Welke onderzoeken doet PvM?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Welke onderzoeken doet PvM?

Bericht door sterre »

Even een vraagje; ik ga naar PvM en doet hij ook onderzoeken naar bijv. cortisol, carnitine, candida, b12, schildklier?
Iemand ervaringen? Krijg je ook lichamelijk onderzoek of alleen een gesprek?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Daar ben ik ook heeeeel benieuwd naar.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ikke 2.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Hoi Sterre,

De onderzoeken die PvM doet zijn per persoon verschillend, je hebt eerst een gesprek waarin al je klachten aan bod komen, en aan de hand daarvan gaat hij kijken wat er nog onderzocht moet worden.

Zo had ik nog lab uitslagen meegenomen van mijn endocrinoloog, waar uitslagen van mijn schildklier, b12, en cortisol op stond, en nog wat algemeen spul.
Die hoeft hij dan niet te testen, maar hij heeft wel de D3, DHEA sulfaat, Carnitine, en een heleboel -cyten en -fielen getest. Ook heeft hij uitgebreid onderzoek van ontlasting laten doen, naar alle mogelijke beestjes in de darmen.

Bij mij heeft hij geen lichamelijk onderzoek gedaan, maar ik weet niet of dat voor ieder gelijk is.

Maak je niet te druk, het is een heel aardige man.
Heel veel succes bij je afspraak

Groetjes
Yvonne
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oke dankje. Voor mij is dat wel uitgebreid want niemand heeft dit soort onderzoeken gedaan bij mij alleen de algemene. Wel de schildklier natuurlijk maar die vonden ze goed alhoewel ik daar mijn vraagtekens bij zet.
Dankje voor je antwoord ik ben benieuwd.
Geeft hij trouwens ook reguliere medicijnen voor bijv schildklier enz? Of werkt hij alleen homeopatisch?
Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

heel interessant!
Gebruikersavatar
annebar
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:00

Bericht door annebar »

Ook ik ben bij PvM geweest. Donderdag heb ik mijn 2e afspraak. Mijn ervaring is dat hij meteen to the ooi toomt en vraagt of je last hebt van dit of dat en dan direct dingen aan elkaar klikt.

Ik vond wel dat hij erg snel ging, maar dat kan ook aan mij liggen. ik stond binnen een uur buiten met letterlijk een tas vol onderzoeken.

Bloed, poep, plas, provocatie eliminatie dieet ( nog niet aan begonnen), crotalus provocatietest (ook nog niet aan begonnen), enz.

Ik heb voor de afspraak van donderdag maar een vragenlijstje gemaakt. Ben bang dat ik anders weer na een uur met een tollend hoofd buiten sta zonder dat ik antwoord heb op mijn vragen. :)

Verder heb ik vandaag ook een afspraak gemaakt met het CVS Centrum in Amsterdam. In Nijmegen ben ik geweest, maar ik ben een beetje huivering voor de CGT. Helemaal omdat er geen enkel fysiek onderzoek gedaan is daar. Er is, zoals ik het noem, geen buis bloed bij me weggetrokken.

Dus zoek ik naar bewijzen / uitsluitingen van andere dingen die mis kunnen zijn.

Ik zit er dus ook midden in ;)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Blijf vooral huiverig voor CGT! Goed dat je naar echte artsen gaat!
Life smells...
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Veel succes.

Maar bedoel je dat je afspraak een uur duurde?? Dat is toch juist lang.
Bij de meirleir sta je met 10 minuten weer buiten.
Gebruikersavatar
annebar
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2011, 15:00

Bericht door annebar »

Hoi hoi ..... Ik word gek van de spellingscorrectie! Dus let aub niet op rare woorden ;)

De afspraak bij PvM, duurde inderdaad 1 uur. Dat lijkt lang, maar omdat hij niets anders doet dan dit soort patiënten zien en ik nieuw ben in deze materie, was het vooral eenrichtingsverkeer. Prima, maar ik kreeg zo veel informatie te verwerken dat is vast liep :)

Dus ik ben benieuwd morgen.

Ik zoek dus door :) Wil een goede diagnose en dan kijken waar ik wel of niet aan begin. In CGT heb ik zelf ook geen vertrouwen op het moment.

Ach .... We gaan gewoon stap voor stap.

Dit forum is wel goud waard. Zo fijn om ervaringen van anderen te lezen. Geeft een goede richting aan mijn zoektocht.

Fijne dag allemaal!
Plaats reactie