeld niet gekleurd en kon ik enkel voortgaan op mijn eigen ervaringen.

Ik heb enkel www.ldnscience.com gelezen om het principe te begrijpen.

Had men mij op voorhand laten weten dat je er ziek van kon worden, dan had ik de sprong nooit gewaagd. Immers ik was al erg ziek en nog meer achteruitgaan of nare bijwerkingen had ik mentaal niet kunnen verwerken.

Dit medicijn heeft mijn leven veranderd in de positieve zin en ik gun iedereen hetzelfde. Omdat sommige mensen (patienten en dokters) nu eenmaal meer zekerheden in het leven nodig hebben vooraleer ze aan iets beginnen, zoek ik graag naar info en deel deze met lotgenoten die dat niet kunnen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

hoi vital,
ik kan me wel voorstellen, hoor, ben ook zeer kritisch en voorzichtig met wat ik wel/niet neem/doe. maar ik moet zeggen, ik vind de "officiele" posts voor ldn even slecht onderbouwd als de deze post tegen ldn...

wat me dan rest is verschillende bronnen te raadplegen, waarbij zeker ook patientenervaringen, en goed te lezen welke nadelige effecten worden gemeld. en als ik al deze info op een hoop gooi en weeg, dan komt het wijzertje op zwak positief, dwz zeker de moeite waard om uit te proberen/na te vragen als het op mijn pad komt. op dit moment zoek ik niet actief maar heb wel in mijn hoofd waar ik mogelijk verder geholpen kan worden aan dit middel.
Plaats reactie