bijnieruitputting: ochtend & namiddagdip, beter na avond

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

bijnieruitputting: ochtend & namiddagdip, beter na avond

Bericht door greta »

ik ben het boek van Wilson over bijnieruitputting aan het lezen

Ben je moe of uitgeput en kun je gewoon je normale energie niet terugkrijgen, ongeacht wat je doet of hoeveel artsen je al bezocht hebt? Je staat nu op het punt een belangrijk en broodnodig boek te gaan lezen.
Ondanks een regelrechte toestroom van gezondheidsboeken de laatste tien jaar is er niet een geweest dat het, niet zeldzaam voorkomende, maar meestal over het hoofd geziene, probleem van een zwakke bijnierfunctie op zon grondige maar begrijpelijke wijze beschrijft. De antwoorden die je zoekt zouden hier wel eens in kunnen staan.

Bijnieruitputting (in medische termen hypoadrenia en hypoadrenalisme) is de laatste vijftig jaar een van onze meest voorkomende, doch zelden gediagnosticeerde, aandoeningen geweest. Ondanks het feit dat deze aandoening in medische teksten in de 19e eeuw beschreven werd en ondanks de ontwikkeling van de eerste daadwerkelijk effectieve behandeling in de jaren 1930, zijn de meeste conventionele artsen zich er niet bewust van dat het probleem bestaat!

In de Tahoma Clinic werken onze artsen iedere week met verscheidene mensen die aan bijnieruitputting lijden. Velen hebben al een groot aantal artsen bezocht. De meeste patienten hebben een of meer adviezen gekregen om naar een psychiater te gaan - er is niets aan de hand.
Anderen hebben diagnoses zoals het chronische-vermoeidheidssyndroom, fibromyalgie en ernstige voedsel- en/of luchtwegallergieen gekregen. Weer anderen zijn gefeliciteerd met hun ongebruikelijk lage bloeddruk. Allen hebben een ding gemeen: vermoeidheid die je gewoonweg niet kunt overwinnen.

Zoals Dr. Wilson het zo goed uitlegt is er hoop! Van bijnieruitputting kun je genezen en je energie kan hersteld worden. Zoals het met zoveel problemen het geval is, begint herstel bij het stellen van de juiste diagnose en door zo veel mogelijk van de factoren die eraan ten grondslag liggen en die het veroorzaakt hebben aan het licht te brengen. Dan alleen kunnen we een plan, dat ons zal helpen te herstellen, maken en uitvoeren.

http://partnerprogramma.bol.com/click/c ... uitputting



Enkele kenmerken zijn dat je niet echt wakker bent voor 10 uur s'ochtends,
je hebt een namiddagdip tussen 15.00 en 16.00 u en je voelt je beter na het avondeten

als je dit herkent zal ik hier nog wat symptomen zetten die vilgesn het boek ook op bijnieruitputting kunnen wijzen
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

bijnieruitputting

Bericht door greta »

de `bloeddruktest voor bijnieruitputting;

Ga 10 min rustig ligen en neem vervolgens (liggend) je bloeddruk op

Sta dan op en meet de bloedruk weer op
De bloeddruk zou 20 mmHg moeten stijgen of ten minste hetzelfde blijven
Bij bijnieruitputting zal de bloeddruk dalen wanneer je opstaat vanuit een liggende positie
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

bijnieruitputting

Bericht door greta »

Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

bijnieruitputting

Bericht door uook »

Ga 10 min rustig ligen en neem vervolgens (liggend) je bloeddruk op
Sta dan op en meet de bloedruk weer op
De bloeddruk zou 20 mmHg moeten stijgen of ten minste hetzelfde blijven
Bloeddruk al liggend gemeten kan onmogelijk de juiste waarde weerspiegelen; om dezelfde reden zal er hoedanook verschil optreden met de meting in staande of zittende positie; dit om eenvoudige natuurkundige wetten.
ook denk ik dat, indien bijnierproblemen de hoofdzaak en oorzaak zou zijn van ons ziektebeeld, we met z'n allen sinds lang kerngezond zouden rondlopen.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

bijnieruitputting

Bericht door greta »

mijn bloeddruk is ook wel eens opgemeten door een arts terwijl ik lag

Ik denk ook dat je bijnieruitputing niet als oorzaak zou moeten zien maar dat het wel mee kan spelen
Zelf heb ik ooit de cortisolspeekseltest gedaan en mijn waarden zakten precies op de momenten dat ik een enorme dip had
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

bijnieruitputting

Bericht door diederik »

Vind het zowiezo wel heel interessante materie.

Maar aan de andere kant geen zin om weer eens in de zoveelste verschillende draad erover te beginnen, kon dit niet gewoon in de oude?
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

bijnieruitputting

Bericht door greta »

De titel daarvan was dat adrenal fatique/bijnieruitputting misschien de oorzaak zou kunnen zijn van CVS/ME en dat was niet mijn stelling
Plaats reactie